• Peand

LindeMammor05

Linda - Vad håller ni på med där uppe egentligen? Vilken tur att det trots allt gick bra nerför trappen och att det "bara" blev du dom fick skador. Usch vad illa det kunde ha gått..

När vi precis flyttade hit upp så hade vårat hus en väldigt smal och brant yttertrappa. En dag när jag och Jesper skulle till dagis så gick han före mig ner och jag halkade till (det var vinter) och drog naturligtvis med mig Jesper i fallet. De micro sekunder det tog när jag såg honom ligga i en onaturlig ställning på marken var såååå hemska för att sedan börja gallskrika och resa sig upp. Allt gick som tur var bra för utom en liten detalj. Han pratar fortfarande gärna om - Den där gången då du puttade ner mig för trappan, mamma!!
    Fick förklara ordentligt för dagis vad som hade hänt och även nu 3-4 efteråt så gälelr det att förklara, kan bli så galet annar....

Johanna - Var är du?????
    Börjar snart bli oroligt Sover du så gott nu alldeles själv i sängen (ja,förutom Magnus kan jag tänka) så du ratar oss?
    Hoppas att allt är bra med er så det inte har hänt något. Kommer du inte till kyrkis i morgon blir jag seriöst orolig...

• Peand

Johanna - Skönt att höra att allt är bra med er iallfall, fast jag kommer att sakna dig/er på kyrkis i morgon. Glöm inte BVC på fredag.
    Oj,ja jag skrattade när jag läste vad du skrivit. Tur att det är fler än jag som skriver lite galen ibland, fast du har ju iallafall något att skylla på.

Cissi - Gå och lägg dig!! Försök att sova mycket och äta ordentligt, även om du skrev att du gör det är det ju inte fel att påpeka det en gång till. Du vet ju att det bara är för en kort period även om det är tungt just nu....Hoppas att det går över snart.

Linda - Du/ni har aldrig funderat på att titta på hus i Linde? Det vore ju nära och bra, eller Örebro? Nä, man ska inte skämta om sånna saker...Det är tur att det trots allt har gått bra och nu lär ni ju ha haft er beskärda del av läkarbesök för ett tag framåt.

• Peand

Johanna - Det är härligt att se ditt sanna jag.... Kan du inte låna med dig det där tangentbordet hem??
    Cissi ringde här i kväll och hon kommer inte heller i morgons Var visst något med en löneförhandling på jobbet - kan det vara viktigare än oss och kyrkis??
    Vi får se om det blir någon fika i veckan, annars så ses vi ju på fredag, tjohooo!! Vi kanske kan fika på cafeterian där uppe...Upphetsande??
    Tror nog att jag redan nu kan säga att Jonas kommer att sova vid 10:30 tiden
    i morgon Känner min son!! Eller är det bara ursäkter, vem vet.....

• Peand

Jessica - Fyndhuset har öppet tors - fre 10-18 och lör 10-14...
    Kan redan nu tipsa om att nästa vecka kommer vara en jack festivals vecka....
    De har fått in ganska så mycket vinterjackor från bla Five Season, O´neil, Henry Loid (?) och Northsouth, finns även skidbyxor. Men de är inte ute i butik riktigt än, jag/vi ska fixa det i helgen, puh!!

Fikaträff Torsdag 13/10 kl 14 ( träffas vi systemet)

Jessica & Kevin
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra (tror jag)
    Petra, Jesper & Jonas

Som du ser Johanna så blev det fika på torsdag, hoppas att det passar....Du var efterfrågad i dag...De saknade dig på sångstunden Jonas sov inte men åt så jag klarade mig denna gång också Eller rättare sagt de slapp höra min hemska röst, passar sig bara i bilen och duschen.....

• Peand

Karolina - vilken härlig eftermiddag du kommer att få....Då behöver hon ju inte sova mer idag Tror inte att du kan ha fått med dig fel barn, Maya var ju aldrig inne! Men vill du byta har jag en gnällspik liggande på golvet i vardagsrummet...Han hör i hela huset? Intresserad??

Nä nu ska jag och barnen åka till Avdala och fika hos Morbro Henke. Han ringde och frågade om vi inte kudne komma. Händer inte så ofta så det gäller väl att passa på.
    Jag återkommer till kvällen, var så säker

• Peand

Jenny - Visst står vi ut
    Feber eller inte var frågan??
    Enligt böckerna - nej! Tror att det ska vara över 38 för att kallas feber.
    Men det beror ju på vad hennes normal temp är? Jonas ligger på ca 36,5 i normala fall vilket innebär att jag anser att han har feber om han är runt 37, 5. Fast sen beror det ju på om hon är påverkad av det eller inte.
    Jonas hade ju runt 37,5-38 i nästan en vecka utan att det var något fel på honom, förutom att han hade fått sprutan...Så vi levde på som vanligt.....
    Kolla tempen innan hon somnar så du vet läget inför natten.
    Låt henne sov och se om det blir bättre i morgon! Annars kan det ju bli en kul dag för Krister!!!En förkyld liten gnällig Levina ensam med pappa hela dagen, då hinner ha inte mycket mer

• Peand

Linda - Inte glömmer vi bort dig inte....Du behöver inte vara orolig
    Allt bra annars?

Balluran - De flesta av oss går på tisdagar. Antar att du var där en fredag?? Blir ju lätt att man har koll på alla som är där med sina små....

Maria - Hoppas att du tittar in här...Hur gör vi i morgon? Varsin bil eller gemensamt? Jag måste ju vara tillbaks i Vedevåg 12:40 (vad jag börjar hata den tiden!!) så om det blir några problem för dig så kanske det är enklare att ta varsin. Har jag inte fått något svar på en stund så ringer jag nog dig....

• Peand

Jenny - INITIATIV ska det visst vara enligt Pelle. Jag kan inte heller
    Lycka till

• Peand

Jenny - Det blir så när man börjar tänka lite för mycket, totalt blackout....Det värsta var att jag fixade det inte heller när jag lästa frågan, tur jag har Pelle!
    Vad skönt att Levina blev lite bättre och att det (peppar, peppar) inte verkar vara något fel. Och snart kommer Krister hem också....Du har flyt nu
    Lycka till i morgon och shoppa som en galning, jag är bara liiiiiiite avundsjuk

Fikaträff Torsdag 13/10 kl 14 ( träffas vi systemet)

Jessica & Kevin
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra
    Petra, Jesper & Jonas
    Sara & Victor

Cissi kommer, har pratat med henne!!
    Kul att du kommer Sara. Ska bearbeta din "granne" i morgon så får vi se om hon inte kommer också
    Johanna - Hallå!!!!!!! Visst kommer du också!!

• Peand

Här var det lungt.....

Jenny - Vad det än var Levina hade igår har Jonas det i dag.....Lite feber, strax under 38, och gnällig: Vet inte vad jag ska hitta på med honom!!
    Hoppas att det gick bra med studiebesöken idag och samtidigt som jag skriver detta kommer jag på att du är i skolan nu...Jaja hoppas du har det bra där med...

Maria - Att jag inte nappade på ditt erbjudande att byta pojke för en dag Precis som han var hos Eva har han varit resten av dagen. Hurra vad kul!

Är det inte dessa förbaskade tänderna som kommer upp nu vet jag inte vad vi gör! Har "skyllt" på dem i flera månader känns det som Någon dag kommer de......

Svar på tråden LindeMammor05