• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Petra.. du vet att varje konflikt leder till ett steg närmare att 'lyssna' också. Starkt gjort att inte ge med sig bara för att man får ågren. Är bland det värsta jag vet att bråka med dem innan de ger sig iväg till skolan, men man gör dem ju en björntjänst om de får som de vill. Jesper vet nog mycket väl vad man ska göra, men testa måste man ju göra.. kan ju kanske funka nå'ngång *s*

Inatt har det varit flera vändor upp, så känner mig ganska mosig men ändå pigg tyvärr.. skrutten sover nu och jag kan inte somna om nu närj ag varit vaken nå'n timma. Men först upp vid 1 och sen vid 4, då var jag definitivt inte klar i huvvet vill jag lova.. å så upp vid 7, men kan nog vara en ny period med tillväxt iom att han inte gjorde annat än var ledsen och åt igår, hoppas så då är det över om nå'n dag.

• MaLevi

Måste bara tipsa om en serie på tv3 kl 11.30. Handlar om en vuxen kvinna som är döv som börjat ett jobb inom FBI. Handlar om hennes tuffa uppväxt, fmailj osv. Helt underbar serie, men så är ju jag involverad i dövvärlden oxå

Släng ett öga om ni inte har annat för er.

Här har vi hittat en hel hög med returpapper och kartong som ska baxat till affären så en liten promenad måste jag göra Kanske in titt i affären oxå! Men det blir efter programmet

• Brodsmulan

Jenny.. F B Eye.. jepps kikar jag med på va rätt kul sist på festen när man fick se genom hennes ögon.. en fest utan ljud, snacka om dumt det kändes.

• Solhöjden

Petra - Du gjorde helt rätt i morse och tog fajten! Vet att det känns jobbigt och att det går över bara Jesper kommer hem. Man får nog ännu mer ågren av att veta att man gav sig och att han går o fryser.... Håller med Cissi att man gör dem en björntjänst om man inte talar om vart "skåpet ska stå". Kram från mig!

• Peand

Tack för de uppmuntrande orden.....
    Att han är inne i en "testa om det går" period är ju inget att tveka om....Usch, tycker att vi är konstant osams, men min värsta ågren kommer just på morgonen och vi inte hinner reda ut allt innan han ska iväg. Har ju som policy att man inte ska gå ifrån varandra eller somna osams, men ibland funkar det inte fullt ut.
    Fast i morse var jag nästan på väg att ringa skolan och säga att han inte kunde komma pga att han vägrade klä på sig vinterkläder, det hade nog satt lite fart på honom hihihihi....Stackars barn vilken mamma han har

Grannen kom över och fikade nyss och hon har fyra barn i åldrarna 2,4,6, och 8 och det är ju sååååå skönt att höra att det inte bara är här hemma det är fajter hela tiden.
    Tänk om 7 år när jag har Jonas som Jesper är idag och Jesper som en slängig tonåring som inte vill/orkar något. Hjälp vad har jag gjort!!!
    Å, så sitter jag och önskar mig en tredje. Det måste vara något fel på mig

• Morots mamman

Gomorron girls,........ jag säger BARA usch å fyyyyyyyyyyyy...... fattig , slut, ont i huvudet, ser ut som en buss stol i röven å knappt några julklappar med mig hem..... tyckte det blivit skit dåligt i ullared dyrt å dåliga kläder.... men massa saker till maximus som låter osv skit billiga bebis leksaker fanns de iaf

• Peand

Linda - Vad tråkigt att du tycker det har blivit sämre på Ullared. Åker man så långt vill man ju få lite valuta för milen....
    Leksaker som låter huuuuu!!! Har kvar Jespers tre kvackande ankor som jag kunde ha slängt ut genom fönstret när han var liten. Trodde att det var trasig och numera tysta, men "snälla" pappa Pelle har lagat dem och nu kvackar de så fint så
    Bävar för den dagen när Jonas går runt och drar på dem....Då är det dags för pappa att vara lite pappaledig....
    Annars har man ju så "snälla" släktingar som är experter på att ge trummset, trumpeter, bilar som tjuter osv.....Säger bara - hämnden är ljuv! Snart är det deras tur att få barn!!!

