• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Petra: Ja, du petra jag nappar inte på erbjudandet Det där med hemlis och hemlis, såklart man måste passa på när du inte är i närheten *fniss*

Nu är jag äntligen klar med min kvällskurs som har gått på onsdagar, och det känns SÅ skönt. Igår kväll satt vi sista halvtimme och vägde på stolen och ville springa där ifrån men han höll oss kvar med en tråkig utvärdering av kursen..puh.. Men jag hann hem till Lost, det var på håret men det är ju reklam ganska snart efter start så då hann man klä av sig ytterkläderna
    Så hur ska man fira med detta tråkiga vädret? Några idéer? Kanske boka in en fika nästa vecka? Börjar lite smått och ser vad som händer

Nu blir jag ett ego här Jag ska in till Linde och väga på torsdag mellan 10.30-11.30, så kanske på torsdag runt 12?? Mitt förslag iaf

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina

• MaLevi

Oj, här är vi chockade lite smått. Min mamma ringde och undrade vad Levina skulle vilja ha för leksaker i Julklapp. DET STÅR HELT STILL!!! Mamma ska ringa ikväll igen, har ni några tips på bra, roliga, uppskattade och kanske lite pedagogiska leksaker???

• Peand

Jenny - Jesper bara skrattade när jag kom på att du hade glömt sakerna i kylskåpet, han förstod inta alls varför jag flög upp så ur soffan.....

Usch vad grått och trist det är idag....Har bara lust att krypa under täcket igen....Tur att man ska få en lite fika på eftermiddagen, piggar alltid upp...

Johanna - Jag hämtar dig vid 13:45 tiden, tar upp Karro innan. Du behöver inte ta med någon bilstol då Jonas har sin fasta i bilen. Lämnar dubbel J hos Cissie innan jag kommer och hämtar er....

• Brodsmulan

Petra.. kanonrolig 'annons', tack vad du höjde mitt sinne

• Peand

Jenny - Nu har jag kommit på lite....
    Lära gå vagn, "banka" bräde från ex brio, Lego precis som Cissi säger, Sånna här poppup leksaker - trycker på knappar och något kommer upp liknande skölpaddan på BVC, saker till hennes rum, ny bilstol, kläder, klossar, bollar, staplingsbara burkar så man kan bygga torn, tryck och ljud leksaker....
    Snart kommer leksakskatalogerna i brevlådan och då är det bara välja och vraka...Hinns dock inte till kvällen kom jag på....

Klänningen passade

• Morots mamman

Cissi:: felix har haft vattkoppar å maxpax e för liten tycker jag , känns som jag just har fått jordens goaste å snällaste, tystaste unge nu efter alla öroninflamationer ,feber, osv så det känns som om jag väntar med vattkoppar tills han blir större , nu vill jag ha min lugn & ro haha

ja de e ju synd att ja å knutte inte e närmare varann haha för då kunde dom ju kommit hit , men de känns inte som ja har så mycke att diskutera med honom hehe

Va på ikea igår himla skoj men himla dyrt blev det ju oxå förstås men de va kul en stund....

• MaLevi

tack för alla tips om leksaker. Jag har ju "Ingen reklam" på postlådan för jag orkar inte släpa alla tidningar m.m. till sorteringen. Jag tror inte att jag får någon leksakskatalog då.... Kanske dax att ta ner skylten

Vi har jättekallt här hemma så nu ska Levina och jag krypa under en filt i soffan och gosa lite

• Malmhagen

Här var det stiltje som vanligt!!! Victor gick två steg alldeles själv idag......snart så små springer han väl här hemma... Då blir det nog verkligen full rulle!!!

• Solhöjden

Kul Sara att Victor börjat gå! Snart knatar han nog på ordentligt eller så gör han kanske ett uppehåll och kommer igen om några veckor!!

Johanna - Ang tapetfärg så har jag funderat på två alternativ. Antingen sand/beige tapet o blåa gardiner (fast då passar ju många olika färger på gardinerna) eller blå tapet o kanske vit/sand gardin....eller... Ja, inget bestämt ännu.....
    Är Max tapeter uppe?

Idag har jag varit med barnen i badhuset. Patric fick dock bara doppa fötterna. Barnvakter var förstås också med (mormor o morfar) så jag passade på att motionsimma lite o basta...SKÖÖÖÖÖNT var det! I duschrummet hade de ordnat med ett underlägg med kanter på som man kunde lägga sin lilla bebbe på medans man duschade. Den såg ut som ett sånt där underlägg man har på skötbordet fast den var tillverkad i någon slags flytmaterial. Jag la en handuk på och la Patric på den, jättebra!

Svar på tråden LindeMammor05