• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

åh vad jag känner mig både belåten och skuldtyngd just nu.. fast på ett bra sätt. Har precis lämnat iväg min slutgiltiga rapport och är faktiskt nöjd med förvandlingen, hoppas nu läraren också är det belönade mig själv med en Anthon Berg marsipan/nougat... mmmm att de är goda.. men får ju då liiiite ågren eftersom vågen i måndags bara visade ynka 4 hekto ner på 2v.. bidrar ju inte till någon minskning om man halv elva på kvällen sitter och gottar i sig godis *s* aja, engångsföretelse, ska ju inte lämna in nått mer nu på 6v

Va roliga saker ni har på bvc, här får vi inte göra nått, jo ska på läkarbesök i mitten på månaden. Lite sent, ska ju göras mellan 6-8v och kommer ha passerat 8v litegranna, men vad gör väl det, allt är ju bara bra iallafall. Fast är väl för att det är 3e barnet, på första hade vi bvc-träffar, andra så blev inget ordnat och nu så finns knappt de som är lika gamla, här uppe är vi bara två stycken och den andra borde få sin parvel snart om hon inte redan fått, men har inte hört djungeltelegrafen ännu Men är ju roligt att bara få komma samman med de som har barn samma år.

• Peand

Johanna - Men då blir vi ju iallfall två Visste väl att man kunde lita på dig!!
    Hur är det med Max och hans tänder?? Fortfarande ont?
    Har gett upp hoppet om att Jonas kommer få några, han har nog bara ont i största allmänhet. Kanske tycker han det är kul att lura sin mamma att tänderna är på G? Vad vet jag??

• Peand

Cissi - Visst ska du njuta av Anton Berg´s underbara choklad.... Guldkant på tillvaron

Våran BVC grupp består av en trogen lite klick med några utstickare, om du förstår vad jag menar Har någon förhinder blir vi inte många. Totalt tror jag att vi är 7 mammor med barn och det är väldigt bra uppslutnign om vi kommer fyra....Skulle kunna göras så mycket mer inspirerande hela BVC, fast den frågan tror jag allt att vi har varit inne på tidigare

• Peand

Godnatt på er tjejer!

Nu ger jag mig för idag. Sedan jag blev lite mer aktiv här på FL har Jonas dagbok blivit dåligt ifylld och det är hög tid att göra något åt det. Sedan blir det raka vägen i sängen......

Ses i morgon!
    Natti!!

• Brodsmulan

Tänkte jag skulle testa några gåtor på er.. se om någon av er kan, försöker samla lite material som kan funka på ungar.. tre olika kategorier av gåtor, förnamn och djur finns dolda i texten:

Förnamn:
    Jo, han var i staden. (1 st)

Jag hade en riktig tur en gång. (2 st)

Djur:
    Jag bakat tre stora bullar. (1 st)

Skolovet är en uppskattad tid. (5 st)

Kan inte du vara snäll? (2 st)

Vem?
    Jag bränner andra, utan att själv vara het?

Vilken gubbe tycker inte om sol?

Å nu ska jag leta upp kudden.. g'natt på er

• englamax

ja du dem där tänderna vill inte spricka igenom...ja det måste va nå annat fel börjar man juh fundera på alltså *suck för gnälliga ungar

• Solhöjden

Nu fick vi nå´t att klura på Cissi! *tänkersådetknakar*

• Peand

Ja du Cissi - Jag hoppas verkligen att det kommer svar sedan

Maria - Kommer du till kyrkis imorgon? Det är helt ok att komma nu fast man inte är anmäld...

Nu säger Jonas till om att det är mat dags...

• Brodsmulan

Hi, hi.. ni ska få någon dag på er
    Såg att jag skrivit fel i ena förnamnsgåtan.. ska vara:
    Jag hade riktigt tur en gång. (2 st)

Men är ändå bara två namn som döljer sig där bakom.

Sån't här tycker jag är roligt, samma med charader.. klurigt men kul.

• englamax

cicci- hm..1)johan ,2)ade,ture, djur)1.katt 2)ko,ren,katt,skata, 5:te? 3)duva,kanin 4)bränn manet? 5)gubben på månen. kan det stämma..snabba gissningar.

Svar på tråden LindeMammor05