• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Joahnna - ja visst är jag en hemsk mamma!! Dessutom tvingar jag honom att gå och fika med jämna mellanrum. När jag var lite tyckte jag att sånt var spännande och mysigt!! Det är faktiskt inte alltid han tycker att det är så roligt men Max och Maya är favoriter. Så fort vi är och tittar på barnkläder vill han köpa små rosa klänningar till Maya. Svider nog fortfarande att Jonas inte var en tjej, fast jag får absolut inte sätta på honom något som ser tjejigt ut. Jesper bestämmer oftast vad Jonas ska ha på sig när vi ska ut. Han måste vara så fin som om Kungen skulle komma säger han jämt. Nåväl denna vecka är det bara 2 fikor på gång och det klara han nog..

• Peand

Johanna - förlåt att du fick vänta...

• Peand

Nu ger jag upp för idag. Maken har kommit hem och tycker att han har en lite tråkig fru som bara sitter framför datorn. Får nog ta och umgås lite!!
    I morgon är det skola igen med allt vad det innebär och sen ska jag börja städa huset - inför dopet på lördag. Nästa gång vi flyttar ska det vara till ett väldigt litet och lättstädat hus. Fattar inte vad vi ska med alla dessa kvadrat till. Inte blir det bättre av att det är fullt av "bra att ha"saker. Smyger nog in här ibland som en lite pause/belöning.....

Natti

• englamax

Hahaha..va rolig han e "som om kungen skulle komma" dom kan säga så roliga saker ..barn!! hade jesper beställt en lilla syster eller? jag kollar på conair som jag älskar det e därför jag inte svarat på länge..nu e det paus men börjar strax så jag ska kila iväg nu* hälsa mannen och jesper! (ps. max somnar jätte lätt nu efter att tanden komm upp ...behöver inte wyscha på han )

• englamax

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper
    ev. Druvan med Kevin + kompis med filip
    Mysan 77 & Levina (ev. beror på studieschema)

• englamax

Vi som e med i tråden Lindemammor05.... Lägg till dig du med!

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) BF 9/8-----Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11------------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2-----

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 99,00------------Emma 14/5-99, Isac 14/12-00

• englamax

*God morron* här var det lugnt! fick ställa klockan idag och fy sjutton va segt att gå upp kl 09:00 ..ska ner på stan och fika med moster om en timme...vill bara gå och lägga mig igen!

Peand: kom ni upp och morse?

• MaLevi

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper
    ev. Druvan med Kevin + kompis med filip
    Mysan 77 & Levina

Har kollat in schema och HU vad mycket man ska göra men samtidigt måste jag bara kolla in vad ni är förnågra. Så om inget oförutsägbart händer så kommer vi på fikat

Peand: Hur stor bil har du? Ska du ta med din barnvagn? Kanske samåka?!?

Nu skriker Levina här bredvid.Matdags!

• Peand

Hej på er! Vad händer med denna sajt?? trådarna har blivit fästa och du Mysan har lyckts skriva dig in i framtiden ,idag 15:43!!! Hur lyckas man med det.....

Borde inte sitta här, ska ju städa... Men jag får väl skylla på att ajg behöver ta igen mig från en väldigt blöt promenad idag. Inte alls skönt!!

Mysan - Jag har en SAAB 9-5 och är inte hundra på om två vagnar går in, men samtidigt behöver jag kanske inte ta vagnen, räcker med selen. Hoppas verkligen att jag kan komma - är också lite nyfiken. Men allt hänger på hur mycket jag får gjort innan morgondagen, vill känna att jag har kontroll på läget. Men jag jobbar för att kunna komma och då kan vi gärna samåka.
    Vad är det du ska läsa?

Englamax - Vad skönt att Max har blivit sig själv igen. Stackars (!) dig som fick gå upp 9... Och fika ska du visst också!! Det är inte bara jag som är fika galen..
    Japp, Jesper ville först ha en lilla syster. När vi fick reda på att det skulle bli en bror så blev han först besviken men senare på kvällen så sa han att det var ganska OK men en brorsa. Nu älskar han sin bror och säger nästan dagligen - Tack mamma för att du födde Jonas, jag har världens bästa bror! vad svarar man på det - varssego det var "så lite så" känns ju lite galet.

Burr vilket väder det är, som om någon där ovan vill få mig att inse att det är typiskt städväder.... Men jag vill krypa ner under täcket.

• Peand

Något fel är det ju. Mitt inlägg lyckades klämma in sig mellan Englamax och Mysan!!Spännande....

Svar på tråden LindeMammor05