• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Villamässa i Örebro? Var?

Nu är det försök till läggdags här, hon är trött på gränsen till övertrött och det är redan hade hoppas på lite senare men icke. Ja, hoppas på en natt med sömn iaf

• Solhöjden

Petra - Nu är jag jättenyfiken på din nya frisyr.

Jenny - Visst har vi BVC-träff på måndag? Eller har jag skrivit helt fel?

• Peand

Jenny - Villamässan är i mässhallen i Örebro. Har du missat den?? Är varje höst, visserligen ganska mycket pumpar och andra ointressanta saker men det är alltid lika kul att gå och titta. Finns naturligtvis även saker av stort intresse ex, braskaminer. Ja, jag vet att jag tjatar....

Maria - Nu blir jag ju nervös...Sååååå stor skillnad är det kanske inte iallfall...Är väl ca en 10 cm eller lite mer som är borta. Räcker knappt till axlarna längre....Fast om man vill så går det att samla ihop till den obligatoriska "mammaledig frisyren", ja alltså en liten toffs/klut. Fast den är väldigt liten numera!
    Du får se på onsdag, eller tidigare om vi ses innan dess. Du kanske skulle ta och pröva kyrkis på tisdag, det var absolut inga problem med plats i tisdags. Börjar tunna ur nu!

• Peand

Linda - Stackars pojke!!!

Med lite humor i baktanken sitter jag här och klurar på vad Jesper skulle överleva på här hemma.....Finns inte mycket i skåpen, fast det är klart vi har ju en godishylla men den är inte så välfylld....Nä, det blev nog mest vatten och mjöl.... Tur att barnbidraget kom idag

• Brodsmulan

Nej men gud, stackars lilla pojk.. ja, klarar sig gör man, det är instinkten att äta som driver.. lilla plutten, uscha för att bli inläst så och inte kunna förmedla sig med andra. Snabb knapp på telefon kan ju vara bra att lära barn.
    Tja, vad skulle det ätas här.. frukt, ost, skinka, mjölk, fil, bröd, muffins, flingor... uuujja.. mina överlever väldigt länge *s* räcker nog i en vecka max å känner jag Morgan så.. 3 dagar sen är det slut.
    Nä, vet ni vad.. nu ska jag vara riktigt onyttig.. jag ska smörsteka lite kantareller.. är så sugen på det så hälften vore nog

• matsdotter

Men vad är det här!!! Lika dött idag med!! HALLÅ vart är ni?

• Druvan

Ska på kyrkis och förbereder oss för det!

• Peand

Men Karro......Du kan ju inte logga ut dig nu när jag kommer.....Har inte hunnit in tidigare idag, sorry!!! Du har inte möjligtvis tillgång till bil idag?????
    Gick det bra igår på träningen?

Cissi - Hoppas att kantarellerna smakade riktigt gott. Tyvärr är det väl så att man faktiskt inte kan steka dem utan en massa smör. Blir inte alls samma smak utan

• Brodsmulan

Ja, finns inget godare, de smälter ju i munnen, men absolut ignet man får äta ofta, varken för onyttighetens skull eller för att guldet i skogen tar slut, har väl bara runt 10 påsar kvar.. ska vara till stekar, men blev så sugen igår så blev bara tvungen.

Vilket rent ut sagt skitväder vi har idag.. gillar inte råheten i luften, vill gå ut men va ut utanför dörren och insåg att det hade jag ingen lust med, om vintern bara ville komma så det blir kallt och klart istället, blötväder är inget för mig.

Vet ni hur det funkar med pappa dagarna, får man dem utbetalt den månad man begär eller månaden efter? Nå'n sa nämligen att det är 30 dagars handläggning på dem.. kan det verkligen stämma? Han tog ut sista dagen i onsdags och har lämnat in.. då får han ju inte ut något denna månad.. eller?

Svar på tråden LindeMammor05