• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Solhöjden

Här var det öde o tomt men en hel del sidor att läsa ikapp!
    Petra är ute på biltur till Avesta - Lycka till med bilköpet (eller inte om du kanske hoppas att det inte blir någon affär! *L*) Hur som helst så är jag nyfiken på om det blev någon bil och vad ni isåfall rattat hem...
    Johanna är i Örebro o shoppar..... jag vill också! Kläder, julklappar o blöjor mm mm jag skulle behöva mycket.... Tänkte faktiskt försöka vara ute i god tid med julklappsinköpen i år. Jag gör allt jag kan för att slippa trängas i affärer dagarna före jul. Då vill man pynta o mysa och njuta.... OJ OJ jag längtar till jul, men det är långt kvar ännu. Får njuta av den fina hösten ett tag till = Helt ok!
    Jessica har dop idag. Hoppas det går/gått bra! Vad vek du för servetter? Jag vek små tröjor av ljusblåa servetter....

• MaLevi

Jessica: Vi väntar med spänning på berättelse om dopet

Petra: Ja, en bit och åka men kan vara roligt det oxå eller inte, beroende på vad som komma skall

Johanna: Oxå lite avundsjuk på att du är och shoppar. Jag vill oxå men pengar tryter. Skickade med pengar till mamma. Hon är i Ullared idag, jag fick inte följa med De är redan 3 i bilen men "jag tar inte så mycket plats-argumentet" fungerade inte alls...

Här hemma så rullar livet på som vanligt. Jag läser (inte just nu men jag ska), Levina sover och Krister hänger upp hängrännor.....

Ja, det är väl bäst jag läser lite så jag blir klar någongång.

Jag lägger ut en efterlysning på Lärare eller förskolelärare som vill ställa upp på intervju om föräldrarmöten. Känner ni några eller har några tips, säg till mig!
    Det är till mitt examinationsuppgift som ska vara klar och inlämnat v 43. Har inte formulerat frågorna ännu men det blir kanske 2 st ungefär.

• AnnaMax

Hej Alla! Hoppas alla inköp går bra, sängar, bilar m.m. Själv ska jag åka och handla en bärstol åt Max, alltid något.

Jenny Jag är lärare och ställer gärna upp om du behöver en testperson. Det är bara du hör av dig. Jag får se om jag hinner komma iväg till 8.00 på måndag, det tar lite tid när man har en son som helst ska äta frukosten själv. Var ses ni ifall vi hinner?

Karin Lina tror att det är ledare på babysimmet imorgon, bara så att du vet.

Nu ska jag gå och slipa några dörrar, alltid är det något med huset. Ha de A

• MaLevi

Anna: Vad bra då har jag: 2 lärare och 2 föräldrar än så länge . Någon mer som vill ställa upp? Vilken typ av lärare är du? Annars pratar vi mer om det på promenaden.

Ja, Petra har du någon bra plats där vi kan ses? Affären eller skolan?
    Behöver inte bli vid 8.00 vi kan ta det 8.30. Ska försöka hitta listan oxå

• MaLevi

Hittat den

Vedevågspromenix lista Måndag kl 8.30 ca

Jenny & Levina
    Petra & Jonas
    Anna & Max

• Peand

Hej på er!

Det blev inget bil köp Det som lät så perfekt på telefon var en katastrof. På utsidan var den vär vart enda öre men när min nyfikne man kröp under bilen var det bara smul. Han tog tag i en balk och fick handen full...Så vi såg Avesta i fem minuter för att sedan åka hem igen. Försökte få tag i en kompis som bor några mil där ifrån men hon var inte hemma. Synd för annars hade ju vår lilla tripp fått ett syfte iallfall
    Så nu är Pelle igång och tittar 3 gånger i timmen på blocket, som om det skulle ändras så mycket så fort....Antar att den romantiska aftonen över en tallrik soppa *L* kommer att gå om intet. Vi kommer springa fram och tillbaka mellan datorn, tv:n och Jonas.
    Har dessutom lyckats få en övertrött liten som är ganska gnällig....Har lite feber och tuggar på allt. Ser tänderna men de vill ju inte bryta igenom. Snart tar jag till drastiska åtgärder..... Eller oxå saknar han brorsan

Att ta vår lilla promenix vid 8:30 passar mig utmärkt. 30 minuter extra på morgonen kan vara guld värt ibland. Pelle börjar tidigt den här veckan så han lämnar Jesper vilket innebär att jag behöver inte var igång och klar så jättetidigt...
    Vad sägs om att träffas vid busshållplatsen utanför skolan?

Vedevågspromenix lista Måndag kl 8.30 ca vid skolan??

Jenny & Levina
    Petra & Jonas
    Anna & Max

• MaLevi

Det blir bra. Nu har jag suttit framför dator mega länge.........puh...försöker hitta GRATIS ringsignaler till min mobil men icke. Den enda jag hittat är hemglassbilen

Petra: Har hittat fler nappflaskor..hm..undrar om man ska beställa Är det ofta nappflaskor till salu, vet du det?

VARNING nedanstående rad kan vara känslig att läsa

Nej, nu sprakar det i Levinas byxor, dax att byta Får se om alla puré har hjälpt

• Peand

Jenny - Var det på Tradera?? Där är det konstant nappflaskor till salu MEN man vet ju inte om just de du vill ha kommer igen. Spänningen och charmen med auktioner
    Min auktioner går ut i morgon kväll och det ska bli riktigt intressant och se hur mycket pengar det blir. Hittills är det redan över all förväntan.
    Måste springa nu - det verkar som om Jonas och Pelle är lite oense om huruvida han ska sova eller inte??

• englamax

petra- det var juh tur att pelle tog sig en titt under bilen oxå det hade juh alldrig en annan fattat att man kanske ska göra ...ja nu e vi hemma igen och jag fick precis den säng jag ville ha till max "Brio moon lux" cherry och spjälskydd och laban haklapp sån plast/ tvättbar och lite annat..jag e helt kär i sängen, den e så snygg och väldigt rymlig..jätte bra då han kan rulla runt och inte slå i kanterna..spjälskydd stod mellan laban och åsna..det blev åsna..så nu ligger max i sängen och skrattar åt laban speldosan som hänger över sängen..nästa vecka börjars det rustas i max blivande rum så snart får man börja handla inredning till hans rum och det ska bli såååå kul!

• Druvan

Hallo på er alla!

Har nu kommit hem för ett tag sedan från Kevins dop.
    Dagen blev verkligen lyckad med sol och allt och Kevin skötte sig över förväntan.
    Han log och skrattade i Kyrkan och kräktes bara lite, endast 2 gånger.
    När prästen lyfte upp honom så gav Kevin honom ett stort leende, gissa om vi kände oss stolta som föräldrar då?
    När vi sedan kom till Församlingslokalen för vidare fest så gav Mormor honom ersättning och somnade sedan sött i hennes famn en stund.
    Sedan kom "Mamma" och böt om på Kevin och han var återigen i full gång.
    Vid presentöppnandet tittade han storögt och drog lite i snörena för att hjälpa mamma öppna.
    Han log och såg allmänt belåten ut över all uppmärksamhet, sådana dagar skulle det vara jämt ( om Kevin får bestämma ).
    Sedan var det dags för tårta och då fick Kevin smaka grädde av sin Mamma och gissa vad nog kevin kände då, LIVET ÄR ALLT BRA FANTASTISKT!!!!!!!! Mumsfillibabba!!!

Maria; Jag vek "Musslan", finns på www.Duni.se

Svar på tråden LindeMammor05