• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Druvan

Johanna; Vad kul med lite nya saker och inte dumt när farmor och farfar betalar!
    Hade du inte någon spjälsäng till Max förut?

• Peand

Jessica - Vad skönt att dagen har gått bra. Nu är det bara att sätta sig i soffan och pusta ut

Johanna - har du inget kort på sängen? Ser den inte framför mig??Nyfiken? Tror det att Max kommer sova som en kung i den nya sängen med massa andra nya saker. Åh, vad jag vill shoppa.....Fast det är fönster shopping som gäller här....
    Jag letar ju fortfarande efter en kostym till Jesper inför bröllopet. Sa åt honom igår att vi kanske skulle ta och åka in till Örebro och börja leta på riktigt, fast vi har inga pengar att handla något med. Han rynkade på näsan och undrade lite vad vi då skulle dit och göra? Smart unge

Ja, Pelle och bilar är en historia för sig. Han är nog varje försäljares mardröm....Visst är det bra, men ibland tycker jag nästan synd om de stackare som verkligen tror att de har en jättefin bil och så kommer han och krossar deras drömma.
    Fast i dag var killen tyvärr fullt införståd med att det inte var något att ha det han hade att sälja, fast han hade ju "glömt" att uppge massor av fel när Pelle pratade med honom i telefonen. Nåväl, vi fick ju oss en tripp till dalarna iallafall, och bensinen är ju så billig

• Solhöjden

Petra - Ja det är ju verkligen billigt med bensin... den sjunker ju för var dag .

Idag har jag ägnat mig åt tack-korts tillverkning. Ska skicka tack-kort på Patric till de som var på dopet. Svärmor är lite av en kort-expert och har hjälpt mig. Patric ville inte ligga stilla i dopklänningen utan sprattlade och försökte äta upp sidenbanden... Han tog sin far på orden och var väl kanske putt eftersom pappa lovat att han aldrig mer skulle behöva ha klänning! Men tillslut fick vi en bra bild.

Jessica - Musslan var fin!

• Solhöjden

Hallå någon - Hur gör man den gröna smile-gubben som Jenny har i sina inlägg titt som tätt. Den är ju klockren!! Jag vill också kunna....

• Peand

Maria - Vad du är duktig....Har inte skickat några tack-kort och har lite dåligt samvete för det. Men samtidigt så tackade vi ju ordentligt när de var här på dopet och jag i inbjudan var det med kort på Jonas, likaså i dop programmet. Men trots det känns det som om jag/vi borde skicka dessa kort. Jag får nog ta i tu med det nästa vecka.
    Förstår att Patric var sur för att behöva ha klänning igen....
    Att ta kort på de små nu när de börjar röra sig och sprattlar med armar och ben är ju ett helt företag. Vet inte hur många kort vi har raderat pga av att de suddiga för Jonas vägrar ligga still.

• Peand

Jag kan, jag kan hihihi äntligen!!

: - D ska det var i en följd. Hoppas att du fattar....

• Peand

Maria - långt bak i denna tråd, säkert någon vacka sedan hade Jenny lagt in en hel lista på alla smilisar, har kopierat den och skrivit ut...JA, jag vet det är fusk men de flesta börjar faktist "sitta i fingrarna" nu Piggar upp tillvaron lite...

• Solhöjden

Digitalkamera är ett måste....Då kan man knäppa hej vilt och sedan radera de dåliga/suddiga.

• Solhöjden
    Tack Petra! Den listan måste jag leta rätt på.... De är ju för söta de små gubbarna!
  • Peand

Maria - Ja, nu när vi har en digitalkamera förstår jag inte hur vi skulle klara oss utan. Men det rä ju det där med att skapa ett behov. Dock är vi väldigt dåliga på att framkalla korten, borde nog ta och göra det snart.
    Det värsta är att "alla" kort från Jonas första månader finns i en LapTop som vi hade lånat av en kompis. Problemet är att det visade sig inte finnas någon brännare i den så vi har lite problem hur vi ska kunna föra över korten från den datorn till vår nuvarande. Brorsan pratade om att han hade en MP3 spelare som han nog kunde fixa det med, men när och om det kommer ske vete gudarna. Har blir ju bara sexmånader snart och vi känner att vi borde lämna tillbaks datorn snart. Ägare säger dock att det är helt OK, då han inte behöver den (?)...Råkade ha en för mycket....
    Dagens teknik förstår jag inte alltid och det ställer till vissa problem

Johanna - nyfiken som jag är så var jag inne på Brios hemsida och sängen såg ju kanon fin ut. Förstår att du ville ha den

Svar på tråden LindeMammor05