• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

Peand: JA jag märker oxå att det blev knapert nu när jag gick ner i f-penning..får nog ta ut hel nu 20 till 20 och gå ner nästa månad..efter som magnnus ine har nån inkomst förens slutet av oktober..drygt det där med pengar det styr en hel del...måste köpa bodyn till max i stl 74 har jättedåligt i 68 och 74 har han snart..har bara massor med 62 bodyn! får dra idom men du hur mycket e 19 euro? vill ha napparna..men får nog avstå..kostar väl en del?

• Brodsmulan

Ah, tycker det låter som om Johanna varit å shoppat hos en av mina favoriter.. Ann-Kristin i Nora. Fast tråkigt är ju att även hon har följt priserna ganska bra, iallafall på vagnar.. till mina första två abrn köpte jag maaaaassor hos henne Denna gången har vi fått det mesta av folk runt om.. hi, hi.. varför betala mer än man behöver. En vagn och kläder är vad jag köpt, å kläder förresten, det har ni rätt billiga och mysiga under länkar på min sida.. disney, lilla ru det är min favvis.

• leolina

englamax: kolla myrorna efter kläder....vissa dagar har dom massor....men ibland bara 70 tals,kostar mellan 10-20 kr för ett plagg!

• Peand

Johanna - Visst är det tråkigt när pengarna tryter.... Jag tror att en euro ligger runt 9:- så visst kostar det lite. Skrev ju att det var väldigt onödigt - men lite häftigt. Får se om jag inte beställer några lite längre fram......
    Ang bodyn som är förkorta, om du vill kan du få testa några av mina förlängare om inte annat så tills du har köpt nya. Jag har som tur är ganska mycket bodys i rätt storlek nu men med tanke på hur Jonas spyr så går det åt lite. Synd att Max och Jonas har samma storlek. Har köpt ganska mycket beg kläder på Tradera.Har köpt stora klädpaket som inte har blivit så dyra trots frakt. Brukar hamna på 15-20:- per plagg, ibland dyrare och ibland billigare.

Brodsmulan och Leolina - Vad morgonpigga ni är!!!!

Nä, nu ska jag iväg på egen lyx - frisören. Pelle är hemma idag så jag behöver inte ens ha med mig Jonas. Krävs inte mycket för att en småbarns mamma ska tycka att det är lyxigt...

• Druvan

Hej på er alla!

Englamax: Jo tack, dagarna rullar på!
    Försöker få lite gjort här hemma innan helgen kommer.
    Imorgon fredag är det första träffen på bvc efter att vi fick våra bebisar, ska bli spännande att träffas.
    Sedan har vi kräftfiskeland på kvällen vid Åstigen, hoppas verkligen att det går bättre denna gången och att vi får lite iallafall.
    Kult nöje om inte annat!
    På lördagen så bär det av till Filipstad på marken ,ska bli roligt.
    Vill fynda lite kläder till Kevin.

Måste också försöka ta oss till Nora och kolla lite någon gång, alltid roligt att göra fynd.

Vi kan väl ses någon dag nästa vecka om du har tid och lust, vi hörs väl här på nätet om inte annat!

Ha det så bra, vi hörs och ses igen.

Ps: Tala gärna om när ni ev vill ta en fika nästa gång, men helst inte en tisdag eller fredag.
    Min komps Lillemor och MichelleÖ hänger gärna på då!
    Kul med många människor!

• MaLevi

Här sitter man igen Äter faktiskt frukost. Levina har krånglat hela natten och det är första gången. Så läxböckerna får vänta ett tag idag. Man ska ju kunna komma ihåg vad man läst oxå

Jessica: Är det kräftfiske i helgen???

Vi kunde väl försöka samåka till Nora en dag och ta en fika där? Samtidigt som man besöker hon med alla saker. Man får väl in två i en bil iaf. Vi kan ju ta det efter nästa utbetalning eller så

Fika! JA. Längtar redan till nästa fikaträff...

• leolina

nån som varit på saker o sockor i örebro?
    skulle vilja handla lite leksaker o kläder,men de har ju så konstiga öppettider!
    Imorse vaknade både Lucas o Malva kl 6...hann ju inte ens äta frukost själv...tycker om att ha egen tid på morgonen...tyvärr så blir det nästan aldrig så...hela familjen är morgonpigga!

• Druvan

Mysan 77: Ja det är det sista kräftfisket imorgon fredag!

Det låter bra att åka till Nora en dag för att shoppa och fika lite, har tyvärr inget körkort men det kanske går ändå.

Peand: Ha det bra hos frissan och lycka till med Dopet på Lördag1

• Peand

Låter som en bra idé att dra ihop ett gäng och åka till Nora för shopping/fika. Bilproblemet löser sig alltid....

Druvan - Tack, det behövs.... Jonas har varit lite små gnällig de sista dagarna och så vill jag inte ha honom på lördag. Ser framför mig hur han illvrålar hela tiden i kyrkan. Är väl egentligen ingen jätte katastrof, men det vore inte så roligt.
    Ska ta med mig hela familjen in till stan för att handla det sista nu. Tänkte handla det som går på Lidl men jag totalvägrar att handla själv där. Deras kassa system gör mig hyper stressad och då vara själv med två ungar som gnäller och ett evigt upp och ner packande...Nä, aldrig! Synd att det ska vara så stressande (eller är det mig det är fel på?) all frukt och grönt är ju så mycket billigare där...

Jenny - inte roligt när de krånglar på nätterna. Tålamodet tryter fort då. Min kära make har tyvärr en "talang" att han sover som en stock hela nätterna. Han kan vakna på morgonen och säga att i natt sov väl Jonas bra!! Säger bara:om blickar kunde mörda....
    Nu har vi tur så Jonas sover oftats hela nätterna men det gör att jag absolut inte är van vid knöl och gnäll, och då uppskattas inte makens kommentarer.
    Gick det bra inne i ÖRebro i går kväll? Mer inspererad??

• MaLevi

Petra: Jo, allt gick bra igår kväll. Träffade en från kvinnersta som ska samåka så lite bensinpengar sparar jag Jag som är utbörling alla är ifrån Örebro Men jag är van.
    Fick veta att det är 4 böcker som man bara ska välja 1 av så jag blev superlycklig!!! 3 mindre att läsa...
    Lycka till i helgen & på Lidl. Jag tycker som du om deras kassasystem.

Nu ska jag äta lite...

Svar på tråden LindeMammor05