• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Jenny du kan andas ut, vi är hemma igen......

Jonas gick igenom besiktningen och fixade testerna galant. Tror ungen måste ha tränat i smyg när mamma inte sett!!
    Vägde 7740 gr och var 69 cm lång vilket innebär att han följer sin egen kurva alldeles utmärkt och det är ju huvudsaken.
    Vid läkarkontrollen hittade de ett blåsljud på hjärtat men efter lite extra kontroller av flera barnläkare är faran avblåst.....De förklarade för mig att precis som när man häller vatten i ett rör kan det bli nästan ett "sörplande ljud" och precis så har Jonas när blodet pumpas runt. Inget farlig och helt naturligt....
    Själv var jag inte ett dugg orolig men glömde helt bort att stämma av läget med Jesper som var med. Så när vi kom ut därifrån skakade hans knän av lättnad för han hade varit så orolig att det var något fel på brorsan. Dumt av mig att inte tänka på honom.....

Nu måste jag natta lillpysen.....Återkommer senare!

Jenny - jag hänger gärna med på en runda imorgon.....

• MaLevi

Pust...blev lite orolig när du kommer ut och säger så där och så ska jag snabbt vidare. Först reagerade jag inte utan trodde du skulle vänta på en kompis Vet inte vad som hände i hjärnan....Skönt iaf att allt var bra.

Runda imorgon, ser ut som Levina somnade tidigt så det betyder att hon vaknar tidigt oxå tror jag men vi kan väl kolla läget här imorgonbitti. Är det ok?!?!
    Jag slår på dator och går ut så fort vi vaknar, och skriver hur långt tid vi behöver på oss så får vi se hur ni har det. OK?

Ska väl ut i tv-rummet och hålla Krister sällskap och se vad vi kan titta på....varför är det inget bra när man inte har så mycket att göra....

• Peand

Jenny - Ja vi kollar av läget i morgon, är det för kallt och eländigt kanske vi kan fixa något annat..... Hörde rykten om att de kunde bli upp/ner till -10 grader i natt, mindre mysigt....

• Peand

Cissi - Kom på att jag inte hade svarat dig....Sorry!!
    Vi har pratat med BVC några gånger om hans nattskräck men det görs inget åt det. Först om det komemr tätt och han mår dåligt så agerar man. Ibland kan det vara uppehåll på flera månader och ibland kan de komma någon gång i månaden, väldigt olika. Pratade med läkaren idag och hon sa precis som du att det brukar ge sig i den åldern och det är bara att vänta ut.
    Självklart försöker man ju hitta en orsak varför han får ett sånt anfall, men oftast hittar vi inget. Dock har vi sett ett mönster de två senaste gångerna. Jonas kan få riktiga panikskrik när han sover ibland och behöver tröstas, strax efter att han har somnat in igen och vi har gått ner så kommer Jesper grinande i trappen. Båda gångerna har vi trott att han har vaknat av Jonas skrik och är ledsen för det men då är han alltså inte vaken och panikslagen. Klurar lite på om han trots allt blir lite väckt av Jonas men inte vaknar helt och då får ett anfall. Men vad vet jag....Är du bara lite hobby analyser
    Vi får vänta ut tiden och se.....

• MaLevi

Ja, då säger jag godnatt och tack för mig

Hörs imorgon! Nu ska man titta på desperate housewife ochhoppas att Levina inte blir som tvillingarna i serien Såg nyss reklamen

-10 BRRRRR....

• Brodsmulan

Petra.. skönt att det inte är nå'n fara med lillprinsen. uscha för att bara få höra nått sån't. Härligt att han klarade testerna när du själv inte var helt säker på det, då blir man glatt överraskad Å som du säger så, så länge de följer sin egen kurva så är det A'okej.
    Morgan va spikrak upp, därför jag itne kan ta ner honom till en normalvikt, han har alltid legat på totalt översta strecket, samma nu med Joachim, kommer nog bli en liten trindis det med, Rasmus har alltid legat under strecket istället. Så de är ju väldigt individuella.

Jenny.. Grattis till dig också för att lillsessan klarade sitt prov klart hon är fundersam, va e de för knepiga saker de gör säg, bäst att vara vaksam *s* smart liten tös.

Vår lillskrutt har haft en mindre bra dag idag, bara kinkat hela dan, men tror det är för att det vart för stressat igår, Kenneth jobbade em och själv hela kvällen med alla tre å de stora va väl inte på bästa humör på kvällen, fick dem inte att sova förrän straxt efter halv tio så blev ingen direkt vila alls och det påverkar ju ammningen å blev tvungen att ta till tillägg här på kvällen när jag insåg att jag bara kunde pumpa ur knappa 20ml.. inte bra för det betyder tillägg inatt vilketj ag ogillar då det påverkar hans mage, vill inte hamna i en ond cirkel, men tur att han är hemma nu ikväll och imorgon, sen blir det två em kvällar till, men då är man mer beredd på det också.

• Peand

Jenny - Nu sviker jag......
    Jonas har redan somnat om och tar sig nu sin obligatoriska förmiddags lur på 1-2 timmar, jag fryser som en lort och har lite ont i huvudet. Ipren hjälper nog snart men jag kan vara helt ärlig att tanken på att ge mig ut och gå just nu är allt annat än lockande....
    Tror du att vi kanske kan ta det i morgon eller på fredag?
    Usch, innerst inne vet jag att jag borde men men hela kroppen skriker aldrig i livet....
    Jag får väl helt enkelt vara en riktig slöis och soffpotatis idag....Oj, vilket bra humör ajg känner mig på, or not!!

Har redan hunnit haft världens fajt med Jesper. -4,5 grader och han ska inte ha någon långärmad tröja på sig, nädå t-shirt och jacka räcker....Fick helt plötsligt för sig att ta jeansjackan....Varje morgon samma diskussioner, i dag blev det att koka över för både mig och Pelle. Usch, var inga vackra ord han fick höra....Sitter med dåligt samvete att ha skickat iväg honom till skolan ledsen och eländig. FAST jag vet ju att jag har rätt när det gäller kläder i vinterkylan men vad hjälper det just nu!!!

• MaLevi

Petra - inga problem vi tar det imorgon eller på fredag Här har vi nyss gått upp och känner oss lagom hängiga.... Levina är pigg som en mört men inte jag. Fast Levina har bara varit vaken 1 ggr inatt mellan 1-2, låg i sängen och "spela" på spjälorna Har själv huvudvärk men det kanske går över när man äter något

Ja, detta betyder att jag ska städa idag ..... Visst ja, svärmor kommer imorgonkväll vilket betyder att på fredag morgon blir det ingen promenad om vi inte tar den vid 11-12 snåret tror hon brukar åka till jobbet då.

Nu ska jag äta frukost!

• MaLevi

Petra - Aldrig roligt att ha sådana fajter på morgonkvisten. Vet hur min bror var, han går fortfarande utan strumpor vintertid, hanär 24 år. Säger att han aldrig fryser....

• Peand

Jenny - Godmorgon på er!!
    Skönt att du inte blev förtvivlad.....
    Känns som en sån där dag då man helst bara ska krypa upp i soffan med en filt, en kopp thé och tycka lite synd om sig själv....Gäller att passa på innan Jesper kommer hem!!Sen är det ju glada pigga mamma som gäller

Går och klurar på om jag skulle ta och göra något drastiskt med håret idag...Klippa av det lite! Blir så sugen på att ändra lite där också när hela jag ändrar mig annars....Men jag vet ju att jag brukar fega ur och bara ta topparna till slut iallafall.....

Svar på tråden LindeMammor05