• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Jaha, då var man tillbaka i det kära hemmet efter dagens biljaktsturné... Idag har jag fått den stora äran att åka Vedevåg - Fellingsbro - Karlskoga - Vedevåg. Oj, vad roligt det är att se ett höstigt mellan Sverige, precis vad man vill göra en helg Blev dock ingen bil idag heller....
    Allt vi borde ha gjort denna helg blir nu uppskjutet till nästa. Så råttorna bör hålla sig i väggarna en vecka till och inte krypa ut i garderoberna som vi skulle "vintersäkra" under helgen, annars flyttar jag Ett annat alternativ är ju att jag kör hem dem till Johannas Magnus. Han kan få dem billigt, en 10:a stycket kanske

Linda (morotsmamman) - Usch vad hemskt och vad liten man känner sig när man inte kan göra något för sina älskade små. Om man kunde hade man ju gärna tagit det onda på en själv, men det går ju inte. Har inte haft något öronbarn, peppar peppar, men brukar de itne operera in rör i öronen med ganska god framgång?
    Hur konstigt det än är så klarar vi mammor mer än man tror, även om det skär i mammahjärtat....Kram på er alla!!

Jenny - Gratulera Levina på sexmånaders dagen från klanen Andersson....Hoppas att deserten smakade bra, får ni vuxna också något smarrigt??
    Har svarat på ditt mail men upptäckte det för sent....Sorry!
    Min tur att köra på tisdag? Bilen är ju uppvämd efter helgen turer

Balluran - Välkommen till oss Kul att vi bara blir fler och fler....

Johanna - Förstår att du har sovit som en drottning hela natten när lillprinsen nu har egen säng. Hur små de än är tar de en enorm plats. Varför måste det tex envisas med att sova på tvären, det gör Jonas aldrig i sin säng bara när han sover i våran. Fast det händer ju väldigt sällan....Peppar peppar igen!!

• Peand

Jenny - om du har streckkoder på napparna så spara dem....De berömda kampanjen är tydligen igång. Såg det i en annan tråd. Tyvärr fanns inga koder på napparn jag fick från Cissis Ullaredaresa....

• MaLevi

Streckkoden satt på klisterlappen runt lådan, gills den då???

Vet inte om jag tänker spara själv, köper ju inte så många MAM, men det kanske blir. Har en bytes handel med en kompis i Örebro, hon får MAM koden och jag får Disneyunderläggen som kommer med böckerna via disneyklubben. Fler som har som vill byta eller sälja till mig?

• Peand

Jenny - de måste ju gillas...Och nu när jag kollade så hade jag ju oxå, men de har jag ju slängt. grrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Jag får rota runt lite här hemma får jag se om jag hittar några...Bör kanske berätta för Elin, hon är väl en stor fan av John Lennon produkterna?

Nu ska jag se reprisen på Dolce Vita, missade det i torsdags och det handlade visst om lyxhotell och annat man kan drömma om...Passar perfekt i detta väder
    Ses!

• MaLevi

Jag vet faktiskt inte om Elin tycker om John Lennon eller inte. Men jag skriver ut MAM sidan så kan hon få den.

Ses imorgon, nu ska jag försöka, nej SKA, plugga så jag blir klar (undrar hur många gggr jag sakt det )

• Morots mamman

Halloj igen, dom sätter in rör vid 1 års ålder om inte inflamationerna å vätskan försvunnit, för annars blir öronbarn alltid efter med tal eftersom dom inte hör som dom ska Vart in till akuten i linde nu kl 14 för han fick en alvedon kl 11 men sen hade han 39,6 i feber igen kl 14 å dom tyckte vi skulle åka in för eventuell feberkramp men de va lungt men ja får bara ge 1 alvedo till tills kl 6 i morron bitti *sjukt* om han får lika hög feber igen då... Usch känns som detta aldrig kommer ta slut ju.. min lilla kille fy fy....

• MaLevi

Detta med barn och öron är inte roligt, brorsan var öronbarn och jag minns hur det var. Skickar styrkekramar till dig Morots mamman!

