• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Solhöjden
    Halloy!
    Inte lätt Petra att truga med grönsaker.... Örjan äter allt....nästan, och Lina måste alltid smaka.... Sist var det ärtor hon inte ville äta, då sa jag att 5 st måste man äta. Det slutade med att hon åt upp allihop på talriken. Först försökte jag gömma en ärta i potatisen på gaffeln, men den kom ut som en kula ur munnen...ingen bra idé. Bättre att sätta en gräns att man måste smaka....
    Men det kanske inte funkar på Pelle-mannen
  • englamax

*god morgon alla mammor*

skulle det bli nå åk till löa nån måndag eller skulle vi hoppa det??

• englamax

cicci- skönt att hör att jag kan ha gjort en god gärning då jag inte gett max nå purer.. tycker det känns onödigt att proppa in han massa söta saker men nu e han 7 månader och funderar på om jag kanske måste ge han smakprov på det..eller måste man det? har fårr för mig att han kanske inte blir och gilla söt saker om han inte får smaka snart fast iof sig e väl det kanske bra

• MaLevi

Måndag till löa var inte det måndag som varit? Tänkte det är väl då alla barn var lediga eller?!?!

• MaLevi

Detta med söta pureer. Här är det kört iaf. Levina fick ju både messmör i ersättningen, päronpuré och katrinplommonpuré för att få ordning på hennes mage Vilket inte hjälpte så mycket men nu är det normalt Levina får bara söta pure om hon ätit maten ordentligt.

• Smindy

Vadå?? Har Marie fått en kille??? Jag träffade henne i tisdag & då sa hon att hon var beredd att ta livet av sig... Hon var enorm & färdig att spricka! Vad roligt! Jag vill att det ska bli februari!!!

• Brodsmulan

Johanna.. visst kan man väl ge dem lite som efterrätt men då kan du ju lika gärna riva lite äpple eller mosa lite päron eller banan åt honom istället för att köpa dessa söta puréer men vissa barn som får smak för sött kan vägra maten sen, har en kompis som fick det problemet med sin son.. inte roligt alls.

Jenny.. vad menar du med kört? Äter hon hellre den söta purén än maten eller vad?

Aja, jag vet iallafall hur olika mina grabbar blev så jag ska försöka få denna herrn att äta ordentligt vad gäller den stora karln så han avskyr 'kaninmat' som han säger.. men sitter barnen vid bordet så är det bara så att han tar grönsaker på tallriken sen får han hälla på ketschup eller sås och tugga å se glad ut.. elaka Cissi.. nä, men barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör och visst ärtor är maken befriad från för det verkligen hatar han men resten får han allt blanda och stoppa i munnen för visar inte vi att vi äter grönsaker så får vi aldrig dem att äta. Men man ska heller inte tvinga i sig saker man inte klarar bara för att.. typ som att lever blir aldrig serverat här för det spyr både jag och maken av.

• MaLevi

Cissi: Jag menar att hon har ärvt sötgenen av sin mor Så om vi ger henne söt nu eller senare spelar ingen roll för det är redan kört för genen finns redan där

Jag gör mina puréer själv och de blir mycket godare än de köpta, visst har man köpt någon ibland men mest gör jag själv iaf nu, längre fram får vi se

• MaLevi

Nu ska vi sitta och titta på Titanic + 3 skivor med extra matrial och alla bortklippta scener *mys* Får se hur långt vi hinner ikväll

Ses imorgon!

Petra: Promenad??? Försöker hinna in och kolla senare ikväll

• Peand

Cissi - Din make och min Pelle bör nog inte träffas De är inga nådiga fruar de har som "tvingar" i dem kaninmat....Har haft en föreläsning om precis det att barn gör som vi gör inte som vi säger....Han har dock fått dispans när det gäller tomat och kanske broccoli. Känns som om jag har tre bebisar som äter smakportioner...Och alla tre belönas efteråt

Jenny - Visst kan vi ta en runda imorgon. Hör jag inget annat från dig så kommer jag vid 9 tiden som vanligt. I morgon höjer vi tempot också, det drar ihop sig till jul
    Puffar vidare för din fika lista, för även om tiden inte passar mig så kan det ju vara någon annan....

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

Karro, Johanna och Cissie - Vill bara påminna er redan nu att på fredag har vi BVC....Antar att det blir del 2 på olycksfall, eller?? Kommer någon eller blir jag själv??

Svar på tråden LindeMammor05