LindeMammor05
Maria - Vi får se hur vi löser det...Ännu ett dåligt samvete att ta i tu med...Börjar få många sådanna nu....
Nä nu får jag lämna över till Pelle. Han går här som en katt kring het gröt och väntar
Godnatt....
Maria - Vi får se hur vi löser det...Ännu ett dåligt samvete att ta i tu med...Börjar få många sådanna nu....
Nä nu får jag lämna över till Pelle. Han går här som en katt kring het gröt och väntar
Godnatt....
Jaha, då var man tillbaka i det kära hemmet efter dagens biljaktsturné... Idag har jag fått den stora äran att åka Vedevåg - Fellingsbro - Karlskoga - Vedevåg. Oj, vad roligt det är att se ett höstigt mellan Sverige, precis vad man vill göra en helg
Blev dock ingen bil idag heller....
Allt vi borde ha gjort denna helg blir nu uppskjutet till nästa. Så råttorna bör hålla sig i väggarna en vecka till och inte krypa ut i garderoberna som vi skulle "vintersäkra" under helgen, annars flyttar jag
Ett annat alternativ är ju att jag kör hem dem till Johannas Magnus. Han kan få dem billigt, en 10:a stycket kanske
Linda (morotsmamman) - Usch vad hemskt och vad liten man känner sig när man inte kan göra något för sina älskade små. Om man kunde hade man ju gärna tagit det onda på en själv, men det går ju inte. Har inte haft något öronbarn, peppar peppar, men brukar de itne operera in rör i öronen med ganska god framgång?
Hur konstigt det än är så klarar vi mammor mer än man tror, även om det skär i mammahjärtat....Kram på er alla!!
Jenny - Gratulera Levina på sexmånaders dagen från klanen Andersson....Hoppas att deserten smakade bra, får ni vuxna också något smarrigt??
Har svarat på ditt mail men upptäckte det för sent....Sorry!
Min tur att köra på tisdag? Bilen är ju uppvämd efter helgen turer
Balluran - Välkommen till oss
Kul att vi bara blir fler och fler....
Johanna - Förstår att du har sovit som en drottning hela natten när lillprinsen nu har egen säng. Hur små de än är tar de en enorm plats. Varför måste det tex envisas med att sova på tvären, det gör Jonas aldrig i sin säng bara när han sover i våran. Fast det händer ju väldigt sällan....Peppar peppar igen!!
Jenny - om du har streckkoder på napparna så spara dem....De berömda kampanjen är tydligen igång. Såg det i en annan tråd. Tyvärr fanns inga koder på napparn jag fick från Cissis Ullaredaresa....
Jenny - de måste ju gillas...Och nu när jag kollade så hade jag ju oxå, men de har jag ju slängt.
grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Jag får rota runt lite här hemma får jag se om jag hittar några...Bör kanske berätta för Elin, hon är väl en stor fan av John Lennon produkterna?
Nu ska jag se reprisen på Dolce Vita, missade det i torsdags och det handlade visst om lyxhotell och annat man kan drömma om...Passar perfekt i detta väder
Ses!
Linda - Det låter inget kul det där....Stackars er! Tänker på er!
Jenny - vi kan nog kommer överrrens om någon lösning ang bilturerna....Tar det i morgon.
Cissi - Jesper kom idag och sa att han hade hittat en prick på kroppen och då kom jag på att undra hur det går emd er och era prickar? Blev det något mer eller försvann de?
Jespers är nog bara en inflammation i en hårsäck, men som mamma är man ju lite nojig när de kommer och säger att de har hittat prickar
Såg på Dolce Vita och vet nu precis vilket spa jag skulle ha åkt till om jag hade vunnit de 122 miljonerna som någon sitter och myser med i Visby...Men med så mycket pengar tror jag inte att det bara är glädje. Fast liiiiite kunde väl jag också ha fått.
På tal om pengar....Mina auktioner på Tradera har gått ut och jag har tjänat totalt 995:- på 8 plagg. Kappan slutade på 570:- så den bidrog ju med mycket... Men 995:- innebär två veckors "mat" för mig och ett paket blöjor till Jonas
Hurra!!!!!
Tror att jag får mersmak på detta....
Och på tal om smak ska jag springa iväg och äta nu! Har inte "hunnit" det tidigare i kväll har suttit här och mailat alla "mina" kunder om vart de ska sätta in pengarna. Kändes viktigare än att äte emn nu knorrar det väldigt i magen, eller ekar rättare sagt då det är ganska tomt där inne
Mot soppan.........................................
