• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Vill önska Jenny grattis på namnsdagen

• Peand

Låg och tänkte i natt att vi är bra knepiga, eller iallfall vissa av oss Natten till igår diskuterade vi medium och det övernaturliga medans vi i natt hade en diskussion om tvätt, strykning och åldersnoja. Snacka om att vi hoppar mellan ämnena Men kul har vi iallfall....

Usch ja, tidningen....Tänk att det är så konstigt så alla är sig lika utom jag Måste var något knepigt med kamera... I mitt huvud ser jag ut på ett helt annat sätt, verkligheten kan vara brutal ibland
    Jesper var lite orolig att han förstörde kortet då han såg lite sur ut. Hmmmm, hans mamma har varit på honom om att det _ inte _ är tufft att titta under lugg och snörpa ihop munnen när man tar kort. Han ser väldigt arg ut på många kort här hemma och i veckan var det skolfotografering så då hade vi en dispyt igen....

Instämmer med Cissi - Grattis Jenny
    Hoppas att ni får en trevlig fika i dag också med föräldrargruppen.

• Brodsmulan

hmm.. vad är det som varit med i tidningen? Nu blirj u jag nyfiken *s*

Ja, men det är ju det som är charmen, att kunna vara varierad i en bredd i diskussion allt mellan himmel och jordfräs
    Idag är jag dock väldans trött, lillemann fick för sig att gå upp 05.15 idag, då va inte mamma vaken vill jag lova. Nu ligger han mest bara och knorrar för att jag inte vill ha han i knät då han lekt kalv sen halv sex, känns som om 3h får räcka, nu får han underhålla sig själv en liten stund, men är ju bara att stå ut, bara dessa tillväxtdagar är över så blir det bättre.
    Ska nog ta och försöka få i mig lite frukost medan han träter på nappen

• Peand

Cissi - Det är en bild på oss som var och fikade igår. Bergslagsposten kom och fotograferade oss mammor och barn som var med. De brukar ibland ha en "ögonblicksbild" eller dagens bild, vet inte vad de kallar det för...Hur somhelst är det vi som blev den bilden i dag....

Du får nog ta en diskussion med den lille för så tidigt känns ju inte riktigt bra att behöva gå upp. Det skulle ju innebära att du inte kan sitta här om nätterna och de skulle vi ju sakna så hälsa från tant Petra att han måste sova bättre.....

• Druvan

Grattis Jenny på din namnsdag och ha en bra dag!

• englamax

jaha..och jag som inte har bersingen..får kila över till svärföräldrarna och kika då!

• englamax

*grattis på namnsdagen JENNY*

• MaLevi

Tack för alla gratulationer och en bra vet jag inte om det blir, men den kan ju inte bli värre än den börjat.

Vi har fått en vatten/avloppsläcka i köket, under diskbänken har ett rör lossnat och det mesta av vattnet har runnit ut under huset. Vi har torpargrund så det luktar "apa" gammal källare kombinerat med jord och mögellukt Jag är så glad att jag får åka härifrån idag. Tänker hålla mig borta mestadelen av dagen

En glad nyhet är att Levina har bara vaknat 2 ggr i natt och det var för mat, kl 2 och 5. Sov sedan till 8.30 Vällingen tog hon på morgonen just nu. Så trenden kanske har vänt

Tidningen var vi med? Det måste jag hoppa in hos Elin och kolla (har hon tidningen?!?! 'tänker högt*) Så nu ska jag packa in i bilen och börna iväg så fort som möjligt Kvar lämnar jag en Krister som krypandes under huset sågar och tar bort allt blött När kommer turen till oss!!! Eftersöker den enormt mycket.....Släng hit den om ni ser den.

• Mellas

Hej alla! Det var ett tag sen! Såg några i tidningen idag, kul att det blir några stycken på träffarna! Känner att jag vill hänga med någon gång!!
    Isak har börjat krångla med sömnen dagtid, vet inte vad jag ska göra! Han är trött men kan INTE somna... Fick ett tips om att försöka skjuta fram sovtiden lite tills han är jättetrött för somnar han så sover han typ 1/2 till 1 timme o sen är han vaken igen. Detta är sömn för hela dagen!! Han sover ju från 7 till 7 hela nätterna igenom så han kanske inte behöver mer sömn?? Jag vet inte....
    Annars är allt lugnt. Fyller själv år idag så jag har bakat tårta! WOW, det är inte allt för ofta JAG bakar....hehe...

Vi hörs!

• englamax

mellas: *GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG*
    jag vet inte vad jag ska tipsa dig om att göra med gossen när han inte vill sova på dagen ..han kanske inte behöver det... när max krånglar och inte vill sova då sätter jag mig med han i soffan, sjuger eller kollar på tv och helt plötsligt så sover han! har du hört på bvc? kan juh faktist va så att han inte behöver så mycket sömn på dagen om han sover 12 timmar på natten...don`t know!! ja vore kul att se lite nya ansikten på fiken..inte för att jag har nåt e mot de söta ansikten som e där nu men.... ja jag måste gå och kolla bilden i bergsingen....

Svar på tråden LindeMammor05