• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Men du Jenny, är det inte så illa så man måååååste byta ut hela köket Isåfall kan det kanske tillfälligt drabba vår adress också, så vida det går på försäkringen alltså. Vill _så_ gärna byta ut allt i köket, Tänk att få riva ur allt och börja om från början, vilken dröm!
    Ska spela på lott i morgon igen, var visst massor av miljoner. Denna gång måste det ju vara vår tur. Hoppet finns alltså att caféet kan bli verklighet.....

• Peand

Godnatt på dig Jenny.
    Själv ska jag gå och titta på tv. Får tyvärr inte se Idol ikväll då det är junior schlagerfestivalen. Någon här hemma har gått hela veckan och vänta på att det ska bli fredag. Själv är jag tyvärr motligt road, men det skulel jag ju aldrig visa
    Så mot det stora godis bordet med min älskade soppa....trevlig fredag

• Brodsmulan

*suck* jag gillade inte låten som vann.. jag hade velat haft 2an eller 7an, de där dansa och utan dig, men så är det väl allt som oftast att man ska säga.. fel låt vann
    Imorgon är dags för 80/30års kalas för farmor och kusin så det är väl bäst att krypa till kojs så man är vaken och pigg

• englamax

petra-gjorde spagetti och makaroner till max idag..följde ditt tips att koka makaronerna i köttfärsåsen..kanon..max älskade maten han åt som alldrig förr..blev så mycket så jag fick frysa in en del...kul när dom tycker om!! har varit borta hos vänner i kväll och missade sista delen på idol..måste kolla text tv vem som vann.. magnus har hållit en råtta ikväll och gissa om han vart såld...nu vill han ha en tamrått..hm.. en katt går jag med på men en rått..njae...är rädd att max kanske klämmer för hårt om han skulle få tag på den..och så e jag lite rädd att dom ska bitas ..och Nej tack petra jag vill inte ha en av dina vild råttor i väggarna nej nu ksa jag gå och sova...ska upp i morn och in till örebro och köpa en spjälsäng till max ..en BRIO MOON LUX i cherry färg som hans snälla farmor och farfar betalar ..ska spana in om vi hittar nå snyggt spjälskydd oxå men magnus har bestämt sig för Laban men vi får la se vad det blir! *GOD NATT* *gOD MORRON*

• MaLevi

Godmorgon!

Petra Sådan tur har jaa inte att det är i köket. Utan det är under köket så det är under huset som det ska bytas och torkas...men man kan ju alltid hoppas att det är så svårt att det blir hela köket Nackdel är väl att Kristers föräldrar var lite snåla när de byggde verkar vara lite ihopplock och inte riktigt gjort, men vad vet jag har juinte varit under huset alls och slipper jag blir jag bara glad
    Vad är det för lott man ska köpa?!

Nej, nu ska vi göra oss iordning och iväg till babysimmet. Får se hur det går idag, Levina vaknade för 1 timme sedan och hon brukar alltid sova framtill simet....

Johanna: Lycka till med inköpen. Råtta är inget att rekommendera. Brorsan hade det när vi var små och de gnagde sig ur buren och slog till på möblerna....men det kanske inte era blivande råttor gör

• englamax

jenny- njae blivande och blivande..här har vi inte kommit fram till något..jag e inte helt för råttor i hemmet! låter inge vidare att han gnagden sig ur och på möbler..hm!
    men du va drygt det där med läckan, det ä väl nå sånt man bävar för mest när man har hus! hoppas skadan inte e så stor!

• englamax

idol vinnare...jag menade felorare

• Peand

Godmorgon på er alla!!

Johanna - Vad kul att åka till Örebro och få shoppa loss på andras pengar...Jag vill oxå...Med risk att jag kommer ha en fiende i Magnus nu men jag skulle _aldrig_ ha en tamråtta här hemma....Det räcker fullt med de som springer i väggarna. Skulle aldrig vilja ta i en hur tam och "gullig" visa än säger att de är.

Cissi - håller med dig. Tvåan var en favorit....

Jenny - Synd att det inte blir något nytt kök... Hade varit praktiskt annars.....

Nu ska vi ge oss ut på en tur till Avesta....Pelle har fått för sig att han bara måste ha en vinterbil, tror inte på att bussens ska funka denna vintern oxå. Förra året fick vi dra upp honom X antal gånger ur diket...Hur som helst tror han nu att han har hittat den perfekta bilen i Avesta av alla ställen....En lite utflykt med andra ord. Försöker hålla Jonas vaken nu så att han ska få sova i bilen istället.
    Jesper ska åka till morfar och sova där i natt så vi blir nästan barnfri i kväll....Synd att det inte blir någon romatisk middag med levande ljus, stämmningen blir inte det samma över en tallrik med CK soppa

• englamax

petra- jag kan fötså dig fullt ut med råttor! va kul att kolla ny bil.. du jag kan se hur peller rattar som en tok i bussen ,på vintern med halt underlag men hamnar till slut i diket..ser min och rörelserna framför mig...hohohoho...det låter mysigt me nästan barnfria , synd att du äter soppa , du får väl gö nån soppa till pelle oxå och tända ljus

• Peand

Johanna - Pelle med CK soppa =aldrig....Pelle med vanlig soppa = tveksamt. Usch vad trällig han kan vara
    Dina bilder stämemr nog precis i hur det var de gånger han hamnade i diket och körde fast i snön. Hans fru var inte så glad, fast det är hon inte riktigt nu heller. Tycker inte om att lägga ut massa pengar på bilar, anser att vi ahr bilar så det räcker.....
    Nä, nu ska vi åka
    Ha detså bra i Örebro och hoppas Max sover gott i nya sängen...

Svar på tråden LindeMammor05