Cissi - Du är inte världens sämsta mamma. Ibland glömmer man bara bort och inte visste du att Joachim skulle reagera på det sättet! Är det inte dessutom väldigt inviduellt vad man kan och inte kan äta när man ammar? Huvudsaken är ju att du kom på varför han skrek och att utslagen försvann. Hoppas att det bara något tillfälligt och att det inte var ett tecken på blivande allergier.
Vi är lyckligt lottade från matallegier man har däremot problem med vissa pälsdjur och pollen. Många av Jespers klassskompisar har olika typer av matallergier och jag blir lika farcinerad varje gång hur duktiga de är på att ifråga sätta om de verkligen kan äta det som bjuds.
När vi hade födelsedagskalas bjöd vi hela klassen och kämpade länge med att hitta saker som alla kunde äta. Jesper hade kalaset med en annan kille (skiljer 3 veckor på dem)vilket innebar att vi hade möjlighet att bjuda alla ca 20st, dessutom hyrde/lånade vi logen här i Vedevåg och var i. Kanonskönt för när kalaset var slut var det fortfarande rent och fint hemma
Nu kom jag visst ifrån ämnet....
Nåvöl, som min gammla mormor säger - jag förstår inte var alla de där allergierna kommer ifrån, så var det inte på min tid......Ibland önskar jag att jag kunnat vara emd henne "på sin" tid och se hur det verkligen var
Fast vi blir nog alla likadan för eller senare....Vänta bara
Malmhagen - Självklart är du välkommen till oss, ska snart leta på listan med vilka vi är så du kan lägga till dig....Men välkommen iallfall
Cissi - Håller med dig i ditt långa inlägg. Har haft långa diskussioner med min kära mormor som snart fyller 80 och har kommit in i en lite bitter period och anser att det mesta var bättre förr och förstår inte vad som har hänt i samhället. Ja, ni förstår nog hur hon är...Hur som helst har vi just pratat om barn med olika problem ex ADHD och sånt fanns ju inte förr. Men att grannungarna var helt hopplösa (enligt henne)och kunde inte sitta still och lyssna det var ju något annat. Idagens samhälle har vi blivit alldeles för duktiga att sätta stämplar på folk och dess beteende. För vissa kan det vara bra men inte för alla.
Själv kan jag kanske se att när jag växte upp så hade det gärna få pratats med om ex dyslexi som jag är tillviss del drabbad av. Först när jag kom upp i högstadiet var det en lärare som satte ord på mina problem vilket kändes skönt, det var inte bara jag som var knasig. Men risken idag är ju, även om det är svårt att få en dignos, att barn blir klassade till något och sen var det bra med det. Man måste ju iallfall hjälpa och agera!
Min goa maken har lyckats ta min bilnyckel med sig till jobbet idag, och inte har vi någon reserv heller. I och för sig hade jag inte tänkt åka någonstans innan han kommer hem emn det känns lite olustigt ifall något skulle hända. Är ju van att ha bilen.
Så förutom en rask och uppoggande promenix i morse med Anna och Jenny (tack för trevligt sällsakp) har jag nu knatat fram och tillbaks till skolan och hämta Jesper. Nu klarar inte mina CK ben något mer och eftermiddagen kommer tillbringas sittande här framför datorn eller i soffan. Kondisen är väl inget jätte stort fel på, kan naturligtvis bli bättre, men orken i kroppen är väldigt liten.
Johanna - Passar på att tipsa om tv:program redan nu
20:00 Outsider - skulle handla om människor som vägrar bli gammla
22:00 Under Cover - reportern skulle klä sig i en "fet" dräkt och se hur tjocka människor blir behandlade. Det tycker jag ska blir riktigt intressant, har ju en viss erfarenhet av kommentarer och bemötande.
Jag hittade den......
vi som e med i lindemammor05 :
*barn födda 05*
AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
*gravida 05*
Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------
Koplettera gärna ni andra också där det saknas uppgifter. Tror att Johanna har "tjatat" om det tidigare
Jenny - Det var ju det jag anade med Elin. Har för mig att vi har diskuterat det tidigare..
Hoppas att det gick bra med pluggandet
Det gick bra på BVC antar jag, nya vikter och längder. Ska väga Jonas på fredag så vi får väl se hur han står sig mot Levina....
Glöm mig inte i morgon
Linda - Har ni inte fårr nog av akuten utan att gubben måste dit nu också?? Hur mår du själv egentligen? Men det är ju skönt att du börjar märka en ändring på Maxen, håller tumamran för att det tar slut snart....
Snart är det dags för lite tv och återigen en soppa......
tumamran = tummarna
Jösse, nu får man göra ett lexikon för att förstå vad jag skriver. Dags att lägga av