• Brodsmulan

*skrattar* ja.. det där med hämnden är ljuv har man allt får erfara.. innan vi fick våra grabbar så köpte vi en del till svågerns äldsta pojk, gärna sånna ljuspistoler med massa ljud å liknande.. eeehmm.. sen fick man egna barn, med egna leksaker.. kan garantera att vi ger enbart bort dessa snälla leksaker numer *s* what goes around comes around som det så fint heter.

Vet du vad jag har gjort någon gång Petra.. jag gillar heller inte tanken på att killarna ska vara i skolan och ev fritids, då är vi ifrån varann mellan 8 till 3 om de är på fritids.. lång tid att tro att mamma är arg på en, men jag har faktiskt ringt till skolan på morgonen och haft en fröken få kolla läget när de kommer ner och ev prata litegranna med den som man varit osams med, men närj ag kollat upp med henne när vi hämtat dem så har de oftast rasat av allt innan de ens hunnit till skolan. Men bara att man vet att det finns någon som håller koll känns för mig bättre.
    Å nopp, den som har pre-tonåringar vet nog att fajter är det rätt ofta.. minte minst för att allt är såååååååååååå orättvist *sucka* Man är enbart dum och idiotisk och jag vet inte vad.. men konstigt nog är man väldens bästa om man gör något de vill eller de får något de önskat sig intressant hur många sidor man kan ha.

Fast mina kommer inte tycka om mig på länge kan jag säga, bidde ju en dust här när de inte ville sova och sa till dem då att är det inte tyst och ni har huvvet på kudden innan halv tio så är veckopengen borta fram till jul, japp, hårda bud här men då hade jag tjatat över en halvtimma på dem, över tiden vilket jag inte tolererar de måste förstå att för att kunna orka måste man sova, vill helst ha dem i säng redan vid 8-tiden men det finns ingen möjlighet till nu för fritidsgården kommer gå fram till 9 gillar inte läget, dessutom 2 dagar i veckan.. känner på mig att jag kommer bli bitch mamma som säger att 8 ska vi vara hemma, men det struntar jag i, senast 9 ska man sova när man är 9år, för jag tänker då rakt inte låta skolarbete bli lidande för att man ska gå på fritidsgården, men måste säga att jag tycker de tänker lika långt som näsan räcker.. alltså jag hade tid att vara hemma vid 8 när jag gick i 6an t.o.m. och senast 9 skulle jag ligga i säng, sen om jag läste va helt okej men man vilar iallafall, men så liten som 9år, då ska man sova.

Nä, många gånger idag ska man va 'kompis' med sinab arn, man glömmer nog lätt att det faktiskt är föräldrar man ska vara, en vägvisare och guide och då kan man itne vara nå'n kompis om man ska sätta gränser.. sen att man kan förhandla och diskutera mycket, det är en annan sak, det kallas demokrati

• Solhöjden

Petra - De tre små ankorna är ju så söta o låter så gulligt! (Vi har ingen så det är så roligt att låna den hos andra)
    Vi har haft tur och har inte så många ljud-grejer, men en dammsugare för barn har vi som surrar fint ibland....
    Linda - Synd att det blivit sämre i Ullared och att du inte fick tag i julklappar. Det är ju skönt annars att bli klar med dem i god tid. Har bestämt mig för att vara i god tid i år, hoppas det blir så. Hatar julruschen i butikerna i slutet av december...
    Hoppas du får sova efter detta och att bakdelen återhämtar sig

• Brodsmulan

Linda va det urplockat då eller.. annars brukar man ju kunna fynda en hel del.. har jag hört *s* har ju aldrig själv varit där.

Svar på tråden LindeMammor05