• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

men hallå...vart tog rästen av det jag skrev vägen????

• englamax

jaja ..får skriva om lite då...

Peand: hahaha...nej men jag går..kan va skönt att röra lite på sig men regnar det så liftar jag gärna med dig

• Peand

Johanna - Hör bara av dig om du ändrar dig.
    Är inne en kortis, tillbringar kvällen framför tv:n och strykbrädan. Inte det roligaste kvällsnöjet men ett måste (för vissa iallafall!!!!) Blir lite roligare när man kan kolla på tv samtidigt, om det nu vore något bra där....
    Ses i morgon.

• englamax

Vi som e med i tråden Lindemammor05.... Lägg till dig du med!

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) BF 9/8-----Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------jakob 23/7 3725g , längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2-----

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 99,00------------Emma 14/5-99, Isac 14/12-00

• englamax

Peand: ja precis..magnus ska upp tidigt och jobba på dagis i morgon så vi ska gå och lägga oss med..för jkag kommer inte få mycket sova inatt...max vaknar 1 gång i halvtimmen och skriker rätt ut (tänderna) ....hoppas han somnat in ordelntligt nu så han inte känner att det växer..ska ge han en alvedon nästa gång han vaknar har gått 5 timmar nu sen sist* ses imorgon..ska bli kul!!! **GOD Natt **

• Druvan

Go morgon på er alla!

Vill tacka för fikat och sällskapet igår.
    Det var trevligt och det får vi göra fler gånger.
    Vi hörs och ses kanske igen, kram Jessica & Kevin

• MaLevi

Jag kan du inte hålla mig borta härifrån

Petra: Mig gör det inget om Jesper blir med, bara han orkar med oss båda Vilket tid ungefär går du förbi vårt hus på morgonen? Kanske man kan haka på imorgon om det är fint. Vi är lite sömntutor här med Levina kan ju sova i vagnen och jag får väl hoppas att hon sover bra inatt

Jessica: Det var jätte trevligt på fikat och självklart ska vi göra om det!

Ska vi boka in en dag längre fram eller?!?! Kanske vi ska prova ett annat fik?!?! Vi kanske kan göra ett test och fika på alla ställen i Linde (ett i taget då ) och betygsätta dem? Bara för att se vilket som är bäst och barnvänligaste.... och goaste fikabrödet!!!

Nej, nu får jag ta mig i kragen och vända mig till böckerna....hm...skulle behöva fortsätta måla på huset oxå...vilket väger tyngst

• Peand

Här var vi också vakna!
    Strålande solsken, super kallt i morse och de lovar sommar värme under dagen - typiskt sensommarväder. Man klär på barnen massor och sedan är det bara att skala av.

Brodsmulan - hur är det ? Har inte "sett" dig på ett tag? Hoppas att allt är bra med dig och bebben.

Johanna - Hoppas verkligen att du har fått sova lite inatt. Låter jobbigt det där med tänder, vi får se hur det blir för Jonas. Har för mig att Jesper bara blev lite dålig i magen innan tänderna kom.

Druvan - Jag är ju lite fika galen så får jag bestämma blir det säker flera gånger.

• Peand

Jenny - Typiskt, jag kommer inte hinna gå något på morgonen i morgon eller på fredag. Ska färga håret kl 9 i morgon och då blir det lite tajt, har sedan späckat schema under dagen. Fredag kommer mamma hit på morgonen och då ska allt mat tillagas vilket innebär att det kan bli lite svårt där med. Har redan nu lite ångest över att jag inte hinner gå något. Men nästa vecka kanske?? Jonas sover jämt när jag är ute på mina rundor....

Blev bokstavligt talat gråhårig i sammband med förlossningen och allt amningsstrul, inte alls roligt. Just nu är det tyvärr ett tag sedan jag färgade och det börjar glimma förmycket.
    Är väl en sån där typisk sak han kommer få höra hela sin uppväxt - du gjorde allt så jag blev gråhårig... Stackars barn!

• Brodsmulan

Jodå, jag finns här känner mig mest allmänt trött just nu, fast vet inte på vad egentligen. Men är väl dessa ups-and-downs man hamnar i.

Är dock lite irriterad på sjukvården kan ju ha lite med saken att göra. Va in på usö igår igen och gjorde viktskattning och klumpen.. jo, nu är det ingen sparv längre nu blir det en klump ligger redan nu på 2850g och då är det ändå drygt 4v kvar.. huu.. mina andra två fullgågna har legat på 39+4, 3075g och 40+0, 3530g... men denna herre lär ju komma närmre 4kg om detta ska fortsätta..
    Men nu har banne mig både bm och läkare fått för sig att jag ska sättas igång innan full tid.. för att gå över 40v det kan jag ju tydligen glömma *sucka* liksom varför.. varför forcera när allt är mer än okej fattar inte. Och som jag sa till Anna-Lena så okej, möjligen en hinnsvpning jag kan gå med på, men att de ska komma i näheten av mig med ett värkstimulerande dropp kan de ju glömma.. no way, aldrig mer.. men joho, för så är deras 'regler', de väntar 1-2h (inte mer???) sen ska droppet på tack å adjö sa jag då.. nä, så länge jag kan säga ifrån tänker jag göra det, vore väl skillnad om nått vore galet, då har man ju inget val.

Men, men.. hoppas dessa benade förvärkar kan bli starkare. Har haft en hel del ilningar som jag tror är påverkan på tappen så kanske, kanske jag kan ha så'n tur att det bara går nå'n vecka till och blir normalt istället. Hoppas kan man ju. *s*

Svar på tråden LindeMammor05