• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Jo, detta med att jag provat välling. Jo, de sa att jag skulle blanda 50/50, 25/75 osv. Men idag gjorde jag 50 cl BARA välling och hon åt och gillade det Hon gillade väl inte att få blandat

Här blinkar det inte, men jag måste gå iaf

• Peand

Vad bra Jenny att hon tyckte om vällingen.....

Nu har Jonas vaknat och det är dags för mat till honom. Tar nog och loggar ut mig härifrån ett tag, ja kanske tom stänga av datorn den behöver nog vila!!

Ses!

• Solhöjden

Peand - Jag tycker också att du gör helt rätt som är med i skolan och visar att du minsann inte låter detta passera hur som helst....Det är en tuff värld för barnen i skolan och när äldre ger sig på yngre, det är bara för dåligt.
    Hoppas det blir bättre för Jesper och att han inte ska behöva vantrivas i skolan. Han spenderar ju trots allt många timmar där av sitt liv....

Hoppas alla nyvaccinerade små pyren blir bättre, Patric ska få sin spruta den 27:e. Då är det hans tur att kanske få feber och bli kinkig.

• Druvan

Solhöjden; Kevin har inte fått spruta men är klölig allafall, kanske förkylning pga.
    Han ska få sin spruta också den 27:e så nu ser man inte fram emot den dagen för man vet ju inte hur han kommer att reagera eller bli......

Kevin sov i drygt 2 timmar så jag passade på att sova lite jag också men nu väntar disk och dammsugning bla
    Vi hörs snart igen.............

• Druvan

Petra; Stå på dig angående skolan och Jesper.
    Bra och viktigt med föräldrar som visar att de bryr sig( inte misstolka mig).
    Viktigt att Jesper känner sig trygg när han går i skolan och han har trots allt många år kvar så stöttning är alltid bra.

• englamax

Hallo! hoppas allt e bra med alla bäsar och mammor...solen tittade fram på eftermiddagen trots allt..det kunde man inte tro...
    städning...hm...tror ni jag städat klart eller...kanske inte! ikväll ska jag va riktigt hurtig då ska jag följa med michelle på Arobic..äntligen efter alla år jag tänkt börja! nej nu ropar maxen så nu måste jag springa...

• Solhöjden

Druvan - Hoppas Kevin blir bättre och att han slipper bli förkyld... Patric har precis avslutat sin första förkylning. Han slapp feber men var täppt i den lilla näsan. Bra att du kunde sova en stund när Kevin sov...vad jag har förstått så är han en liten nattsuddare...
    Vi ses kanske den 27:e. jag har tid kl10.10.

• Peand

Tack för allt stöd från alla möjliga håll och kanter. Ni lär ju få veta vad som händer allteftersom tiden går....

Vad hurtig du/ni är Johanna! Ska bli intressant att se hur du går imorgon då!! Brukar kunna vara lite stelt dagen efter.....

Hur snabbt ger ni era barn alvedon när de har feber? Jonas har ingen jätte feber men dock en förhöjning och är lite extra grinig och kinkig. Normalt brukar han ligga på en 36,5 grader och nu ligger han på 37,5 - 38, alltså ingen jätte feber. Har inte gett honom något hittills vet inte om jag borde ha gjort det? Tycker kanske att jag borde kunna detta men Jesper hade aldrig feber när han var liten, över huvudtaget kan jag nästan räkna på mina fem fingrar de gånger han har varit sjuk - trots att han inte ammades heller... Lite snuvig ja, men väldigt sällan riktigt sjuk.

• Isaccc

Cissi - Sitter och läster tillbaka vad ni har pratat om på sistionde och jag måste ju tacka för alla snälla ord du skrev om min lärarroll. Det värmer alltid att höra sånt.
    Att jobba med barn är det roligaste jag vet, att se glädjen när de lär sig läsa och skriva eller känner sig nöjda över något annat. Men det finns tunga och jobbiga områden i skolan också, tex om någon känner sig mobbad eller utanför.

Jag tycker absolut att du Petra ska prata med ditt barns lärare (fast du kanske har gjort det??)för tyvärr är det så att vi lärare inte ser allt. Vi är inga supermänniskor med ögon i nacken (fast många barn tror det)

• Brodsmulan

Petra.. jag skulle säga att klarar han sig utan, inte allt för jobbigt åt honom så skulle min åsikt vara att låta febern vara. Feber är något positivt, kroppens sätt att rena sig själv på, driver ut infektionen. Mina herrar är 2 av 3 skitjobbiga *skrattar* Kenneth & Rasmus blir sååååååå sjuka när de får bara ytterst lite feber, ska vara både alvedon, nipaxon å allra helst ett glas vatten i kvarten.
    Morgan däremot är totalt tvärtom, han fick jag tvinga i alvedon när han var liten.. men så märkte jag att febern tog längre tid att läka ut, dessutom så var han inte så påverkad av den utan nedsättande, så idag så tar han ytterst sällan något, möjligen nipaxon/ventoline om han har hosta, men inget mot febern. Men det rä alltså en bedömningsfråga.. hur pass påverkad är han. Det är ju inte meningen att de ska lida i onödan och definitivt inte dessa små som inte förstår vad som händer med dem.

Svar på tråden LindeMammor05