• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Jenny - Det var ju det jag anade med Elin. Har för mig att vi har diskuterat det tidigare..
    Hoppas att det gick bra med pluggandet Det gick bra på BVC antar jag, nya vikter och längder. Ska väga Jonas på fredag så vi får väl se hur han står sig mot Levina....
    Glöm mig inte i morgon

Linda - Har ni inte fårr nog av akuten utan att gubben måste dit nu också?? Hur mår du själv egentligen? Men det är ju skönt att du börjar märka en ändring på Maxen, håller tumamran för att det tar slut snart....

Snart är det dags för lite tv och återigen en soppa......

• Peand

tumamran = tummarna
    Jösse, nu får man göra ett lexikon för att förstå vad jag skriver. Dags att lägga av

• Morots mamman

Petra ::: Jo jag tyckte ju det men det tyckte tydligen inte han annars tyckte han väl att vi hade dåligt med ved vem vet Jo jag mår bra förutom blåsvart i arslet å öm i ryggen & sår på armbågarna efter min vurpa ner för trappen i fredags ( alla onda ting är 3 va??) Jag halkade & åkte på röven & armbågarna ner & maximus klarade sig utan en skråma , vad gör man inte för sina barn *Ängla vakt*...

• Peand

Linda - Vad håller ni på med där uppe egentligen? Vilken tur att det trots allt gick bra nerför trappen och att det "bara" blev du dom fick skador. Usch vad illa det kunde ha gått..

När vi precis flyttade hit upp så hade vårat hus en väldigt smal och brant yttertrappa. En dag när jag och Jesper skulle till dagis så gick han före mig ner och jag halkade till (det var vinter) och drog naturligtvis med mig Jesper i fallet. De micro sekunder det tog när jag såg honom ligga i en onaturlig ställning på marken var såååå hemska för att sedan börja gallskrika och resa sig upp. Allt gick som tur var bra för utom en liten detalj. Han pratar fortfarande gärna om - Den där gången då du puttade ner mig för trappan, mamma!!
    Fick förklara ordentligt för dagis vad som hade hänt och även nu 3-4 efteråt så gälelr det att förklara, kan bli så galet annar....

Johanna - Var är du?????
    Börjar snart bli oroligt Sover du så gott nu alldeles själv i sängen (ja,förutom Magnus kan jag tänka) så du ratar oss?
    Hoppas att allt är bra med er så det inte har hänt något. Kommer du inte till kyrkis i morgon blir jag seriöst orolig...

• Morots mamman

Petra:: ja de e farligt att bo hänna uppe hehe ja de tänkte jag med när jag hade landat.. usch usch, men men nu e de väl över hoppas jag iaf... Maxen e riktigt pigg här men vill inte äta å fy så äckligt han tyckte pencilinet va i kväll...

• Brodsmulan

Linda.. jisses, tja som stammis borde man väl få antingen rabatt eller få gå före i kön

Här är vi trötta, är inne i en tillväxtperiod och det äts, äts och äts lite mer, är en mjölkmaskin känns det som.. huvvet är som gröt, kommer inte ihåg saker, förlägger saker, kan inte ens komma ihåg de enklaste sakerna.. å ständig huvudvärk.. jobbigt just nu med andra ord å ändå tycker jag att jag kompensations äter så det räcker, men tydligen inte. Jobbigt mest med huvudvärken å min snälla lilla pappa som säger att jag ska vara glad för det lilla, är ju ett bevis på att det finns något där inne iallafall.. ha, ha.. not.. *sucka* aja, det är tur att det finns alvedon, tar itne allt, men lite iallafall.

Återkommer när huvvet är lite mer klart..

• englamax

¨petra- här e jäg..är ilöa hos min unga moster och mina små monster kusiner kommer inte till kyrkis imorn...men kommer hem till linde imorn så då e jag åter aktiv på tråfde

tråden skulle det stå..går inte att sudda på detta tangentbord..barnen har slabba med dricka eller dyligt så tangeten fasnar om jag suddar

Jenny-barnvagns bio står still men ligger och ruvar i min skalle...jag ska ta atg isaken men det kände som arr att det bara va du och jag som va u intreserad..men jag ska göra ewn en intresse anmälan....ojojoj va jobbigt när man inte kan ändra det man slkr skrivit fel....

petra. kan tänka mig att du skrattar gott när du läser det jag skrev till jenny..jag kan juh inte sudda

• Peand

Johanna - Skönt att höra att allt är bra med er iallfall, fast jag kommer att sakna dig/er på kyrkis i morgon. Glöm inte BVC på fredag.
    Oj,ja jag skrattade när jag läste vad du skrivit. Tur att det är fler än jag som skriver lite galen ibland, fast du har ju iallafall något att skylla på.

Cissi - Gå och lägg dig!! Försök att sova mycket och äta ordentligt, även om du skrev att du gör det är det ju inte fel att påpeka det en gång till. Du vet ju att det bara är för en kort period även om det är tungt just nu....Hoppas att det går över snart.

Linda - Du/ni har aldrig funderat på att titta på hus i Linde? Det vore ju nära och bra, eller Örebro? Nä, man ska inte skämta om sånna saker...Det är tur att det trots allt har gått bra och nu lär ni ju ha haft er beskärda del av läkarbesök för ett tag framåt.

• englamax

*välkommen sara*

sara- jaha så din kille e född iår...va det inte han som skulle komma enligtberäkning strax före jul?

petra- s alltid lika trevligt att höra att man är saknad nånstans: ..ja fredag glömmer jag inte men man vet juh alldrig nån fika i veckan? hoppas ni får trevligt på kyrkis imorn..och att ni får sjunga många gusd sånger..GUD nej då jag bara skoja..men jag vet juh hur det brukar bli när e sång dax..många bäzar blir sååå trötta eller hungriga

• englamax

sara-kollade nu iträden när din lillkille va född..så han vart född lite tidigare änn beräknat eller minns jag helt galet '*funderar* va det inte typ 17 dec han va beräknad?

petra_kommer sakna er med..tomt när man om man vi..jag tar om det: tomt om vi bara träffas 1 gång denna vecka ..på fredga ..på fredag..fan va jag fummlar med fingrarna..ni tror jag e snabb och fel fri när jag skriver men nu ser ni*hahaha*

Svar på tråden LindeMammor05