Cissi - Jaha, då sitter vi i samma båt igen då......
Fast smilisen borde kanske inte vara glad.... Våran "lilla" Jesper är också lite väl rund om magen,är väl en ca 135 cm till 36 kg. Dessutom har han ju fått pikar i skolan om att han är så stor, både på längden och bredden. Kommer hem och grinar över att andra säger att han är tjock. Försöker förklara att det inte är så farligt men att vi bör tillsammans tänka på vad man äter och att man ska röra sig mycket. Gäller ju för hela familjen, Pelle har ju inte fött sin bebis ännu
Fast det är inte alltid så lätt. Vill under inga omständigheter att han ska hamna i samma situation som mig....Önskar inte min värsta ovän det.
Nå väl, nu har Jesper börjat träna innebandy vilket jag tycker är kanon, dessutom är han själv eld och låger över det. Hoppas bara att det står sig.
Men det är en svår sits, vill ju inte spä på hans känsla av att vara tjock samtidigt som jag inte vill bli som min mamma var när vi var små, ett ständigt gnatande om vad vi fick äta. Undrar om inte min ätstörning tillviss del kommer från hennes konstant bantande under min uppväxt och det eviga tjatet och påtryckningarna om att jag också behövde gå enr i vikt. Kan inte "anklaga" henne för det men ska jag leta en orsak till problemet blir det lätt att jag hamnar med tankarn däråt.
En massa svammel men inga goda råd blev det Cissi.....Både du och jag vet ju vad man ska äta och inte och det tror jag att vi för över på våra barn. men samtidigt är de inte mer än just barn och måste få känna att det finns guldkanter på tillvaron också när det gäller matfrågan. Strikt i veckan och lite mer godsaker på helgen. Även här är det fredag och lördagsmys som gäller.
Sist men itne minst - beställde byxor från HM till Jesper och där hade de D-storlekar, inte alls dumt med lite större vid i midjan, ser dock ut som helt vanliga byxor...Viktigt med utseendet....
Jenny - Vi hamnade på Kingsgården. Parkerade ett helt gäng vagnar utanför och ingen kunde ta miste om vilka som var där och fikade. Vi är väl kändisar efter förra veckans bild i tidningen!
Trevligt var det iallfall, och även om jag inte hade möjlighet att prata så mycket med "de nya" hoppas jag att de trivdes i vårt sällskap....Vi blir ju bara fler och fler...
Du missade visst en underbar pärontårta med after eight lock!!!
Promenixen - Visst kan vi ta det senare om vi tar det lugnare....Ska in till stan vid 11:45 och träffa mamma för att sedan åka UTAN BARN till Örebro...
Men jag kan ju göra mig i ordning innan vi går så att jag är färdig för att åka nästan direkt, men då villjag ju inte bli dyblöt av svett....Ska man till storstan vill man ju vara fräsch
Ja, du vet vad jag menar!!!
Levina kommer göra succé på festen!