• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Brodsmulan - förstår om du är trött och framför allt irriterad.
    Visserligen har jag båda gångerna blivit igång satt och fått droppet efter 2 timmar så jag har ju inget att jämföra med.... Men det brukar bli ganska tufft, allt kommer på engång.

Stå på dig!! Det jag märkte var att Anna-Lena kunde vara riktigt envis när hon satte den sidan till och då blev hon nästan lite otrevlig. För att inte tala om när hon var stressad... Men annars var hon gullig, fast min favorit var Anna. Hon var så go och omtänksam.

• MaLevi

Petra: Vi tar det nästa vecka *längtar efter att få se andra sidan av byn*

Cissi: Stå på dig! Bara det känns bra för dig och bebisen

Smäll på fingrarna ska jg ha, som sitter härinne igen *smäll*

• englamax

mysan: hhahaha..va rolig du e ..*smäll på fingrara* hahaha

ja röstar oxå för prova nytt fik..

Peand: natten har gått bra han har inte skrikit nå men vaknat och käkat 4 gånger...e väl oroligt! men sedan halv åtta rinde magnus alla väckar klockor *morrr.... då vaknade max och efter det har har han vaknat och somnat om varandra...och jag kan inte sova när han ligger vaken och babblar..känns så dumt omjag skulle gö det!
    jag tror jag stövlar hem till carolina...har inte bestämt mig , kommer va genom blöt av dessa backar..men e det ok omjag åker med dig kanske? när åker du?

• Brodsmulan

Petra.. avrför har du blivit igångsatt? Om man får fråga..

På min första blev jag det p.g.a. Karlskogas regel om max 24h med värkar. Han tog totalt 48h från första förlossningsvärken.. alltså från öppningsvärkar. Men inte hade jag mer än 20-30sek att max andas på mellan krystvärkarna så det var rent gräsligt, gör ju inte ondare men blir ju så fruktansvärt mer intensivt.

Jenny.. japp, är det nått jag lärt mig så är det att säga ifrån och få som jag vill så sålänge jag känner mig säker kan hon ju bara försöka *s*

• Peand

Englamax - jag tror att jag åker in lite tidigare till stan och gör några ärenden jag skulle ha gjort igår - glömde visst det. Men vill du att jag hämtar dig så säg bara en till så kommer taxin. Har pratat med Cissi och hon kommer också....

Brodsmulan - visst får man fråga!
    Med Jesper hade jag havandeskapsförgiftning och låg inlag en vecka innan de satte i gång mig, v.39+0. Tog hinnerna, fick dropp, djävulsk ont men fick sedan en helt underbar EDA som tog ALLT. 18 timmar senare (huuuu!) föddes han, men jag hade inte ont alls. Var nöjd efteråt.

Nu med Jonas har/hade jag en kostbehandlad diabetes vilket innebar insulin efter ca halv graviditeten. Gick varannan vecka innne på SMCV från det att jag upptäckte att jag var gravid, v 5. Så det blev lite turer... På slutet var jag innne 2 gånger i veckan.Puh!
    Blodtrycket steg lite på slutet nu också och jag fick kolla äggvitan hemma, dock var det aldrig någon större fara denna gång. Men de beslutade att sätta igång mig då jag började må sämmre och barnet var endå så pass välvuxet enligt UL. Så det blev samma vissa igen men denna gång tog inte EDA:n utan endast lustgasen blev min vän. Tog sex timmar från första värken och de sista tre timmarna hade jag värkar konstant. Hann inte andas mellan värkarna utan de kom i ett. Tillsut tog de bort all dropp men då hade mina egna värkar kommit igång och höll samma tempo. Trode jag skulle gå åt där ett tag. Det blir ju så snabbt intesivt. Fast nu efteråt tycker jag att förlossningen var helhäftig och skulle gärna göra om det igen. Fast jag vet inte om Pelle tycker det samma. Det blev lite komplikationer på slutet som gjorde att Jonass start blev lite omtumlande. Hjärtljuden försvann och han andades inte när han kom ut. Men han började skrika i korridoren när de sprang iväg med honom så det var aldrig någon större fara.

Blev visst lite långt....

• englamax

peand:ok..men jag går..ses sen då*

• Michelle Ö

Hej hej alla lindemammor.... ny här på tråden! Mamma till Jakob nästan 6 veckor....
    Verkar som om ni hade trevligt på fikaträffen igår... synd att man inte kunde hänga på!! Får bli nästa gång är ju alltid kul att träffa nya människor!! Ta hand om er och kidsen!

• englamax

tjola hopp Michelle! kul att du hittade hit ! ja vore kul att träffa er.. ses på nån kika träff framöver. jo det va kul att träffas och prata lite!
    allt bra med dig och lilla familjen?

Peand- tack så bamse mycket för inläggen *kram* ...... du overallen jag köpte va nog inte den du trodde..va till nora idag och då såg jag en blå overall i nå slags flityp/vinteroverall med en ljusblå nalle p¨å.. va det den du mena? köpte förästen en hopp gunga dinsney..svart med tiger på magen ..jätte snygg och så köpte jag en mörkblå åkpåse till vintern och ficherprice babygym ..allt va jätte frächt! men det fanns inte mycket frächa kläder...men hon har värkligen allt..hon i nora! fick betala 375 för , hoppgunga, babygym ,åkpåse ,ett par byxor och 2 par bamse strumpor..allt såg ut som nytt så det e kul när man fyndar lite!

Druvan- hur har dagen varit? allt bra?

• Peand

Englamax - det var så lite så..... Så du smög dig iväg till Nora du!!!! Låter som om du har gjort några riktiga kap. Mer Bamse kläder, hihihihi! Det tycker vi ju om...
    Får nog hålla mig lugn ett tag på shopping fronten. Dels tror jag att Jonas har så det räcker och dels gapar stora hål i plånboken. Fattar inte att vi alltid måste ha så mycket räkningar, och jag som tänkte gå ner ännu mer i föräldrarpenningen. Blev halvt desperat och var inne på Arbetsförmedlingens hemsida och kollade för ev extra jobb men det kan jag ju bara glömma. Men allt löser sig alltid på något sätt....

• Peand

Jag igen!!

Englamax - här är länken vi pratade om tidigare idag

www.mambaby.com/websystem301/site/index.php&nodeid=31

Hoppas att det funkar!!
    För er som undrar vad det är så är det MAM`s hemsida där man kan beställa nappar med barnets namn på. Lite onödigt men häftigt!!

Svar på tråden LindeMammor05