• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Morots mamman

He he såna ankor hade felix oxå haha låte härligt med detta kvackande hihi.... ja visst vill man ju de men ne fy de va helt onödig resa hade säkert blivit billigare å handlat hemma oxå de ända riktiga fynd man gjorde va leksakerna å bävernylon overall till felix för 199:- men då kostar ju ändå resan 250 :- så de jämnar ju ut sig *SUR* inga overaller till små det minsta va 45-56 eller 86 i stl å dåligt med pojkläder som vanligt , men massa flickkläder fanns de.. ja e inte nöjd med min resa tror ja ska sluta åka dit.... så du behöver inte va ledsen petra att du missade din resa dit

• Peand

Linda - Tack då kan jag släppa det och gå vidare med mitt liv

Maria - Vill ni låna ankorna så vet ni var de finns!!Visst är de charmiga men inte sju dagar i veckan flera veckor i rad.....

Cissi - Du gör ju helt rätt med tider och regler....Tror bestämmt att barn mår bra av att ha
    lite ordning och reda i sina liv. Här hemma är det pyjamas på vid 19:30 och hopp i säng...Somnar oftast någon gång innan 20 och det behöver han för att orka upp på morgonen, men nautrligtvis ifrågasätts det också just nu
    Har infört hårdare tag ang han rullgardiner...Han "glömmer" alltid att dra upp dem på morgonen och det har ju också varit ett evigt tjat. Så nu ryker 3:- per dag från veckopengen om han inte drar upp dem. Från i lördags ligger han -6:- men jag tror att han inte kommer att glömma dem något mer. Det svider i snåljåpen när han inser att veckopengen blir mindre och mindre....
    När det inte hjälper att påpeka , be och till slut tjata om en ska krävs drastiska åtgärder, och handlar det om pengar lyssnar han konstigt nog väldigt bra. Annars funderar man ju på att boka tid hos läkaren för hörselkontroll

• Morots mamman

japp petra nu kan du gå vidare

Cissi:: ne det var inte urplockat heller så inte vet jag, jag har då alltid fyndat där men men allting har blitt så dyrt här i sverige sanna mina ord de blir bara värre *ASG*

• Peand

Jenny - Nu har jag lyckats krångla till det.....Typiskt mig!!
    Jag fixar inte någon promenad i morgon förmiddag....Får besök..... Men om du vill så kan vi ta fredag förmiddag när svärmor har åkt till jobbet. Kan gå en runda innan jag hämtar Jesper. Förhoppningsvis så är det både varmare och skönare då

Vad dött det var här inne i kväll då!!!
    Lika bra att jag går och äter och är social med maken......

• Druvan

Petra: Vart det någon förändring med frisyren?
    Vart du nöjd?

• Peand

Jessica - Vi kan ju säga så här att jag kan inte slänga med håret så mycket längre, Jonas kan inte få ta lika lätt heller och att jag ryggar till varje gång jag går förbi en spegel.....
    Men JA, jag är nöjd fast det tar nog ett tag innan man känner igen sig i spegeln...
    I morgon ska jag tvätta håret och fixa till det själv, blir så himla mycket spray när man är hos frisören.... Inte van vid det, fast vi får väl se hur det ser ut efter mina försök....
    Men jag fegade inte ur (helt iallfall!!)

• MaLevi

Petra: Inga problem alls...kollar ut och fryser in till ryggraden...brrrrr... Blir inne dag idag igen Men är bra sugen på att se nya frissan.....

Vi har nyss vaknat här och börjar bli hungriga. Men jag måste bara skriva att Levina har sovit HELA natten, med undantag av mamma som har varit uppe och kollat några ggr och stoppat in nappen endast 3 ggr

Nej nu ska vi äta frukost!

Jo, Anna. Frågorna är klara. När kan du och jag ta vår intervju???

• matsdotter

ooojösses vad dött det var här!! Vart är alla!! Inge vidare väder att vara ute i iallafall

• MaLevi

Alla sitter väl framför tv med en varm filt över sig och en kopp te Det gjorde iaf jag när Levina sov förmiddagsluren

Annars händer det inte mycket ska väl få ändan ur datastolen och plocka undan för svärmor kommer imorgonbitti....

• Peand

Hej på er alla!!
    Nu är jag här, har inte kollat på hela dagen och det kryper nästan i kroppen av begär....
    Förmiddagen tillbringades över ett antal koppar kaffe med en bekant som sällskap och eftermiddagen tillbringades med mera kaffe men med barnens gammelmormor som sällskap. Jösses vad kaffe det har blivit idag och vad socila och trevlig jag är

Men hu vilket väder....Dimman vill ju inte ge sig...Känenr ett ännu större behov av den efterlängtade braskaminen i dag...Villamässa nästa helg vilket innebär ett ypperligt tillfälle att spana kaminer!!

Svar på tråden LindeMammor05