• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Solhöjden

Johanna - Vad får Max för färg i sitt rum? Vi ska tapetsera om i Patrics rum och jag är också velig ang färgval....

Petra - Reflexer? Har du några coola sådana på g ?

• Peand

Maria - Sånn dålig mamma som bara jag kan vara var jag ute och gick på landsvägen igår med båda barnen i dimma och skymmning....Hade glömt våra reflexvästar hemma och blev överraskade att det blev mörkt så fort. Var evigt tacksam för Jonas reg. skylt på vagnen som lyste upp ordentligt. För övrigt hade vi bara ett reflex...
    Så nu blir det till att pynta vagn och jackor med reflexer....
    Johanna tipsade om lite häftigare reflexer på Blå Porten, spöken och döskallar...Passar min sjuåring perfekt...

• matsdotter

hallå alla glada!! aldrig mer ullared med buss! men vist hitta jag grejer blää vad trött jag är godnatt på er!

• Solhöjden

Ja, mörkret kommer fort nu....och det är aldrig fel med snygga reflexer...
    Själv har jag stått o huttrat vid lekplatsen med linbanan. Klädde barnen ordentligt men själv var jag lite för tunnt klädd och blev aningen kall efter 2,5 timmar..... Så nu är det stora strumpor på o the i koppen!

• matsdotter

Hej på er var håller ni hus en sådan trist dag som denna?

Petra jag har bodysar till dig

Då har man varit borta en dag å Andreas har lyckats ställa om Mayas tider totalt: Kl 5 var det bara att stiga upp vilket var ganska kul eftersom hon var hel mysig å älska alla sina nya leksaker. Som hon skulle få i julklapp, kunde inte hålla mig men vad spelar det för roll hon fattar ju inte det ändå

• MaLevi

Här är jag Sitter inne framför datorn och pluggar, när Levina sover sin förmiddagslur...

Matsdotter: Visst är det konstigt, en dag borta och tiderna är huller om buller. Har samma här hemma. Även om man berättar innan så blir det som det blir

• Solhöjden

Lycka till med pluggandet Jenny. Själv gick jag förbi vårt lekrum o det ser ut som ett smärre bombnedslag så jag lär sätta igång o plocka undan.....

Lina är på dagis och de har SPÖK-FEST idag. Utklädda små häxor satt i entrén i morse och sa: - Välkommen till förfesten!! ( Det var 8.30, spökfesten skulle börja 10! ) Det ska börjas i tid
    Lina ville inte ha en fin röd kjol med spindlar på, så det fick bli hennes prinsessklänning istället.....

• Peand

Hej på er!

Kanon väder ute och jag är inne och städar min garderob, har taigt hela förmiddagen och jag är inte klar ännu!! Skulle ju lätt kunna tro att jag har ett helt rum till garderob men det är ju bara ett önsketänkande Tog fram massa banankartonger märkta "för små kläder till Petra" och började sortera upp i storlekar och prova vad jag kunde ha eller inte...Så kux flux blev jag 5 par BYXOR rikare....Inte dumt alls och billig blev det
    ju oxå

Karro - Var det tufft att åka till Ullared med buss? Kan tänka mig ungefär hur kul det kan vara...Men vad roligt att du fick tag på det jag ville ha....Gör upp affären i morgon

Maria - Städa lekrummet är nog lika kul som min garderob. Det är vid sånna tillfällen man inser att det inte ska en enda leksak till över tröskeln. Men lik förbaskat fyller man på hyllorna till jul!!

Nä, nu ska jag fortsätta. Ses senare....

• Malmhagen

Här hemma har jag roligt..Victor har lärt sig att brumma när han kör med bilarna...Å det är sååå roligt att lyssna på han !! Han kör på golvet,väggen och stolen...Att det kan vara så intressant med en liten bil!!!

Svar på tråden LindeMammor05