• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

jag lus läser inte allt folk skriver här men eftersom du säger det så måste cicci skrivit nåt om kenneth och kallat han knutte! ska man sitta och läsa igenom varje inlägg då får man börja fundera på va man lever för liv igentligen speciellt om det skrivits några sidor sen man va innne sist

• Morots mamman

ja ha jaja johanna trodde faktiskt du levde för fl

• Brodsmulan

Johanna.. du har faktiskt inte missat nått heller har inte skrivit det, men förstod va Linda menade iallafall, fast jag associerade till tonåren och 'partybandet' Kenneth å the knutters
    Jäklarns många gånger man suttit och halvskrikigt/sjungit 'finns det nå'n som kan som en riktig man..' he, he.. väckte roliga minnen.. bl.a. när man satt i oranga långkarlsonger inte fullt nykter i en pulka på stationsvägen i Storå.. ajajajajajaj.. huuuga om mina grabbar gör det nå'n dag, det hoppas jag verkligen inte fast kul hade man ju.. tror jag *s*

• MaLevi

Elin, Johanna och jag var inne på badhuset efter kyrkis i tisdag. Vi skulle höra om det blir någon babysim i vår, men det blir tidigast i höst eftersom rör ska läggas om. Iaf så ropade de ut i högtalaren att äventyrsbadet skulle utrymmas. En del fortsatte att bada så de ropa en gång till och höll på att säga "måste utrymmas pga .... (ändrade sig och sa) det är saker som inte ska var i bassängen som kommit dit" Något sådant iaf. Det visade sig vara bajs som har kommit dit och de måste sanera. Roligt att se att alla barn stod och spanade ner i bassängen.

Man blir nyfiken när det händer någon i stan *garv*

Jag blir oxå med på en skämma-bort-mamma kväll på badhuset.

• Solhöjden

Huu va ofräscht med B i poolen, tur att de sanerade direkt!

Petra - Nu har jag receptet på pepparkaksrulltårtan med lingongrädde.....

• Peand

Ja, det lät inte roligt med simhallen...Hoppas att de fick bort alla bakterier!

Maria - Vad kul! Jag kanske kan ta och skriva av receptet när vi ses på onsdag?? Börjar ju dra ihop sig till advent, eller det är ju inte såååååå många veckor kvar iallafall

Nu är det soffan, filt och en kopp thé som gäller. Tror inte att någon av oss tre har vaknat riktigt idag, en riktigt slappis dag har det varit. Inte alls så dumt

Cissie - Vad spelade våra söner för spel igår egentligen?? Jesper berättade både det ena och andra om ett "hångelspel"....Lilla försynta mamma visste inte vad hon skulle säga
    Usch, får en känsla av att jag har hållt min son avskärmad från verkligheten alldeles för länge....

• mary1

hej allihopa igår fick jag en son som heter max han vägde 4010g och var 50cm lång det kom som en liten chock för jag trodde ju att det var en tjej men det var det ju inte han är världens finaste min lilla bebis

• MaLevi

Mary1: Grattis till tillskottet Nyfiken som jag är så undrar jag om ni har varit och fått reda på könet hos "Dr Bluff" i Örebro. Vet nämnligen nästan 10 personer som fått reda på av "Dr Bluff" att de ska få tjejer och ut kommer killar

Puffar lite för fika nästa vecka

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• Peand

Godmorgon på er alla!!
    Åhhhh, vad det är härligt att stiga upp tidigt en lördag morgon och titta ur och se detta gråa disisga fuktiga väder Var är snön???? 3 veckor imorgon är det 1:a advent och då vill jag verkligen ha snö.....

Usch, jag vaggar runt här hemma lite småtthandikappad! Var hurtig nog att gå med stavar i 1 timme i torsdags (säkert 1½år sedan sist) och det får jag betala för nu. Vete 17 hur det kan komma sig men på något sätt så finns det visst muskler i det bakre partiet som har fått arbetat! Lovar att det känns för varje steg jag tar eller ännu värre när jag reser mig....Men jag får ju se det possitiva i att det finns uppenbarligen även muskler där och inte bara en massa skvallp....

Mary! - Ett stort grattis till guldklimpen
    Förstår att det en lite chock när HAN kom ut....Hoppas att ni inte hade gjort allt för mycket förberedelser för en hon.... Grattis igen och kan du inte passa på att sniffa lite på honom från mig. Saknar redan doften av nyfödd bebis....
    Jonas lukar ju bara dregel och gammal spya - mys pojken

Ha en underbar lördag

• Brodsmulan

Grattis Mary1.. ja, säger som Jenny, hoppas ni inte varit hos Kjell Aslaksen.. alltså nå'n borde anmäla honom. Önskar så att jag hade beställt tid där när jag hade fått 3 bekräftelser på pojk från usö.. snacka om kul det hade varit för man hade ju fått höra om både äggstockar och att det definitivt till 99% var en tjej. Det är ju hemskt, förstå vad svår början man får när det blir helt fel. Hoppas allt väl med er.

Svar på tråden LindeMammor05