• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Isaccc

Onsdagen 5/10 ca: kl 13.30 på Kingsgården.

Jenny & Levina
    Petra, Jonas & Jesper
    Johanna & Max
    Maria, Patric & Lina
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra
    ev Maria & Viktor
    Angelica & Tuva
    michelle & jakob
    Ewa & Lowa
    Linda & Isac

Fyllde på listan med oss, hoppas vi alla får plats ???
    Ses i morgon!!!

• MaLevi

Petra: Är det ok om jag hakar på in till fikat? Jag tänker skippa vagnen tar bärselet för första gången utan säkerheten (barnvagnen) men hoppas det går bra. Mer plats åt andra

Ska ringa Elin och höra vad Eva sa, jag är så nyfiken

Men först ska jag äta, har gjort potatisgratäng och kycklingfiléer. Jag har varit så sugen på gratäng och nu kom Krister ihåg att handla potatis

• Peand

Cissi - Vill egentligen bara skicka en stor kram till dig.....
    Det du skriver är ju den styrka, glädje och stolthet jag har känt av när jag läst de olika trådarna. För mig som aldrig har varit i den situationen känns det tryggt på något sätt att man mitt i en så stor, svart och orättvis händelse ändå kan se det ljusa. Om man kunde ändra på saker så skulle ju ingen behöva uppleva det du och många tyvärr har gjort men att läsa era berätelser och få möjligheten att dela era erfarenheter ger mig en innre trygghet om att ta vara på stunden som är för att man vet aldrig vad framtiden innebär Och drabbas man av något tungt och svårt, oavsett vad det gäller, så finns det en innre styrka som gör att man tar sig igenom det, även om det alltid kommer att göra ont.

Förövrigt måste du titta in på de okulta sidorna ibland. Skiftande kvalité beroende på inläggen....Har själv varit på privat session hos två olika medium, tvekar inte en sekund på att de som är på andra sidan är med oss i vår vardag. Har fått för mycket information som tar bort allt tvivel.....

Jenny, visst kan du hänga på oss....Jesper blir jätteglad att få ännu mer sällskap i bilen
    Kan väl hämta dig vid 13 - tiden om det blir bra..

Oj, oj svårt att skriva med vild liten i knät....

Linda - Kul att du kommer imorgon...

• MaLevi

Jessica: Otur att ni har blivit förkylda, men det blir flera fika träffar

Löa gänget: Vad roligt att ni ska komma. Ska bli skoj att träffas igen, det var ett tag sedan man var i de krokarna och hämta folk

Petra: Då blir det full bil imorgon Jag ska vara redo!

Pratade med Elin, och Eva blev väl lite "skrämd" vid tanken på att det var 10 st som skulle komma och nu har vi blivit 12 men det ska nog gå bra. Problemet kan bli att få rum med barnvagnarna, så NI SOM KLARAR ER UTAN BARNVAGN vore bra om ni kunde det.

• MaLevi

Ja, läste mitt inlägg men jag hoppas ni förstår tanken

• MaLevi

Petra: Såg Gustaf men tyckte inte att det var så bra nappflaskor men visst slår tanken mig Gustaf tokig som jag är Blir inga nappflaskor alls tar det en annan gång.

