• Peand

LindeMammor05

Godnatt på dig Jenny.
    Själv ska jag gå och titta på tv. Får tyvärr inte se Idol ikväll då det är junior schlagerfestivalen. Någon här hemma har gått hela veckan och vänta på att det ska bli fredag. Själv är jag tyvärr motligt road, men det skulel jag ju aldrig visa
    Så mot det stora godis bordet med min älskade soppa....trevlig fredag

• Peand

Godmorgon på er alla!!

Johanna - Vad kul att åka till Örebro och få shoppa loss på andras pengar...Jag vill oxå...Med risk att jag kommer ha en fiende i Magnus nu men jag skulle _aldrig_ ha en tamråtta här hemma....Det räcker fullt med de som springer i väggarna. Skulle aldrig vilja ta i en hur tam och "gullig" visa än säger att de är.

Cissi - håller med dig. Tvåan var en favorit....

Jenny - Synd att det inte blir något nytt kök... Hade varit praktiskt annars.....

Nu ska vi ge oss ut på en tur till Avesta....Pelle har fått för sig att han bara måste ha en vinterbil, tror inte på att bussens ska funka denna vintern oxå. Förra året fick vi dra upp honom X antal gånger ur diket...Hur som helst tror han nu att han har hittat den perfekta bilen i Avesta av alla ställen....En lite utflykt med andra ord. Försöker hålla Jonas vaken nu så att han ska få sova i bilen istället.
    Jesper ska åka till morfar och sova där i natt så vi blir nästan barnfri i kväll....Synd att det inte blir någon romatisk middag med levande ljus, stämmningen blir inte det samma över en tallrik med CK soppa

• Peand

Johanna - Pelle med CK soppa =aldrig....Pelle med vanlig soppa = tveksamt. Usch vad trällig han kan vara
    Dina bilder stämemr nog precis i hur det var de gånger han hamnade i diket och körde fast i snön. Hans fru var inte så glad, fast det är hon inte riktigt nu heller. Tycker inte om att lägga ut massa pengar på bilar, anser att vi ahr bilar så det räcker.....
    Nä, nu ska vi åka
    Ha detså bra i Örebro och hoppas Max sover gott i nya sängen...

• Peand

Hej på er!

Det blev inget bil köp Det som lät så perfekt på telefon var en katastrof. På utsidan var den vär vart enda öre men när min nyfikne man kröp under bilen var det bara smul. Han tog tag i en balk och fick handen full...Så vi såg Avesta i fem minuter för att sedan åka hem igen. Försökte få tag i en kompis som bor några mil där ifrån men hon var inte hemma. Synd för annars hade ju vår lilla tripp fått ett syfte iallfall
    Så nu är Pelle igång och tittar 3 gånger i timmen på blocket, som om det skulle ändras så mycket så fort....Antar att den romantiska aftonen över en tallrik soppa *L* kommer att gå om intet. Vi kommer springa fram och tillbaka mellan datorn, tv:n och Jonas.
    Har dessutom lyckats få en övertrött liten som är ganska gnällig....Har lite feber och tuggar på allt. Ser tänderna men de vill ju inte bryta igenom. Snart tar jag till drastiska åtgärder..... Eller oxå saknar han brorsan

Att ta vår lilla promenix vid 8:30 passar mig utmärkt. 30 minuter extra på morgonen kan vara guld värt ibland. Pelle börjar tidigt den här veckan så han lämnar Jesper vilket innebär att jag behöver inte var igång och klar så jättetidigt...
    Vad sägs om att träffas vid busshållplatsen utanför skolan?

Vedevågspromenix lista Måndag kl 8.30 ca vid skolan??

Jenny & Levina
    Petra & Jonas
    Anna & Max

• Peand

Jenny - Var det på Tradera?? Där är det konstant nappflaskor till salu MEN man vet ju inte om just de du vill ha kommer igen. Spänningen och charmen med auktioner
    Min auktioner går ut i morgon kväll och det ska bli riktigt intressant och se hur mycket pengar det blir. Hittills är det redan över all förväntan.
    Måste springa nu - det verkar som om Jonas och Pelle är lite oense om huruvida han ska sova eller inte??

• Peand

Jessica - Vad skönt att dagen har gått bra. Nu är det bara att sätta sig i soffan och pusta ut

Johanna - har du inget kort på sängen? Ser den inte framför mig??Nyfiken? Tror det att Max kommer sova som en kung i den nya sängen med massa andra nya saker. Åh, vad jag vill shoppa.....Fast det är fönster shopping som gäller här....
    Jag letar ju fortfarande efter en kostym till Jesper inför bröllopet. Sa åt honom igår att vi kanske skulle ta och åka in till Örebro och börja leta på riktigt, fast vi har inga pengar att handla något med. Han rynkade på näsan och undrade lite vad vi då skulle dit och göra? Smart unge

Ja, Pelle och bilar är en historia för sig. Han är nog varje försäljares mardröm....Visst är det bra, men ibland tycker jag nästan synd om de stackare som verkligen tror att de har en jättefin bil och så kommer han och krossar deras drömma.
    Fast i dag var killen tyvärr fullt införståd med att det inte var något att ha det han hade att sälja, fast han hade ju "glömt" att uppge massor av fel när Pelle pratade med honom i telefonen. Nåväl, vi fick ju oss en tripp till dalarna iallafall, och bensinen är ju så billig

• Peand

Maria - Vad du är duktig....Har inte skickat några tack-kort och har lite dåligt samvete för det. Men samtidigt så tackade vi ju ordentligt när de var här på dopet och jag i inbjudan var det med kort på Jonas, likaså i dop programmet. Men trots det känns det som om jag/vi borde skicka dessa kort. Jag får nog ta i tu med det nästa vecka.
    Förstår att Patric var sur för att behöva ha klänning igen....
    Att ta kort på de små nu när de börjar röra sig och sprattlar med armar och ben är ju ett helt företag. Vet inte hur många kort vi har raderat pga av att de suddiga för Jonas vägrar ligga still.

• Peand

Jag kan, jag kan hihihi äntligen!!

: - D ska det var i en följd. Hoppas att du fattar....

• Peand

Maria - långt bak i denna tråd, säkert någon vacka sedan hade Jenny lagt in en hel lista på alla smilisar, har kopierat den och skrivit ut...JA, jag vet det är fusk men de flesta börjar faktist "sitta i fingrarna" nu Piggar upp tillvaron lite...

• Peand

Maria - Ja, nu när vi har en digitalkamera förstår jag inte hur vi skulle klara oss utan. Men det rä ju det där med att skapa ett behov. Dock är vi väldigt dåliga på att framkalla korten, borde nog ta och göra det snart.
    Det värsta är att "alla" kort från Jonas första månader finns i en LapTop som vi hade lånat av en kompis. Problemet är att det visade sig inte finnas någon brännare i den så vi har lite problem hur vi ska kunna föra över korten från den datorn till vår nuvarande. Brorsan pratade om att han hade en MP3 spelare som han nog kunde fixa det med, men när och om det kommer ske vete gudarna. Har blir ju bara sexmånader snart och vi känner att vi borde lämna tillbaks datorn snart. Ägare säger dock att det är helt OK, då han inte behöver den (?)...Råkade ha en för mycket....
    Dagens teknik förstår jag inte alltid och det ställer till vissa problem

Johanna - nyfiken som jag är så var jag inne på Brios hemsida och sängen såg ju kanon fin ut. Förstår att du ville ha den

Svar på tråden LindeMammor05