• Peand

LindeMammor05

Linda - inte för att det kanske är någon tröst emn min tvätt hög är likadan...Att det ska vara så svårt att komma sig för. För att inte tala om stryktvätten, den byggs på höjden och jag kan ju bara nämna i förbifarten att vi har 2,75 i takhöjd
    Tror nog att det är fler än jag som säger att vi kommer gärna upp till er någon dag. Det är nyttigt att vidga vyerna Vi får återkomma ang det....

Joahnna - Snart börjar Blåljus!!! Petra = din alldeles egna programm hallåa

• Peand

Cissi - jag tror att det helt hänger på vad du har för inställning hurvida du går upp igen eller inte efter en pulverdiet. Om man bara ger sig den på att fixa det och äter rätt men ändå normalt tror jag att man fixar det. Alla olyckskropar kraxar ju om att pulver är inget att gå på för man går upp allt igen plus lite till, men det gör man ju även om man kör viktväktarna och sedan faller tillbaks till ditt gamla liv...

Linda - Tillhör tyvärr dem som har blivit uppväxt med att man ska stryka tvätten (tack för det mamma!!) och har lite svårt att släppa det. Men det tar emot och det ligger länge och väntar....Men jag vet att jag inte är helt själv iallfall

Nä, nu är reklamen slut.....

• Peand

Linda - Försök du bara att stanna på den åldern, det går fortare än du anar...
    Jag minns hur det var Skrämmande vad tiden går fort...Fast precis som du säger så är man inte äldre än vad man gör det till, så jag är nog 25 jag med

• Peand

Johanna - Sviker du mig Så kan du väl inte göra.....Har haft hoppet uppe då jag vet att det iallfall finns en knäppis till som står och stryker om dagarn...Usch, nu blev det tungt
    Hoppas att du får en bra shopping dag i morgon....

Cissi - 25 år var en rätt trevlig ålder fast jag tycker nog att jag den senaste tiden känner mig mer som en trotsig treåring. Vill inte........

Nu skriker kudden att det är dag om jag ska hinna somna idag och inte på andra sidan midnatt...

Godnatt!!

• Peand

Låg och tänkte i natt att vi är bra knepiga, eller iallfall vissa av oss Natten till igår diskuterade vi medium och det övernaturliga medans vi i natt hade en diskussion om tvätt, strykning och åldersnoja. Snacka om att vi hoppar mellan ämnena Men kul har vi iallfall....

Usch ja, tidningen....Tänk att det är så konstigt så alla är sig lika utom jag Måste var något knepigt med kamera... I mitt huvud ser jag ut på ett helt annat sätt, verkligheten kan vara brutal ibland
    Jesper var lite orolig att han förstörde kortet då han såg lite sur ut. Hmmmm, hans mamma har varit på honom om att det _ inte _ är tufft att titta under lugg och snörpa ihop munnen när man tar kort. Han ser väldigt arg ut på många kort här hemma och i veckan var det skolfotografering så då hade vi en dispyt igen....

Instämmer med Cissi - Grattis Jenny
    Hoppas att ni får en trevlig fika i dag också med föräldrargruppen.

• Peand

Cissi - Det är en bild på oss som var och fikade igår. Bergslagsposten kom och fotograferade oss mammor och barn som var med. De brukar ibland ha en "ögonblicksbild" eller dagens bild, vet inte vad de kallar det för...Hur somhelst är det vi som blev den bilden i dag....

Du får nog ta en diskussion med den lille för så tidigt känns ju inte riktigt bra att behöva gå upp. Det skulle ju innebära att du inte kan sitta här om nätterna och de skulle vi ju sakna så hälsa från tant Petra att han måste sova bättre.....

• Peand

Hej hopp!!

Jenny - INTE roligt med läckande avlopp. Förstår att du håller dig hemifrån, stackars Krister....Har ni/han fått någon ordnign på problemet än?

Mellas - Vet inte vad du ska göra men om han inte verkar må dåligt av det är det ju bara att se vad som händer. Här är det nästan tvärtom. Jonas sover 11-12 timmar på natten och nästan 3 * 1,5 timme på dagen. Han har gjort så nu nästen sen en vecka tillbaks. Då blir man ju också orolig att det ska vara något fel. Men jag kör med teorin om att det är en tillväxt period och som han sover lär han växa mycket just nu
    Fast jag ska ju inte klaga för det ger ju mig lite tid om dagarna att hinna med lite ex sitta här

Johanna - Blev det några skor idag då? Nyfikna jag....

• Peand

förlåt mellas....glömde

grattis på fördelsedagen

• Peand

Jenny - Det är bara att hålla tummarna att försäkringsbolaget tycker att det är OK...Hur upptäckte ni det och vet ni hur länge det har varit? Man är ju lite nojig när det gälelr sånna saker och man äger huset man bor i......
    Jag tycker att det var mysigt och fräschare på Kingsgården än det andra stället vi brukar vara på. Tyckte oxå att fikat såg mycket godare ut (även om det saknades prinsessbakelser för någon )och Jesper tyckte det var roligt att få något annat än den torra kanelbullen....Nästa gång kan hon kanske duka bordet åt andra hållet så känns det inte lika mycket att vi satt i vägen för toan och det kan ev bli längre....

Karin - Var glad att ni hyr om det nu har blivit sånna problem. Om jag inte är helt fel ut så är det faktiskt så att alla försäkringsbolag _inte_ täcker kostnaden om det är hussvamp. Tror att det delar upp det på om det är äkta eller falsk hussvamp. Men hur går det att bo i röran då, och dessutom ha två små barn? Låter inte roligt....

Linda - Kan trösta dig med att min tvättstuga ser precis likadan ut nu som i går, inget har alltså hänt här heller Är av någon anledning inte helt förvånad
    Men jag har äntligen mublerat om vardagsrummet och det var skönt det iallfall. Känns som jag har gjort något nyttigt idag.
    Ljuslyktor av stenar lät väldigt fint, hoppas att jag får se en någongång. Här bränns ett antal värmeljus per kväll, tur att IKEA finns....

• Peand

Maria - Det låter som om du har varit på ett ljusparty!!!
    Har ett här i köket som luktar kaffe, fick det av Anna igår och det var riktigt mysigt i morse när vi tände det till frukosten. Försöker mysa till frukosten nu när jag är hemma, tänder ljus och tar det lungt. Tror att även Jesper mår bra av det och inte känner sig så stressad på morgonen.

Svar på tråden LindeMammor05