• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Isaccc

Jag gav Isac Alvedon när han var runt 4 mån redan, men då hade han 38 grader men även troligtvis ont i öronen vilket gjorde att han inte kunde äta för det gjorde ont att suga....alvedoen hjälpte bra och han kunde få i sig lite mat mellanåt.

• Peand

Isaccc - har pratat med hans båda lärare så de vet precis hur Jesper känner det. Har bra och tät kontakt med dem. Tror tyvärr inte att det är bara barn som tror att ni har ögon i nacken, många föräldrar tror nog det oxå!!!!Vissa verkar tro att man kan lämna sin barn i förvar i skolan och där ska de både lära sig att läsa, skriva och folkvett....

Cissi - precis vad min magkänsla säger. Men så blev jag osäker. Tänk om jag kunde ta och börja tror lite mer på mig själv....Det blir pyjamas och en flaska ersättning nu så får vi se hur det är i morgon. Har jag tackat dig för alla din kloka råd någon gång - om inte TACK så hemskt mycket...
    Hur mår du? Har det blivit bättre eller sämre? Blir det en tur till Örebro i kväll? Hoppas att det har blivit bättre så att du inte går och har onte fortfarande.

• Isaccc

peand- ja jag tror att lärarrollen har förändrats mycket de senaste tjugo åren. N är det som sagt myket mera som ska ingå innom skolans ramar.

Är det bara att sätta upp sig på fika listan inför morgondagen? Eller vi kanske blir för många? Jag och syrran tänkte hänga på.

Oj nu tar det lång tid att skriva för Isac sitter i knäet så jag kan bara skriva med en hand

• Peand

Isaccc - skriv upp dig och syrran! Vi får väl helt enkelt ta och klämma ihop oss. Kan ju vara kul för Winer eller Frosth att de helt plötsligt för lite gäster..... De gånger vi har varit och fikat på Winer har vi varit tämligen själva.

• Isaccc

Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*

johanna & max
    Ev. petra & jonas (beror på hur han mår)
    jessica & kevin
    maria & patrik
    michelle & jakob
    kristina & lucas
    ev. angelika & tuva
    ev. jenny & levina
    Linda & Isac
    Ewa & Lowa

• Isaccc

Vet ni redan nu vart ni ska fika så vore det bra att veta för vi kanske inte hinner in till halv 11 och då slipper ni ju vänta på oss. Det finns bara Winer eller Frosth att välja på va?? För då kan vi ju börja leta där!! Vi lär ju hitta er fast vi inte setts förut, det lär ju vara ganska många barnvagnar där!!!

• Peand

De gånger vi hittills har varit och fikat har vi hamnat på Winer, tror att det är trängre på Frosth. Finns inget riktigt bra fika ställe i denna stad. Blir trångt vart man en kommer.

• englamax

ska vi säga wiener eller? då vet vi att vi får plats oxå.....lika bra kanske?

• englamax

¨åste kolla idol..ses imorn ...god natt*

Svar på tråden LindeMammor05