• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Malmhagen

här var det inte så livat.....lalala..får väl tralla lite själv hejsan hoppsan falle rallera...

• Peand

Ja, här var det vrkligen fart och fläkt

Malmhagen - Lider med dig och Victors brummande...Ibland kan man nästan bli galen. Som när Jesper ska envisas med att vissla, vilket han inte kan ordentligt....Kryper i hela kroppen, men jag biter ihop så gått det går

Ja, jag får väl gå och umgås med mina tre pojkar istället...Hjärnkontoret börjar ju snart och alltid finns det något nytt som jag kan lära mig....

Jenny - Så du har hemlisar med min son????

• englamax

petra och maria: det blev ljus himmelblå med en bård upp till typ vid dörr karmen och fönster slutar...mönster på bården orkar jag inte förklara men det är blått och beigt i bården.. golvet väljer vi när tapeterna e på så det inte blir helt knasigt! tänkte ha beig tapet först men sen kom vi på att det blir så trist för taket , lister ,element och väggen nedanför fönstret och balkongdörren e vitt så då tog vi blått...får se hur d blir i slutändan alltid lika spännande!!

• Peand

Johanna - Det låter som om det skulle bli fint...Blått är alltid fint fast jag är ju inte opartisk i den frågan...Jonas har ju också blått av någon konstig anledning....

• englamax

jaha han har det hahaha..ja inte vill man ha rosa kanske nej men det blir juh beigt , blått eller grönt ..brunt blir så mörkt och vitt blir så sterilt..det e juh dom färgerna man tänker på när man har ett pojk rum att tapetsera!

• englamax

maria- vilken färg/färger har du tänkt på till patric?

• Peand

Ja, visst blir man lite insöad i "könsfärger"....Våra grabbar skulle säkert trivas lika bra i ett gult rum eller någon anna färg men av någon anledning hamnar man vid det blåa...
    Fast jag får väl "skylla" på att han har ärvt Jespers rum och då var det Jesper som bestämde tapet och traktorbården. Fast jag kan ju ana i vilken färg jag skulle tapetsera i om jag skulle göra om det....Fast han får allt slita vidare på brorsans tapeter innan det görs om igen..

Nu är det Blåljus!!

Kommer jag inte in mer i kväll så kolla i morgon vilken tid jag hämtar upp dig. Blir nog runt 13:45 skulle jag tro.
    Fast jag kollar nog av läget här på vägen till sängen. Är en aningen trött då Jonte fortfarande tror att det är sommartid och envisas att vakna vid 05:45-06:00 tiden. Hurra säger en mamma som har skolledigt barn och inte behöver gå upp så tidigt för engångsskull....Men i kväll tvång höll jag honom vaken till 20:30 så då borde han inte vakna såååå tidigt imorgon...Borde alltså

• englamax

ja ajg ska ta och dra mig tillbaka me too...men vi hörs/ses i mörn! god natt*

• Brodsmulan

Ah, tapetsnack.. här har vi bara varma färger. Nästan iallafall.
    Grabbarnas sovrum är ljusgult, liksom köket, vårt sovrum är ljusgrönt, vardagsrummet orange/gult, killarnas spel/lek rum är vitt och hallen har en djup vinröd tapet... inte en enda blå tapet här inte, va tveksamt om det skulle få komma in en grön tapet. Jag är mycket för dessa varma toner och grabbarnas spelrum ska göras om i terracotta sen. I badsummet har vi vita tapeter med gult blommönster och toan är en sand beige färg.
    Kan väl säga att ljusgul och sand är mina favvis färger

Men nu skaj ag sova så jag orkar göra om min rapport imorgon jag som verkligen trodde jag hade den hemma.. ah, alltid lär man sig nått.

• Peand

Säljes:
    Morgon pigg pojke på 6 ½ månader, dreglar, kryper ej, spyr, sitter nästan helt själv. Vaknar innan kl 6 varje morgon så du sparar batterierna i väckarklockan.
    Dagens erbjudande är även ett paket pris där ni får en äkta make på köpet. Utrustad med totalt stängda öron när det gäller morgonpiggt barn och ingen känsla för att låta fru få sova lite längre och själv ta sonen då han ändå ska gå upp om en timme....
    Vi snabb affär slänger jag med två blöjpaket på köpet.....

För affär kontakta trött mamma med påsar under ögonen som egentligen skulle kunna lösa problemet genom att gå och lägga sig tidigare på kvällarna, men vad hjälper det då hon inte är trött just då!!

Svar på tråden LindeMammor05