• Brodsmulan

Jo, jag träffade både han Jörgen som är med i andarnas makt.. förövrigt ett av mina favoritprogram näst efter det som tyvärr inte går längre, förnimmelse av mord och Iris, Anders Åkesson finns ju i Storå men han litar jag inte riktigt på iom att det är så 'nära' geografiskt, han kan ha information ändå känns det som, men skulle gärna ta en privatsittning inför Jörgen däremot, men Göteborg är ju lite långt bort.
    När de gjorde så att vi fick vika våra nummerlappar vi fått i entrén så tog han Pernillas lapp å alltså den sorgen han uppvisade direkt när han tog hennes lapp, den var något otrolig. Han sa att han mådde så dåligt inombords, Pernilal visste att det var hennes lapp han höll i för hon hade vikt den som ett flygplan. Han berättade om hennes förlust av sin pappa, hennes känslor osv.. det var helt otroligt att se/höra hurh an agerade och veta vem det var han talade om utan att han själv visste. Han känner jag är väldigt seriös.
    Just det mediala har jag alltid varit facinerad av, speciellt sedan jag som liten 4-5år fick en så'n 'deja vú' känsla när jag var på ett ställa vi aldrig någonsin varit på, jag kunde beskriva hur det såg ut i trädgården innan vi kom till framsidan och även hur det såg ut inne i huset, det har mormor berättat för mig senare, skrämmande.. för dem just då, men jag är helt säker på att vi kommer tillbaka, allt är prövningar och för vad får vi se någon gång längre fram.
    När Iris läste för mig, så först trodde jag att hon talade med någon annan, men när jag väl insåg att hon står och talar med mig.. (hon bad mig vända mig tillbaka för jag kikade bakåt vem hon talade med) så först skeptisk som jag var så nää du, tror inte på detta.. men sen så berättade hon om en man som hastigt gick bort av sin egen envishet, hans ledsång kunde varit 'I did it my way'.. klick sa det direkt.. ah, okej morfar, han dog när han skulle bogsera upp sin bil på gården när han glömt sätta i handbromsen, han hade diabetes och hade haft hjärtinfarkt och hade inte tillåtelse till sånna aktiviteter men brydde sig inte om läkarnas varningar och somnade stilla på toaletten när han lyckats dra undan bilden till sidan, troligen kände han nog att något var fel.
    Aja.. hon berättade om en episod som jag skäms för nå så grymt, jag gjorde nämligen 'inbrott' hos honom när jag var i tonåren och tog en hundralapp, för att kunna köpa godis och cigg till mina kompisar, var en liten 'lakej' som yngre. Blev naturligtvis tagen, det var vinter och spår i snön *s* smart Cissi.. not.. aja, han berättade för Iris att han försökt kontakta mig och att jag sett de olika tecknen men inte förstått.. bl.a. lämnade han ett glas på diskbänken varje morgon. En skåplucka som han lät gå upp hela tiden och så gick han genom källardörren nattetid, vilket hade oroat mig så han slutade efter någon vecka eftersom inte det gav verkan.. det imponerade på mig för det var saker som hade hänt och som inte en själ mer än jag och Kenneth vetet om. Sen berättade han att jag hade 3 barn, men bara 2 hos mig.. miste då mitt första barn, hade inte varken Ludwig eller Joachim då. Han gav henne bokstaven S och sa att det var för mitt smeknamn, bara han och enbart han skrev 'Sissi' och inte som alla andra Cissi. Aja, det avr en hel del hon berättade.. men det hon ville komma fram till var att han var överlycklig att jag kommit så han fick ta kontakt genom henne och säga att han förstod och visste varför jag hade tagit pengarna och att han förlät mig för det.. då började jag skaka och gråta kan jag säga.. för efter den incidenten hade vi knappt kontakt alls fram till han dog ett halvår efter och innan hade jag varit där varje dag och det hade han tyckt varit jättejobbigt. Så Cissi rä definitivt övertygad om att en andevärld finns och därmed helt övertygad om att vi träffar våra nära och kära igen, men kanske inte som samma personer, men tror på att vi har samma människor omkring oss.
    Hoppsan.. liiite långt

• Peand

Cicci - jag ryser......Det är väl inte så mycket att diskutera efter en sån sak. Alla tvivel försvinner.
    De medium som jag har varit hos har även sett tillbaka på mina tidigare liv och gett förklaringar till bla fobier som jag har i detta liv.
    Jag kan fixa nummret till en kvinna inne i Örebro som lägger tarokort men har kontakt med den andra världen under tiden. Det var hon som berättade för mig förra året att om jag bara gjorde som jag blivit tillsagd att göra så skulle jag ha mitt barn snart. Min pappa var där i våras och han kom hem med en hläsning om att jag skulle ha trebarn (mitt hopp just nu!!) och andra mer påtagliga hälsningar. Genom henne kommer det "fram" hälsningar från personer från andra sidan och lite råd och ide´er från dem.

Det första mediumet jag var hos sa att man är ju här på jorden flera gånger i olika skepnader och i olika tidsepoker. Man bär med sig erfarenhet från tidigare liv och ibland kan man märka på en person att det absolut måste har varit här tidgare. Min lillgammle kloke store son har definitivt varit här många gånger, skämmande nästan ibland. Ja, hur som helst så sa denna kvinna att ibland kan man ju stöta på personer som man funderar på hur det egentligen står till med, poletten rammlar aldrig ner eller de beteer sig på ett sätt som man bara tittar och ruskar på huvudet år. Då brukade hon tänka att dessa ja de är nog här för första gången.... Det har blivit ett litet talesätt inom familjen, så när vi träffar på någon som beter sig knepigt kan vi bara ruska på huvudet och kontatera
    - Första gången!!
    Älska att prat om detta.....Du känner väl till alla historier om Herrgården i Guldsmedshyttan.....Känner en som har bott där och en annan som bor där nu, båda pratar om samma erfarenheter....Kusligt men spännande!!

Tillbaka till nuet....
    Ja, Jenny bilen blir full men det kommer att gå jättebra.
    Du kanske ska ringa till den där Eva i morgon och förvarna om att vi blir liiiiite fler....

• MaLevi

Tror nog att vi kan klämma ihop oss, det är ju bara två till

Jag tror oxå på detta med en ande värld. Har alltid känt att min morfar finns med mig vid olika tillfällen. Han var alltid en som ville ha koll på en Så man har nog alltid någon med sig bakom axeln...

• Peand

Jenny - jag hämtar ju Jesper vid min magiska tid 12:40 och sedan kommer jag till dig... Han är ju inte så snabb ut och så måste jag ju "skvallra" med de andra mammorna så det blir nog stax innan 13. Kan berätta att Rut´s tand har nu kommit ut...

Såg att nappflaskorna hade inte gått upp så mycket än. "Dina" ligger på 105:-, om du inte vill regga dig så kan jag lägga bud. Säga bara till hur mycket du är beredd att ge som max.....

Svar på tråden LindeMammor05