Petra: Blev inget smarrigt till oss, kunde inte hitta något jag var sugen på så jag lät bli, för en gång skull Nu på Tisdag, tänkte jag kunde köra denna gång och bara åka med dig till kyrkis nästa tisdag. Då har vi 6 mån koll på em och jag tänkte stanna kvar i Linde hela dagen och då åka med Krister hem...

Levina har precis somnat så jag hoppas det fungerar att gå imorgon, hoppas hon kan sova i vagnen så hon inte blir allt för grinig...

Nej, nu ska jag krypa ner för inget finns att titta på tvn, blir väl något på datorn

Ses imorgonbitti vid skolan. Nattinatt, don´t let the big bug bite

• Peand

Linda - Det låter inget kul det där....Stackars er! Tänker på er!

Jenny - vi kan nog kommer överrrens om någon lösning ang bilturerna....Tar det i morgon.

Cissi - Jesper kom idag och sa att han hade hittat en prick på kroppen och då kom jag på att undra hur det går emd er och era prickar? Blev det något mer eller försvann de?
    Jespers är nog bara en inflammation i en hårsäck, men som mamma är man ju lite nojig när de kommer och säger att de har hittat prickar

Såg på Dolce Vita och vet nu precis vilket spa jag skulle ha åkt till om jag hade vunnit de 122 miljonerna som någon sitter och myser med i Visby...Men med så mycket pengar tror jag inte att det bara är glädje. Fast liiiiite kunde väl jag också ha fått.

På tal om pengar....Mina auktioner på Tradera har gått ut och jag har tjänat totalt 995:- på 8 plagg. Kappan slutade på 570:- så den bidrog ju med mycket... Men 995:- innebär två veckors "mat" för mig och ett paket blöjor till Jonas Hurra!!!!!
    Tror att jag får mersmak på detta....

Och på tal om smak ska jag springa iväg och äta nu! Har inte "hunnit" det tidigare i kväll har suttit här och mailat alla "mina" kunder om vart de ska sätta in pengarna. Kändes viktigare än att äte emn nu knorrar det väldigt i magen, eller ekar rättare sagt då det är ganska tomt där inne
    Mot soppan.........................................

• Brodsmulan

Hej Heli.. välkommen in i gruppen hälsa gubben din från mig, får allt rapporter av pappa hur det går där inne, saknar jobbet lite, men inget går ju upp mot lillprinsen, njuter ju som bäst medans de är små.

Men idag har jag kännt mig som världens absolut sämsta mamma hur dum fårm an egentligen vara.. igår va vi upp till klacken på farmors 80-års fest och då fick vi först en toast med räkröra, sen oxfilé & potatisgratäng å sist kaffe & glass.. vad borde Cissi inte ätit? Javisst, räktoasten.. vad gjorde Cissi.. åt naturligtvis. *sucka* Vilket resulterade i att Joachim har panik skrikit helva dagen idag, lyckades få han att sova mellan halv två och fem och därifrån har han fått tillägg, när jag väl kom på varför han skrek, kopplade inte ihop det heller direkt, mest för att räktoasten bara var en röra och inte rena räkor. Aja, sen fem har han varit lugn och glad iallafall, men illa när man glömmer sig så där.
    Ni som precis stått i det där med mat/amming, vad är det mer än lök, choklad, lök, räkor och apelsin man ska hålla sig ifrån?

Petra.. va nog troligen en reaktion på något, det tog några dagar och sen va de helt borta, men däremot tror jag att lillkillen kommer bli allergisk mot mycket, syntes på hans reaktion nu idag, blev helprickig hela han, vilket har gett med sig det mesta nu, enda korsningsallergin jag & Kenneth har är citrusfrukt och den har varken Rasmus eller Morgan så hoppas innerligt att han nu inte ska få allergier, men hela bröstet/armarna och runt hals/mun va helt prickigt på han, nu finns lite kvar på axlarna/armarna bara.. otäckt det där.. lär nog hålla strikt diet känns det som, nästa gång kanske han får en annan reaktion.

Linda gumman.. förstår att det är jobbigt, inte minst maktlösheten att man itne kan göra något för att lindra, men försök få Johnny å mamma din å ta Maximus litegranna också så du bara kan få vila öronen, det känns ju också värdelöst närm an går ifrån dem men man behöver ju det för att orka också. *kram*

Svar på tråden LindeMammor05