• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

ev LeoLina med lucas &malva
    EnglaMax med Max (5 månaders sprutan) + angelika med tuva
    Peand med Jonas och Jesper
    Druvan med kevin + kompis med filip
    Mysan 77 & Levina
    ev: Bitte o Emil (birgitta)

• englamax

nu vart det mycket ändringar på listan.....

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

ev LeoLina med lucas &malva
    EnglaMax med Max + angelika med tuva
    Peand med Jonas och Jesper
    Druvan med kevin + kompis med filip
    Mysan 77 & Levina
    ev: Bitte o Emil (birgitta)
    ev: Lisa med barn...

mysan: Lisa från eran föräldra grupp! träffa henne på bvc så jag sa till henne om fika idag om hon va sugen ..hon skulle försöka taima in!

• Peand

Hej Johanna!
    Gick det bra på BVC? Hoppas att han inte "tog skada" av sprutan utan är sig själv fortfarande. Gratta honom på 5 månadersdagen från mig, Jesper och Jonas

• englamax

*va gulliga ni är* han tackar så mycket ...jo sprutan gick bra..vart lite ledsen i 3 sekunder sedan vart han glad igen och log till sissko *hahaha..han e så tossig! inga biverkningar änn sålänge ..han har sovit sen vi åkte från bvc och har precis vaknat så nu e han över med sin pappa till farfar så jag får duscha i lugn och rooo! nej nu skuttar jag in i duschen annars blir jag fast här tills dom kommer tillbaka och då vet jag en som blir irriterad för att jag sitter vid datorn..ganska ofta

• MaLevi

Vad roligt om Lisa dyker upp

Vi blir ett gäng iaf Alltid roligt att träffas för första gången. Vi kommer att ta upp halva Wiener *garv*

Jag kanske blir sen, vet inte. Det beror på hur länge madam vill sova nu. Hon somnade 11 och sover fortfarande. Jag hade tänkt att åka in tidigare och göra mina små shopping tag innan fikat. Får se hur långt jag hinner

Har ni något bra förslag till min sambo som fyller 30+ på söndag? Ska in på titt-in för att kolla in body från Levina som det står något i stil med "Tycker du jag är snygg ska du se min pappa". Lite roligt ska finnas i både pappa och mamma men nu är det ju pappa som fyller

• MaLevi
    GRATTIS MAX PÅ 5 MÅNADSDAGEN!

Roligt att höra att sprutan gick bra. Vi ska dit den 12 september och förra gången så skrek hon jättemycket så jag hoppas att det går lika bra för oss som det gick för er.
  • Peand

Tack för sällskapet vid fikat idag. Gav mersmak.....

Johanna - var visst lite egoistisk. Självklart behöver det inte vara dåligt väder imorgon, jag kan komma och hämta dig iallafall om du inte vill gå ner. Förlåt...

Jenny - Jonas ska få sin spruta tis den 13/9 kl 10:30, stämmer det hyfsat med Levinas tid?? Du får säga till när du vill ut och gå i byn, måste ju visa dig vilka vägar som finns och vidga dina vyer.... Dessutom måste du ju hitta hem till oss så ni kan komma över på fika någon dag, kan ju vara en lämplig pause mellan böckerna.

• MaLevi

Petra: Jo, det är samma dag det är bara tiden som är annorlunda, har strax före 10.20. Så vi kan ju bestämma att vi samåker den dagen om det är ok för dig? Jag har oxå bil en kombi, så bil lösa blir vi inte
    Gå runt byn låter som ett bra drag Går du kl 8.00 på morgonen??? Går du på eftermiddagen oxå eller???

Jag ska oxå tacka för sällskapet vid fikat idag. Var super kul att se alla. Tar väl en stund innan alla namn sitter men det kommer nog det oxå. Vi kommer ju att träffas lite varje vecka så namnen ska väl sitta såsmåningom

Nu säger jag godnatt och vi ses framöver. Ska sitta med med näsan i böckerna imorgon och sen på kvällen bär det av in till Örebro och 1:a träffen på pedagogik kursen

• Peand

Jenny - ja, så länge jag orkar tar jag mina rundor på morgonen i rent motions syfte. Men jag tar gärna lite extra rundor för att prata bebis och "titta på byn". Fram till 12:40 om dagarna är jag och Jonas själva, efter det är Jesper oftats hemma. Men om det är OK för dig så brukar han vara villig att följa med på cykel, om du vill ta en runda någon eftermiddag. Vi får återkomma....
    Vi kanske kan samåka på tisdag till Kyrkis? Sedan tar vi "spruttisdagen" när det drar ihop sig, men jag ser inga problem med samåkning där heller.

Lycka till i morgon!

• englamax

*tack för fiket idag ..det va super trevligt

Svar på tråden LindeMammor05