• Peand

LindeMammor05

Johanna - vad bra, då kan jag sova tryckt inatt
    Om nu det bara kunde lugna Jonas oxå!! Sitter här och skriver med en hand och har honom i famnen. Somnade för en halvtmme sedan men blev klar vaken när jag la ner honom i sängen, typiskt!!
    Hoppas att du hade det bra hos moster.....

• Peand

Fy dig Johanna - Du vet att mina öma punkter är hoppgungan och gåstolen.....
    Men nu är han väl för stor för att köpa något sådant....Eller hur??
    Åh det är klart att moster är ung....Våga inte säga något annat Annars får du bara en torr kaka i morgon....
    Nu sover Jonas, peppar peppar, och vi får väl se hur länge det håller sig. Jag har spanat tänder hela dagen, var inte så lyckat när han åt torsk med äggsås! Tyckte jag såg tänder hela tiden men det var visst äggvitebitar för "tänderna" flyttade sig.
    Man vill ju gärna hitta en orsak till varför han har varit gnällig hela dagen, han kan ju inte bara ha en helt vanlig dålig dag

• Peand

Jenny - Inte denna Cissi, utan Cissi på kyrkis!! Men jag hoppas att "våran" Cissi här kan följa med någon dag också

• Peand

Johanna - Är du sugen på en prinsessbakelse.... Glöm den torra kakan....
    Nu tycker jag att tonen lät bättre när det gällde åldern...Hmmm, börjar bli lite känsligt för vissa (?). Kom på att det inte är sååååå många år kvar till 35 och det kändes väldigt tungt. Blir nog inga fler barn här iallfall.....Fast man är ju inte äldre än vad man gör sig....

• Peand

Alltså man skulle ju kunna tror att jag bor vid datorn, men det är fel. Dock är den mer eller mindre alltid igång och då passar man ju på att titta till läget när man passerar...

Cissi - Vi har nog samma tanke....Kom på häromdagen att visst man kan ju skaffa barn när man är över 40 också men det är ju inte för inte man erbjuds fostervatten prov efter 35.Dessutom vill jag ju faktiskt inte vara småbarnsmamma hur länge somhelst och det vore ju roligt om barnen skulle kunna ha lite gemensamt när de växer upp. Bävar redan för den dagen Jesper är 14-15 och Jonas 7-8. Märker ju nu på Jepser att det är mycket "varför får den killen och inte jag" och hur ska det då bli för Jonas när brorsan får göra massa "förbjudna" saker men inte han! Laddar redan försvarstalen..
    Det var värst vad barn du ska ha....Då är det bara att köra på, inget att vänta in här inte...Fast det lät nästan som om det var lite jobbig ha ha dem för tätt. Det finns för och nackdelar med allt.

Det är klart att vi vill träffa dig över en fika någongång, men jag förstår om du vill få in lite rutiner först. När de väl är på plats så har man ju alltid något att falla tillbaks på när man har gjort sina små utflykter. Vi kanske kan ta oss norr ut på en fika någon gång...Tror Linda bjöd upp oss till Löa, vi får väl se vad som händer....

Nä, nu är det faktiskt dags för fru Andersson att hoppa ner i sängen. Jonas har fått för sig att vakna vid 3 tiden ett par dagar i rad och när han väl somnat om är jag klarvaken. Somnar bara en 30 minuter innan klockan ringer och det är ju värdelöst.....
    Han vaknar inte för att han är hungrig (tror jag) utan ligger bara och knölar runt i sängen, spottar ut nappen hela tiden och flyttar jag över honom i våran säng ja då ligger han och drar mig i håret och sparkas i magen.
    I och med att han inte ger några tydliga signaler på att vara hungrig vill jag inte visa honom att man kan få mat den tiden. Han har ju sovit hela nätterna sedan han var två månader och det vore ju rent idiotiskt att börja med nattmål nu...Där säger mamma stopp!!

Godnatt!

• Peand

Maria - Näpp, han har fortfarande lite feber fast nu har han sovit i tvåtimmar så jag ska väl kolla läget snart. Han är inte påverkad eller mår dåligt utan har mest varit gnällig och så där skrikig som han var hos Eva. Ser inget annat alternativ än tänder....

Planerar för att komma på fikat, men är han för gnällig är det nog ingen idé..
    Men jag ska iallfall in till stan, kan ju pröva får vi se. Får väl åka hem annars

Stackrs Patric, blir ingen mer soppar för dig Maria på ett tag.....

