• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Druvan

Hej på er alla!

Bu vilket väder,man känner inte för att göra så mycket.
    Väntar på tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga tvätt.
    Får se hur det går för jag har en knölfis i knät som inte riktigt kan bestämma sig vad han vill och det är då svårt att få någonting gjort.
    Är nog hungrig ingen, känns inte som man gör något annat än matar Kevin.
    Mat och sovning får det nog bli,som det låter........

EnglaMax; Ha en bra fika!
    Peand: Städa på i regnet, tråkigt men ett måste ibland!

Vi hörs!

• englamax

peand: jag rös när jag läste att jesper tackar dig för han fått jonas som bror *gulligt*
    ja det e bara att ta fram dammsugare och moppen .... känner igen det när du sa det att jonas ville ha en syrra... jag kan iaf skylla på att max både suger av mig kilon OCH minnet ... finns ingen som e så senil och glömsk som jag.... nej nu ska jag ge mig av ner på stanm och sedan en sväng till mejk och sedan och hälsa på leolina med barn

Druvan: går d bra med tvätten..typiskt städ och tvätt väder ..därför åker jag ner på stan och fikar hoppas knölis blir nöjd snart då..ja ge han lite käk det gör du rätt i

ps. max vaknade bara e gång kl 3 och åt i natt och sov från nio i går till tio idag ...back to rutinerna*

• Peand

Smyger in en sväng - fast jag inte borde.

Har precis pratat med kyrkan och jag kom med på Kyrkis på tisdagar (Tjohoo!!) och passade på att anmäla mig till Vedevågs "kyrkis". Det hade varit en mamma som anmält sig tidigare - måste vara du Mysan. Så vi får väl hoppas på att fler bara dyker upp. Annars är det du och jag med barn och alla asylsökande.... Men det kan ju bli bra det också.

Nä, nu vill Jonas ha mat. Mammas hemmagjorda havregrynsgröt med äppelmos. Mums kladdigt och gott...

• Peand

Tror det spökar. Nu har du ju rammlat tillbaka till nutiden Mysan. Var inte länge du fick vara i framtiden. Skumt att de kunde ändra tillbaka klockslaget när du skrev inlägget... Ja se dessa datorer.....

• englamax

TJOHOOO.... Jonas och hans mor kommer på kyrkis!! va kul att ni fick tisdag oxå! vet du hur många det blir..sa hon nåt om det?

• leolina

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

ev LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper
    ev. Druvan med Kevin + kompis med filip
    Mysan 77 & Levina
    ev: Bitte o Emil (birgitta)

• Peand

Pause i arbetet, hmhmhmhm..............

Johanna - hon sa att det var 25 "familjer" per dag. Ta alltså minst 25 vuxna och en hel drös med ungar i olika åldrar. Hoppas verkligen att lokalen är stor. Maya hade också fått tisdagar men Viktor hade tyvärr fått fredag. Försökte få över dem till tisdag men hon sa att det var alltid tjockt nu i början och sen tunnade ur lite. Så det finns nog hopp om att få över Viktor oxå. Var så nyfiken så jag var ju tvungen att fråga om de var med på tisdagar eller inte.
    När ska Max ta sprutan i morgon? Hoppas han inte påvekas av den nu när han äntligen verkar ha kommit över det onda med tanden.

Vad månag EV. det var i morgon. Det värsta är att jag skulle egentligen behöva skriva dit ett sådant på mig oxå, men jag struntar i det och lever på hoppet.
    Det ska bli ganska skönt när allt detta med dop och dopmiddag är över. Även om man inte gör det så stort så är det ju lite krångel och saker som ska fixas. Är ju nästan som ett miniminimini bröllop.... Och har vi fixat ett stort riktigt bröllop ska väl inte ett litet dop vara någon match.

• englamax

Druvan: har du bestämt dig om du ska med på fikat i morgon??

Peand: jsg kommerpå fikat men inte om han bara e grinig (av sprutan)då orkar jag inte sitta där med han..men annars kommer jag, jag ska va där 10:20* har du pratat med c om fikat i morgon? annars ringer jag henne snarast....syn att viktor inte fick plata på tisdagar men jag har oxå hört att d brukar tunna ut efter ett par ggr.

• Peand

Englamax - menar du C+M, isåfall kommer de inte hem förrens i morgon så du lär inte få tag på henne. Däremot har jag pratat med Viktors mamma ang vå föräldrargruppsträff på onsdag och hon kommer, och om inte annart så kommer ju C+M då också.
    Viktors mamma var helt inne på att tränga sig in på tisdagar så fort det finns plats...
    Förstår om du inte kommer ifall Max blir grinig...

• englamax

ja just ja ..åhh minnet igen* ja dom vill nog hem och landa...
    idag har jag varit otroligt duktig..gick up kl 9 och sen åkte vi till mejk och rya och handlade gardiner..såna panel längder.. mina fönster e såå breda så jag har 4 längder så idag har jag stått och strykit och strykit halva dan känns det som..de måste juh va ritkig raka och släta

hur går städningen petra? kommit igång ännu?

Svar på tråden LindeMammor05