• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Johanna - Det räcker med att möta honom i trappen här hemma.....
    Går ditt internet trögt också eller är det bara min dator?? Vill inte att det är något fel för då får jag panik.....

• MaLevi

CITYAKUTEN, är det nya avsnitt, hur kunde jag missa detta ?!?!?!
    Ser på eftermiddagar men visste inte att det gick på kvällen oxå Har själv sett CSI och det är som vanligt. Såg även Kalla fakta om vad man ska äta under graviditeten och amningen, vad som är sant och inte. Intressant men lite tjatigt tycker jag. Såg även Babyboom där de tog upp Anna Wahlgrens sov metod, hon var där och visade hur man ska göra osv. Såg ut som om hon var en aning hård i sina buffar men det verkar ju fungera om man vill prova det.

Ja, har haft ent v kväll, Krister har lagt Levina och tagit hand om det mesta här hemma nu på kvällningen. Känner mig riktigtt lyxigt. Lider av lite huvudvärk nu så jag ska bums ner i sängen så det försvinner....vill inte sitta med huvudvärk på kyrkis inte.

• englamax

jenny- jag kollade på outsiders så jag såg inte baby boom men jag läste på nån tråd och hon fick mycket dålig kritik!

petra- ja mitt kronglar oxå..jag gick ur och det tog en kavrt att komma in ..typ..ba lixom

• Brodsmulan

Petra.. det är nog mer det jag menar med att man är mer avslappnad nu än man var med första barnet, för min del de två första iom att de kom så tätt. Man var orolig för minsta lilla, nu är det mer en 'säkrare' stil på själva utveckling mm. Känns som om man kan luta sig tillbaka och njuta mer nu skönt.
    Vad gäller nattskräck så vet jag iallafall två tänkbara orsaker, stress och trötthet kan utlösa anfallen.. oro är också ett stressmoment. Har han haft detta länge eller är det något du kan koppla ihop med att han har det tufft i skolan? Eller kanske han är ett oroligt barn i sig själv, såg att du skrev att han haft det i 4år då borde det ju börjat redan runt 3års ålder.. har han gått på dagis, varit jobbigt där? Blivit bättre när han bara varit hemma på sommarlov? Nattskräck tros också vara ärftligt, viktigt är dock att inte väcka honom, utan bar tala lugnande och hålla om honom. Ungefär samma som att man inte får väcka en sömngångare. Du hade inte pratat med läkare eller bvc? Oftast brukar detta ge med sig runt 6-8år, så borde nog vara på sluttampen, men är ungefär som med Rasmus barninkontinens, finns ingen direkt ålder som gräns.
    Tröttheten som är en orsak kan man häva genom tidigare sänggående, möjligen en sovstund på dagen om det behövs och lugna aktiviteter på kvällen, läsa, , lyssna på en saga, rita, äta något lätt innan man går och sover för att varva ner.. typ bara en tallrik fil eller nått, bara för avslappning.
    Hur känner han själv inför att gå och sova? Besväras han själv av nattskräcken?

Jenny, en till med huvudvärk.. har haft/har megahuvudvärk så är tajm att hitta kudden här, men börjar smått fundera på om jag ska gå och kolla synen, har så ont bakom ögonen och har haft så ett bra tag varje gångj ag får huvudvärk.. men så är det ju, är ungarna eller djuren sjuka så är det bums till doktorn, mig själv.. mja.. det blir nog bättre *s* bra knäpp man är.

• Solhöjden

Här verkar majoriteten vara på kyrkis
    Själv har jag två förkylda barn och kan tyvärr inte bli med på fikat i morgon.. Suck
    Hade varit kul att träffas men vi är precis i början på förkylningen och de nyser och har sig hela tiden och mår inte helt prima... De verkar ha blivit smittade samtidigt iallafall, annars brukar ju en börja och efter några dar nästa. Hoppas det går över fort.

• Peand

Hej på er!
    Kan inte fika imorgon. Har fått en återbudstid hos frissan för mig och Jesper i morgon vid 14. Måste nog prioritera skönheten framför fikat
    Nu ska vi rusa iväg till BVC för "besiktningen".
    Ses senare i kväll......

• Druvan

Passar torsdag bättre för fika?

• englamax

petra- jag ska greja inför åkningen på torsdag så man kommer hem till ett städad lägenhet och så måste jag tvätta all tvätt så man känner att det blir skönt att åka hem sen på sönf´dag och så kommer lill kusin hit i morn för hon ska med på fafari till småland på torsdag så d e lika bra vi skippar fiket!

• MaLevi

Ja, fika denna vecka ser ut som det inte blir något. Elin har dop på lördag så hon skippar det oxå och jag behöver tyvärr plugga lite....har bara 2 ggr kvar på denna kurs ooch sen öppehåll till v 50 så mellan där kan vi fika varje dag

Petra: Hur gick det? Orkar du gå imorgon förmiddag? Kanske runt 9-10, behöver sova ut om hon tänker sova inatt vill säga.... ska testa alla goda metoder som jag har fått på kyrkis och bvc till helgen, tror jag det blir.....

BVC gick bra för Levina. Hon tyckte det var bra konstigt med att få en kloss och ville inte ta den på en gång utan satt bara och sparkade och tittade på den men efter en stund så sträckte hon ut handen och ville ta den OCH stetoskåpet (hm...heter det så?!?!)
    7770g och 67,5 cm.

• MaLevi

Här funderar vi på att rita ett X i taket. Levina har ätit 240 ml på en gång och slocknade och drog de två sista dragen i sömnen *fniss* sover sött nu, lite tidigt men det kan jag stå ut med. *håller tummarna*

Vi har oxå kommit till det stadiet att vi har sänkt sängen ett steg. Får se hur det går för mig när jag ska ta upp henne

Vad gör ni?!"?!

Är väl inget på tv ikväll förrens kl 21 desperate housewife. Eller?!?!

Svar på tråden LindeMammor05