Jenny - Sett ,läst och svarat..... Ser dig och Levina framför mig sittande vid köksbordet med varsin klädnypa över näsan....
Tur ni kan sitta i vardagsrummet....Stackare!!
Cicci - Vi har ju andra typer av skoproblem. Big Foot kan ju inte titta på "barn avdelningen" längre utan det är ju ungdom/vuxen som gäller. I sommras hade vi jätteproblem att hitta nåra tennisskor med kardborre i rätt storlek. Visst han ska lära sig att knyta skor men ska man ha tennis skor och vara ute och springa krävs det ju att man knyter dem rätt hårt och det tar ju ett tag innan han fixar. Förtränger att det är snart dags med vinterskorna, plånboken säger att det är varm höst iallfall
till nästa barnbidrag
Linda (morot) - Vet hur du har det... Men Jesper var nog runt året innan ha fick sitt första krupp anfall. Även om man vet att det låter värre än vad det är och man vet vad man ska göra så känns det otäckt i och med att det bara rosslar. Gäller bara tt hålla sig själv och barnet lungt, vilket kan vara lättare sagt än gjort. Man sover ju inge vidare utan ligger på helspänn...Tänker på dig/er....
Idag blev jag så glad att jag bara måste berätta.....Min arbetsplats har fått nya ägare, vi blev uppköpta i sommras. Vi har kvar vårt kontor och vårat företag är nästan en separat del av det företag som nu på pappret äger oss. Mitt jobb har nästan bara försvunnit, eller rättare sagt det har blivit lite mindre att göra på vårat kontor och "huvudkontoret" har ju personal som har tagit över vissa bitar. Nåväl, dett har ju gjort att jag faktiskt inte vet om och vad jag har att komma tillbaks till. Har den inställningen att allt löser sig ingen idé att vara oroligt för det nu.
Idag var jag och hälsade på mitt kontor och där var allts som vanlig med vad det nu innebär, var inte så jätte uppåt efteråt. Men så tänkte jag att det är lika bra att gå in på huvudkontoret och hälsa lite där oxå när jag ändå är igång. Får då höra att jag inte ska vara orolig utan de har tänkt att de ska lösa sig för mig, och det som framför allt gjorde mig jätteglad är att de räknar med mig inför kommande aktiviteter.Bara en sånn sak att de började prata om julbord och att jag var självklar på listan med inbjudna. När jag gick hemma med Jesper hade jag en arbetsgivare som inte hörde av sig en enda gång under tiden. Jag var där och hälsade på med jämna mellanrum men kände till slut att jag var nästan ivägen.
Det som borde vara en arbetsgivares självklarhet , att se till att även mammalediga känner att de är delaktiga, är tyvärr inte alltid en självklarhet. Att nu få den responsen från de nya ägarna ( har ej heller riktigt varit så från de numera f.d ägaren ) känns jättebra. Kanske är jag lite löjlig, men jag är inte van vid detta!!
Sen att det ska lösa sig till nästa höst tar jag med en nypa salt och lever fortfarande med teorin att den dagen den sorgen....
oj, vad långt det blev.....Sorry!