• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Mussa Mus

Petra.....Ja, jag är väldigt glad!!! Han den där nissen som var här och kollade fukten skulle kolla med försäkringsbolaget om dom skulle stå för analysen eftersom detb när precis under där vattenläcken varit! Jodå det går allt att bo här dom rev ju bort alltblött noch la tillbax lite provisoriskt så det är inga problem att bo här. Det som är jobbigt är att det står öppet ner till husgrunden och där kommer det ju in såna där mysiga råttor och som springer ut i köket på nätterna så det är väl det som är jobbigt!!

• Mussa Mus

Petra...hur går det med era vedevågspromenader förrästen??

• Solhöjden

Petra - Jo jag har varit på ljusparty men det var ett tag sedan, men vi tog fram de jag har och doftade lite. Jag har limegräs, mullbär, jordgubbsrabarber och kanel (luktar gott i adventstider o jul)
    Kaffedoft låter helt ok! Jag tror också det är bra med lugna, stressfria frukostar. Dagen blir bättre så tror jag.

• Peand

Karin - Råttor!!!!Huanemej....Jag tycker det är illa nog när de springer i väggar och tak. Förra vintern hade vi ett gäng här inne - gud vet var de kom ifrån - och det vill jag inte uppleva igen.Kunde knappt sova om nätterna. Fick för mig att de skulle komma upp i sängen och springa runt. Ryser bara jag tänker på det.....
    Vår rundor skedde i fredags och i måndags....Jenny har nog fått lite grepp om hur byn ser ut. Vi kanske skulle ta en runda på måndag förmiddag? Visst går Ebbe på dagis då?Tänk att jag alltid blir lika osäker

• Peand

Maria - Kanelen vill jag också ha. Som jag sa igår så längtar jag ju redna till jul
    Jag har varit på ett sånt party, vet inte om det var samma som ditt, men det var något så grymt dyrt så jag köpte faktiskt inte något - otroligt nog!!
    Kaffe doften visade sig var perfekt för oss. Ibland tror Pelle att han är sugen på kaffe på morgonen men oftast visar det sig att han bara vill ha kaffet för doftens skull. Det luktar ju så gott i hela huset. Praktiskt med ett litet ljus då

• Mussa Mus

Petra....Nixipixi....han går bara tis.-tors. Ni får ta det nån sån dag sen så man kan hänka på!!

• Peand

Karin - Att jag hade fel iallfall.... Då är det Maria som har dagis mån - ons!!!
    Jaja, det ordnar sig.... Vi kanske kan satsa på en runda på tors nästa vecka, tis och ons förmiddag är jag upptagen...Men ni andra kan ju gå iallfall, jag behöver ju faktiskt inte vara med Nu är vi ju sånna där strängt upptagna och stressde småbarnsmammor som måste boka in saker en vecka innna

• Peand

Hm, Pelle skriker att kaffet svalnar.....Får nog göra honom sällskap i soffan framför Insider. Återkommer kanske, fast jag borde nog gå och lägga mig....Att vara eller icke vara

• MaLevi

Petra: Jag hänger med på måndag morgon! Tänkte föreslå imorgon med men jag måste läsa lite läxor och försöka varva ner...

Mussa mus: HOPPAS verkligen inte att det är SÅ mycket så det kommer ta sådan tid.

Om det inte går på försäkring så blir det minsann inga julklappar och födelsedagspresenter överhuvudtaget på mycket mycket länge Usch, märks det att man är deppig "to the bone"....nej, nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova och hoppas att lukten inte gör att jag drömmer mardrömmar.

Visst ja, Krister upptäckte det i onsdagskväll då han tycker att det luktade i köket, han hade känns lukten lite svagt men inte vetat var den kom ifrån i några dagar. Så hoppningsvis så har det BARAvarit läcka i någon dag....

GODNATT

• MaLevi

Petra: Visst ja, kom på att jag ska väga Levina mellan 10-11 på måndagen. Men vi kan gå en sväng före om du vill?

Visst är tiderna för drop in vägning 10-11 på måndagar?

Svar på tråden LindeMammor05