• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Ja, visst vore det gott!
    Funderar starkt på att gå och lägga mig nu. Blir ju knappast innan midnatt idag heller...Usch vilka vanor jag har lagt mig till emd
    Fast nu har ju du och jag kämpat har ett tag och gett Jenny några sidor att läsa ikapp i morgon bitti. Cissi sover nog så sött, för var det inte i morse Joachim hade vaknat så tidigt?

• Peand

Usch, du och jag Johanna vi behöver ju inte skriva till varandra det verkar ju som om vi tänker samma saker iallfall
    Godnatt

• Brodsmulan

Shit va ni skriver.. aja, får läsa ikapp imorgon, nu lär jag gå och sova men hela 3-4 sidor bara så där pooof.. såg att ni snackat om fodrade gummistövlar.. kolla på Halens, de har nedsatt på Tretorns, har jag införskaffat mig 2 par och ett par vinterkängor av de samma bara älskar rea och så kan man bara mäta fötterna på de små liven, slipper man deras tjat i skoaffären
    Nattis på er, hoppas innerligt att slippa gå upp klockan 5 imorgon, men ska köra tillägg på han inatt och sen pumpa istället, se om det kan bli bättre, hellre en nöjd kille än att han ska behöva vakna och vara ledsen.

• MaLevi

Godmorgon!

Ja, nog är det roligt att läsa ifatt Det händer mycket på nattkröken

Petra: Vi är morgonpigga på måndag, försöker få gumman att lägga sig redan kl 18-19 så jag hinner plugga mera på kvällen iaf försöka. Det leder ju till att hon vaknar runt 7-8 på morgonen men oftast somnar om efter en stund. Vilken tid ska vi gå? Direkt efter din lämning i skolan?

Här är lukten kvar den kommer från köket. Vi har haft stängt men köket är en plats man MÅSTE gå in till MÅNGA gånger så inte är det roligt inte...
    Krister pratar i telefon men försäkringskillen och hoppas de vill komma hitåt och slänga ett öga.

Gräva djupare hjälper inte vi har bara lera under sanden och lukten stannar tyvärr, så ingen bio i detta hus iaf inte i källaren. Övervåningen VILL JAG men jag håller på att övertala Krister

• Druvan

Godmorgon på er Mammor och bebisar!

Jenny & Maria:

Jag börjar känna mig betydligt bättre från förkylningen och hoppas att den snart är över.
    Visst är jag tjock i halsen och täppt i näsan men har lite bättre ork än i början av veckan.

Maria: Det är nu i helgen som vi ska ha dop och har det mesta under kontroll, tror jag!
    Har hämtat dopklänning, vikit servetter, plockat bordsdekorationer, beställt tårtor och idag ska de sista inköpen ske.
    Hoppas och tror att det ska bli en bra dag imorgon!

Jenny: vilken otur med vattenläcka, inte alls kul kan jag tänka mig.
    Hoppas det ordnar sig för er!

Ska vi bestämma fika dag för nästa vecka kanske? (Bra att vara ute i god tid)!!!!!!
    Johanna: Ditt förslag om att vara i er lokal låter väl inte alls dumt, eller vad säger ni andra?

Ha det bra, vi hörs och ses!

• Peand

Morrn, morrn på er!!

Jenny - Här är vi ju också morgonpigga.....Jag har duschat, fixat frukost till killarna, skickat iväg dem till jobb/skola, bakat muffins, bakat en äppelkaka, gett Jonas mat, plockat undan och nu sitter jag här medans Jonas leker med nallarna på gymet och somnar nog vilken minut som helst. Är start klara för att åka in till stan sen.
    Så på måndag kan vi nog ta en runda när jag har lämnat Jesper 8-8:30, då hiner vi ju gå en timme utan problem.....
    Hoppas att det löser sig med föräkringsbolaget....

Jessica - Vad skönt att det börjar bli bättre och att du har läget under kontroll inför dopet. Tyckte att jag hade fullt upp de sista dagarna och det var riktigt skönt när dopet var över...

Cissi - Hoppas att du fick sova bättre i natt.... Johanna och jag efterlyste dig i natt men det har du nog läst redan.
    Att köpa skor till "de små" i mitt fall till Jesper är något jag kan få ångest över redan nu....Dels är det sååå dyrt för ett par vinterkängor räcker ju oftast inte och del blir vi ju nästan alltid osams. De klämmer och skaver på alla skor fast absolut inte på de superhäftiga som inte finns i hans storlek...Tror ungen kan böja ihop tårna på något sätt och komma i alldeles för små skor...Fast hans mamma är nu smartare och ligger steget före, man lär av misstagen. Ang sko inköp till barn tycker jag skopunkten är kanon med sin ständiga kampanj "Köp tre betala för två". Fast det kan vara lite klurigt att få honom att förstå att vi tar tre par och får på så sätt ett par gratis!!

• englamax

petra- ja det låter dom ni ska handla 4 skor då juh men då måste du handla sko på stor avdelning till jesper eller? om han har så storå tossingar?

cicci- det va inte gummistövlar jag var ute efter det va vanliga skor stövlar ..

• englamax

flytta fram listan....

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

snutteliten- ska jag skriva till dig i listan??

• MaLevi

Petra: Mailat dig! Jag tycker promnixen brir utmärkt vid 8.00

Fika nästa vecka tror jag måste hoppa har studiebesök både onsdag och torsdag. Tisdag ska jag jobba med det sista inför onsdag kvällen. Så fredag isådanfall för mig men ni behöver inte anpassa efter mig.

Nu ska jag försöka fixa lite mat till Levina snabbt i köket och till mig själv, klänypa för näsan kanske

Försäkringskillen kommer nästa vecka så det är bara att stå ut förhoppningsvis kan Krister fixa med lukten ikväll. Annars blir det pizza eller sånt

• Brodsmulan

Japp, natten blev tillbaka i samma tracks å lite bättre somnade vid 21.30 och vaknade inte förrän 03, hu nästan så man tror han ville gottgöra mamma *s* somnade igen vid 04 och tur för mig som glömt att sätta larmet till killarna så vaknade kotten vid kvart i sju fast pinsamt nog missade killarna bussen iallafall, väggklockan hade sackat några minuter så det var tur att det var pappa lediga vecka så han kunde köra ner dem. Vill inte släppa dem förrän straxt innan bussen går iom att det kan vara lite struligt där nere där de står och väntar.

Japp, skopunkten är kanon, men ofta så har vi bara hittat 1-2 par alla storlekar tar ju slut *suck* speciellt de i storlek 34, fast nu har även storebror som har minst fötter börjat tippa över i 35or så nu kanske man kan hitta mer skor, men just de under 35 där kan det va bra utplockat.

Svar på tråden LindeMammor05