• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Ang denna Kjell så kan jag bara bidra med att barnmorskerna inne på SMVC inte hade goda ord att säga om honom....Förstod inte att han får hålla på med det han gör....

• Brodsmulan

Nä och som jag förstått så har han ungefär samma utrustning som Linde hade förr (de gör inga ul alls där längre eftersom Britt-Marie flyttat till Frövi) och på de maskinerna finns knappt möjlighet att urskilja kön *suck* usch va trist att lägga ut massa hundralappar å få fel svar, dels bortkastade pengar men mest blir det ju en psykisk omställning när man pratar om 'hon' eller 'han' och faktiskt vet vad det är, snacka om snopet.

• matsdotter

Huja vilket väder et är. Men vart är ni allihop?

Petra - tack för länken ska sätta mig å kolla när det blir lite lungt här!

• Peand

Karro - Jag är här.....
    Har tvingat i mina pojkar lördagsmiddag med GRÖNSAKER.....Rena Halloween stämningen blev det. Vet inte om det nästan är så att den stora (pelle) är värst. Men om inte pappa äter grönsaker är det ju omöjligt att lära Jesper göra det. Jonas skall skolas in som ett riktigt grönsaks freek.....
    Kan ju bara säga så här att Jesper kommer få sitt lördagsgodis medans
    pappa blir utan

• Brodsmulan

Petra.. ett litet tips.. om du inte redan nu börjat med mat/frukt puré.. vänta så länge som möjligt och ge honom inget 'gottigt' förrän han är inkörd i maten. Rasmus va 4mån när jag började med mat men jag var stenhård med potatis/grönsaker han fick inte prova på varken fruktpuré eller annat gott förrän han var dryga halvåret. Han äter jättefint grönsaker idag. Morgan... ehmm.. kan ju inte påstå att jag var lika hård där då då.. han fick båda delarna direkt, alltså efterrätt ganska så omgående. Han har ätit mat ordentligt men är mycket mer gottegris än vad Rasmus är. Kommer göra lika på Jocke som på Rasmus, blir inget gott där inte och kommer inte börja ge han potatismos förrän han är 5-6mån och söttit får han vänta länge med.

• Peand

Åh, Cissi.....
    Det största problemet är ju Pelle, inte barnen...Han är uppväxt med att aldrig behöva smaka på saker som han _tror_ att han inte tycker om. Hans "söta mamma" lagade extra mat till honom om han inte tyckte om det som serverades....Hur tänkte hon egentligen??
    När Jesper var liten var det inga större problem med grönskerna, men när han nu är så stor att han ser skillnad på saker och ting blir det ju lite mer komplicerat. Har varnat dem för vad det kommer innebära den dagen jag börjar äta igen och smyger nu in lite grönsaker allt efter som.
    Jonas äter än så länge frisk både av grönskaer, mat och även sötare saker. Men han kommer aldrig få chansen att börja sätta sig på tvären. De kommer bli ahn och jag mot de andra Gissa vilka som är mest envisa!!!!

• MaLevi

Levina & Jag har tillbringat dagen inne på Marieberg, IKEA & Willys med mormor. HELA DAGEN, trots mina protester om att det nu får vara nog. Kom nyss hem, (20) eftersom jag även måste skjutsa hem mormor till G-hyttan, har ingen bil. Vilket väder oxå rena Halloween vädret.
    Det slutade med lite saker som hamnade hos mig iaf och julklappar till Levina från mormor

Petra: Har ni haft några halloweenare som knackat på hos er?!? Jag vet inte vad man ska säga, hade ju inget att ge så det blev som det blev. Hoppas inget bus *hackar tänder*

Ikväll ska vi mysa framför Tv:n och se skräck/rysaren "Grunge" HUHUU.... bara Levina vill somna.....

Vad ska ni göra ikväll, Halloween och allt?

• Peand

Jenny - Inte har vi haft några som knackar på här inte. Bor tydligen i rätt ände av byn, eller rättare sagt här uppe är det så skummt iallfall så det behövs inte vara Halloween för att man ska bli rädd...Det är nog ingen som törs gå här
    Har knappt några påskkärringar heller, men vi har alltid massor av påskgodis hemma ifall de skulle komma!

Vad blev det är julklappar till Levina då? Nyfiken!

Jonas hade lilljulafton här idag då Pelle var nere i källaren och hämtade ett gammalt tangentbord. Jösses vad han bankade...Nu behöver vi inte skaffa några mer leksaker

• englamax

marie (mary1) - Grattis till sonen va hos angelika idag och hon berätta om tillskottet...höre oxå att ni var totalt inställda på tjej.. haha...ja vi gick juh på samma sak ..verkar som Max:ar luras..våran max va juh oxå tjej enligt ultraljud i vecka 32 men ut kom en max fast vi hade inte handlat massa som tur e ..va ska du göra med alla flick grejer ni handlat *hahaha....tokigt!!

• MaLevi

Var nog trött igår Filmen vi såg heter Grudge inget annat. Läskig och skrämmande med många hopp-scener

Julklappar blev, kläder, mössa & trä cylinder som man stoppar klossar i.

Puffar lite för fika nästa vecka

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

Svar på tråden LindeMammor05