• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Jenssan

Kan jag få va med fast jag inte bor preciiiiis i linde dårå? Hej Hej EnglaMax å ni andra som jag känner!

• englamax

jenny- själv klar..jag lägger till dig i listan! kollar på din sida om jag ser när ronja föddes och vikt och längd..står det inte får du skriva det så lägger jag in er

• Morots mamman

Hej tjejer hoppas allt e bra, här e det till å från tycker maxen e sjuk hela tiden men men han lär jufå ett himla bra imunförsvar, va till doktorn igår å han har krupp *suck* så här sover vi inte mycke , går på helspänn hela tiden...

Ha en bra dag....

• englamax

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (Johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Krissy81 (Kristina 24år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30år lindesberg)---------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Jenssan(jenny 24 år kopparberg)--------------Ronja 13/7 3400g ,längd 46
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

SNUTTELITEN- ska jag skriva till dig i listan??
    MELLA: längd och vikt på din Isak??

• englamax

TILL ALLA IDOL FANS: Va in på en tjejs sida som har en kompis här i linde och hon känner Idol Jonah .. hon har kort på han när dom sitter i henne kök *asg

• englamax

linda: ursäkta om frågan låter men vad e krupp?

• Morots mamman

Här kan du läsa lite johanna...

Krupp kommer oftast på kvällen
    En del barn kan få krupp när de är förkylda. Oftast kommer krupp på kvällen. Det är vanligt att barnet, som har legat några timmar, plötsligt vaknar med skällande hosta, väsande andning och andnöd. Ibland är barnets röst hes. Som förälder är det lätt att bli orolig, men det är ovanligt att krupp leder till allvarliga besvär.

Krupp, även kallat falsk krupp, beror på att slemhinnan strax nedanför stämbanden svullnar. När barnet ligger ner ökar svullnaden. Det är därför krupp ofta kommer när barnet har sovit en stund.

Vanligast hos små barn
    Krupp är vanligast hos barn mellan sex månader och tre år, men kan förekomma ända till skolåldern. Det är bara vissa barn som får krupp och de kan ofta få krupp på nytt när de är förkylda.

Krupp brukar oftast sitta i en till två nätter, och sällan längre än en vecka. Eftersom orsaken är ett förkylningsvirus hjälper inte antibiotika.

• Peand

Jenny - Sett ,läst och svarat..... Ser dig och Levina framför mig sittande vid köksbordet med varsin klädnypa över näsan.... Tur ni kan sitta i vardagsrummet....Stackare!!

Cicci - Vi har ju andra typer av skoproblem. Big Foot kan ju inte titta på "barn avdelningen" längre utan det är ju ungdom/vuxen som gäller. I sommras hade vi jätteproblem att hitta nåra tennisskor med kardborre i rätt storlek. Visst han ska lära sig att knyta skor men ska man ha tennis skor och vara ute och springa krävs det ju att man knyter dem rätt hårt och det tar ju ett tag innan han fixar. Förtränger att det är snart dags med vinterskorna, plånboken säger att det är varm höst iallfall
    till nästa barnbidrag

Linda (morot) - Vet hur du har det... Men Jesper var nog runt året innan ha fick sitt första krupp anfall. Även om man vet att det låter värre än vad det är och man vet vad man ska göra så känns det otäckt i och med att det bara rosslar. Gäller bara tt hålla sig själv och barnet lungt, vilket kan vara lättare sagt än gjort. Man sover ju inge vidare utan ligger på helspänn...Tänker på dig/er....

Idag blev jag så glad att jag bara måste berätta.....Min arbetsplats har fått nya ägare, vi blev uppköpta i sommras. Vi har kvar vårt kontor och vårat företag är nästan en separat del av det företag som nu på pappret äger oss. Mitt jobb har nästan bara försvunnit, eller rättare sagt det har blivit lite mindre att göra på vårat kontor och "huvudkontoret" har ju personal som har tagit över vissa bitar. Nåväl, dett har ju gjort att jag faktiskt inte vet om och vad jag har att komma tillbaks till. Har den inställningen att allt löser sig ingen idé att vara oroligt för det nu.
    Idag var jag och hälsade på mitt kontor och där var allts som vanlig med vad det nu innebär, var inte så jätte uppåt efteråt. Men så tänkte jag att det är lika bra att gå in på huvudkontoret och hälsa lite där oxå när jag ändå är igång. Får då höra att jag inte ska vara orolig utan de har tänkt att de ska lösa sig för mig, och det som framför allt gjorde mig jätteglad är att de räknar med mig inför kommande aktiviteter.Bara en sånn sak att de började prata om julbord och att jag var självklar på listan med inbjudna. När jag gick hemma med Jesper hade jag en arbetsgivare som inte hörde av sig en enda gång under tiden. Jag var där och hälsade på med jämna mellanrum men kände till slut att jag var nästan ivägen.
    Det som borde vara en arbetsgivares självklarhet , att se till att även mammalediga känner att de är delaktiga, är tyvärr inte alltid en självklarhet. Att nu få den responsen från de nya ägarna ( har ej heller riktigt varit så från de numera f.d ägaren ) känns jättebra. Kanske är jag lite löjlig, men jag är inte van vid detta!!
    Sen att det ska lösa sig till nästa höst tar jag med en nypa salt och lever fortfarande med teorin att den dagen den sorgen....

oj, vad långt det blev.....Sorry!

• englamax

jaha då förstår jag...skönt att det inte håller på så länge då! men förstår att det kan va lite oroande för din som mamma..springer man väl och kollar om dom andas hela tiden eller? börjar han bli bättre?

Svar på tråden LindeMammor05