• Peand

Johanna - 4 barn på 5½ år känns tufft....Men det måste ha varit väldigt snälla barn då
    Eller också har hon glömt....Fast tyvärr tror jag att du har rätt, ålder tar ut sin rätt...
    Usch ja, det börjar kännas illa det här! Tur att du är så "ung" och smittar av dig, annars vet jag inte hur det skulle gå

• Peand

Johanna - Du är på toppen på min favorit lista nu Hur många bakelser vill du ha??

• Peand

Karro - Jag är här nu....Var tvungen att ge lillfisen mat, vilka krav han har! Men inte var han så intresserad av mat inte...Knölunge!
    Igår var han billig en stund, funderade på om Blocket inte var bäst för en snabb affär, Tradera kan ju ta några dagar
    Peppar, peppar så är han inte fullt lika gnällig ännu, men det kommer nog....Vilken optimistisk mamma jag var idag då?
    Såg tv-shop idag (hu, jag erkände) och tänkte på dig och pilates. Får man en sånn kropp som de har, ja då ska här tränas i smyg på förmiddagarna. Har lite svårt att se att jag ska ligga framför tv:n och göra diverse övningar när Pelle är hemma, tror jag känner mig lite löjlig då....

• Peand

Cissi - Jaha, då sitter vi i samma båt igen då...... Fast smilisen borde kanske inte vara glad.... Våran "lilla" Jesper är också lite väl rund om magen,är väl en ca 135 cm till 36 kg. Dessutom har han ju fått pikar i skolan om att han är så stor, både på längden och bredden. Kommer hem och grinar över att andra säger att han är tjock. Försöker förklara att det inte är så farligt men att vi bör tillsammans tänka på vad man äter och att man ska röra sig mycket. Gäller ju för hela familjen, Pelle har ju inte fött sin bebis ännu Fast det är inte alltid så lätt. Vill under inga omständigheter att han ska hamna i samma situation som mig....Önskar inte min värsta ovän det.
    Nå väl, nu har Jesper börjat träna innebandy vilket jag tycker är kanon, dessutom är han själv eld och låger över det. Hoppas bara att det står sig.
    Men det är en svår sits, vill ju inte spä på hans känsla av att vara tjock samtidigt som jag inte vill bli som min mamma var när vi var små, ett ständigt gnatande om vad vi fick äta. Undrar om inte min ätstörning tillviss del kommer från hennes konstant bantande under min uppväxt och det eviga tjatet och påtryckningarna om att jag också behövde gå enr i vikt. Kan inte "anklaga" henne för det men ska jag leta en orsak till problemet blir det lätt att jag hamnar med tankarn däråt.
    En massa svammel men inga goda råd blev det Cissi.....Både du och jag vet ju vad man ska äta och inte och det tror jag att vi för över på våra barn. men samtidigt är de inte mer än just barn och måste få känna att det finns guldkanter på tillvaron också när det gäller matfrågan. Strikt i veckan och lite mer godsaker på helgen. Även här är det fredag och lördagsmys som gäller.
    Sist men itne minst - beställde byxor från HM till Jesper och där hade de D-storlekar, inte alls dumt med lite större vid i midjan, ser dock ut som helt vanliga byxor...Viktigt med utseendet....

Jenny - Vi hamnade på Kingsgården. Parkerade ett helt gäng vagnar utanför och ingen kunde ta miste om vilka som var där och fikade. Vi är väl kändisar efter förra veckans bild i tidningen!
    Trevligt var det iallfall, och även om jag inte hade möjlighet att prata så mycket med "de nya" hoppas jag att de trivdes i vårt sällskap....Vi blir ju bara fler och fler...
    Du missade visst en underbar pärontårta med after eight lock!!!

Promenixen - Visst kan vi ta det senare om vi tar det lugnare....Ska in till stan vid 11:45 och träffa mamma för att sedan åka UTAN BARN till Örebro... Men jag kan ju göra mig i ordning innan vi går så att jag är färdig för att åka nästan direkt, men då villjag ju inte bli dyblöt av svett....Ska man till storstan vill man ju vara fräsch
    Ja, du vet vad jag menar!!!
    Levina kommer göra succé på festen!

Svar på tråden LindeMammor05