• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

linda- knutte??

solhöjden- ja precis i dom banerna tänkte vi med.. men så blev det blått av nån konstig anledning

• englamax

malmhagen- haha..ja då får du kuta efter victor snart kul att han kan gå..måste va jätte gulligt!!

• Solhöjden

*gäsp* Godnatt everybody, where ever you are!

• Peand

Godmorgon på er!

Annonsen gäller inte längre....Pelle samlade plus poäng i morse då han faktistk gick upp och tog Jonas 05:50....Så jag låg kvar i sängen och mös ända till 7!!!!!Man har inte stora krav nu för tiden.....

Maria - Vore jag dig skulle jag satsa på de sand/beige färgade tapeterna...Finns massor av fördelar av att inte vara låst till en färg.
    Var det inte mycket folk i simhallen? Jag funderade på att åka dit med mina dubbel J men tänkte att det kan jag ju göra en eftermiddag vilken vecka som helst, lov veckan kanske är att utmana ödet!

Åh, jag vill också simma, sola och basta...Ska vi inte ta en riktig "skämma bort mamma kväll" i simhallen?

Malmhagen - Vad kul att Victor börjar gå så sakta. Men snart säger det bara pang och sen springer han fram. Usch, det går så fort....

• Brodsmulan

Morrn, morrn..
    Fixade extrajobb idag, pallar inte att åka till skolan idag, har inte sovit direkt mycket inatt så tror inte jag tar upp direkt mycket info och ger definitivt inte ut något sammanhängande så jag skickade med min gamla rapport och rättelsemallen med en kursare så får jag vackert och fint vänta tills hon kommer bax och höra vad min individuella jobb blir för att jag missade litteraturseminariumet blir.
    Nä, skolan är inte prio 1 för mig, varken jag eller Kenneth har haft mycket sömn och då vill jag inte sätta han på ungarna heller, okej om det bara varit Jocke men de andra två är ju lediga med så då kan jag lika gärna jobba extra hemifrån i helgen.

Hi, hi.. idag fick jag allt prov på 'manlighet'. Maken min insåg att jag denna månaden kommer få bra mycket mer inkomst än han.. det sved lite för herrn, han är lite av den gamla skolan där mannen tar hand om kvinnan typ.. iallafall när det kommer till inkomst, skulle inte tro att hushållsarbete och barnpassningen riktigt var detsamma.. men iallafall.. rätt kul att se minen

Ah, så de hade öppet på badhallen iallafall, en kompis som jobbar på dagis hade tänkt åka dit med ungar men jag trodde faktiskt inte de hade öppet, specieltl inte efter att flera barn blivit sjuka. Har de åtgärdat det problemet då? Hur har de öppet?

• Brodsmulan

Petra.. hi, hi.. smart Pelle är, enda tråkiga är väl att man ofta får gruffa på dem för att de ska göra något från början.. tänk va härligt att bara få höra utan att man ens antytt nått.. sov vidare du, jag tar han.. lär aldrig hända här, det kan jag garantera.

• Peand

Cissi - Den dagen känns som jag aldrig kommer få upleva. Visst är det trevligt när han gör något sådant men det hade varit såååååååå mycket bättre om jag inte hade fått gnälla av mig allt igår och att han då insåg läget....Varför kan de aldrig vara så spontana? Som småbarnsmamma kräver man/jag inte speciellt mycket för att bli glatt överraskad.

Vad var det med simhallen? Hade de blivit sjuka där? verkar som om jag har missat något! Berätta, berätta......

• Brodsmulan

Petra.. ja, jag vet inte rak info nu, det är vad jag fått berättat av en annan kompis som var här då när den andra talade om att ta dit dagisbarnen. Hon trodde att de skulle ha stängt hela höstlovet för att det antingen veckan innan eller veckan före det var som jag förstod det 3 barn som blev jättesjuka p.g.a. bakterier i hallen. Hade tydligen blivit nu av renoveringen som jag förstod. Men håller de öppet så kan det ju inte vara nå'n fara.

Nä, det är ju sant.. man kräver inte direkt mycket. Bara att bli sedd räcker gott och väl och det blir man ju om man får lite avlastning med barn eller hem.

• Morots mamman

Johanna::: knutte = kenneth de kan man kanske räkna ut med röven

• Solhöjden

Bakteriesjuka på badhuset har jag inte hört talas om... öppet hade de och folk var det i alla åldrar som badade o hade kul. Däremot tycker jag Patric är för liten för att bada hel o hållen. Han fick som sagt bara doppa fötterna....

Petra - En "skämma bort mamma kväll" vore inte helt fel.

Svar på tråden LindeMammor05