• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Petra.. jo, att jag kommer ihåg ditt namn är för att jag har en kusin som heter likadant.. hmm.. nu blev jag konfunderad.. jo, men visst gifte de sig, jo, det tror jag *s* är en herrans massa år sen isåfall.. men hon heter exakt likadant

Jodå, löss å mask kommer ganska omgående när de börjar skolorna, det är nästan så man blir förvånad om det inte kommer hem en lapp.

Men nu skaj ag ge mig i kast med yatzyt en stund igen.. va väl sjutton om jag inte ska få glänsa ut dem på toppen av listan, ger inte upp hoppet.

• Peand

Cissi - så man har en namne någonstans? Spännande!!
    Har ju gift till mig Andersson från ett betydligt mindre anonymt efternamn. Vissa inom familjen kunde väl inte riktigt förstå hur jag kunde göra det men jag tyckte det var skönt. Helt plötsligt var de ingen som visste vem man var, innan vara man alltid någons dotter. Visserligen har mina föräldrar skött sig bra här i livet så egentligen har det varit mer nytta än bekymmer. Men att alltid få höra att man är ........dotter är ju inte alltid så roligt.
    men så är det ju att bo i en liten by/stad.

Skulle göra maken sällskap men då sitter ju han och tittar på något bilprogram och är ganska ointresserad av en fru som sitter och pratar. Precis som när Jesper ser Bollibompa, kan säga vad som helst för han har ingen aning om vad man har sagt. Full koncentration på tv:n. Så jag smög tillbaks hit. Får väl se när han upptäcker det......

• Morots mamman

Morning.. *undra hur det gick för cissi?*

Kul väder , vad ska ni hitta på i dag då?

• Brodsmulan

Cissi är HEMMA, mer less än någinsin.. har haft en h-vetes natt och börjar allvarligt fundera på vad det är för fel på mig

Petra.. ja, visst är det ett aber att bo i mindre by på så vis, lilla Stråssa är ju inget bättre direkt, alla vet allt innan en annan ens förstått vad som ska hända typ.. blä.. nä, ibland önskar man att man kunde vara mer anonym på så vis.
    Japp, fast kusin min hette då Karlsson så det var ju ett -son namn det med. Bor inne i Linde på stadsskogen 1 tror jag musikvägarna är.

Aja, nu ska vi iväg och handla, kylskåpet ekar tomt på mjölk och så ska jag äntligen få mina efterlängtade alvedon tänk va glad man kan bli för en så'n sak.

• Peand

Cissi - inte roligt att du fortfarande är hemma eller framför allt eftersom det verkar som du har ont. Hoppas att det ha släppt lite nu eller att ni har fått åkt in.....Det är ju fortfarande timmar kvar på tisdagen......

Johanna - www.laredoute.se är adressen. Hittade ett par beige kamauflagefärgade byxor i katalogen, fanns i stl 67 och uppåt. Om du handlar så kolla storlekarna, har för mig att jag har hört att de har ganska små storlekar....Men det finns en varning - de har väldigt mycket fina barnkläder=farligt!! Kollade även på den tråden jag pratade om, stod ioch för sig att det var militärbyxor de sökte men de hade fått svar om att CUBUS även har sådana byxor. Tråden ligger under inhandla. Är inte sen sån datatekniker så jag ger mig inte på att försöka länka till den tråden. Japp, jag är en fegis!!

Snacka om att jag känner mig som en dålig mamma idag. När jag hämtade Jesper så mötte fröken mig. De hade försökt få tag på mig hela eftermiddagen pga att han hade fått en bandyklubba i ansiktet på rasten. Var av en ren slump i spelets iver, så inget med anknytning till tidgare skrivna problem.
    Ja, hur som helst så hade han ju slagit i en tand och ser ut som han har varit i slagsmål i ansiktet. Både fröken och skolsköterskan har ringt hem och på mobilen. Och vad har jag gjort, jo jag har suttit i godan ro och fikat med flera av er under hela eftermiddagen med mobilen avstängd....Hurra för mig!!
    Men det är ingen synlig skada på tanden så det är ju inte mycket jag kunde ha gjort iallfall, men det känns inte så bra i mammasjälen. Nu ska han ju till tandläkaren i morgon iallafall så det är ingen hets. Har pratat med folktandvården och försäkringsbolag, puhh inte lite stök för en stackars tand det inte syns något på!!
    Så nästa gång ni fikar med mig - påminn mig om att jag ska ha mobilen på!!! Tillhör tyvärr de som endast har den på när jag ska ringa. Får nog bli ändring på det. Nästa gång kan det ju faktiskt vara något allvarligt.

Jo, till sist. För er som vill veta så kan jag berätta att det just nu är strålande sol med klarblå himmel och 22 grader i vattnet i Portugal. Något att tänka och drömma om här hemma i rusket.

• Peand

Läste nu vad jag har skrivit.....Jösses!!!
    Inte var det nu under eftermiddagen utan ska naturligtvis vara förmiddagen. Kan ju undra hur det är ställt!!

• Brodsmulan

Petra.. så kan det vara.. är ju inte alltid man har den där benade mobilen laddad heller *s* jag är nog som dig.. den finns men vette katten om den används.. tur att maken är mer intresserad jag har dessutom en gammal och antik nokia 3210, enkel att använda också.. gubben tycker jag ska byta, men hallå.. då lär jag ju bli ingenjör först så jag fattar hur skiten funkar

Här har vi också fått telefonsamtal från skolan.. i mindre roligt ärende dock. Ni vet jag skrev att min lilla är medveten om sin styrka.. mmm.. nu har han ju använt den också *sucka* dock hade det hänt för 2v sen men inget som kommit fram tidigare. En av hans klasskompisar hade retat honom och han tänder på alla kanyler bli arg är en sak, men som han gjorde och tog stryptag på killen.. mamma inte glad. Så vi har haft en diskussion här hemma om hur man behandlar andra.. som man själv vill bli behandlad, konsekvensen av att ta stryptag på någon.. tyvärr får man väl säga så hade jag velat att detta kommit fram innan då jag tror inte på 'bestraffning' i efterhand. Men som fröken jag talade med sa så att han gått hem och berättat sanningen är gott nog och det kan jag väl till viss del gå med på, men hoppas få tidigare vetskap nästa gång. Nu var det så att den andra killen inte velat sagt något och min är ju inte så dum att han själv går och säger nått heller. Så då är det ju svårt också. Men är tråkigt som sagt att han är medveten om sin styrka.. men det betyder ju att man får jobba på saken.

Jodå, med lite alvedon blir allt så mycket bättre. Fast nu börjar jag bli lite irriterad på alla som ringer och frågar om jag inte känner nått stup i kvarten.. visst, jag vet att alla vet att jag inte önskar en igångsättning men rent mentalt blir det ju inte bättre av att bli ständigt påmind om saken. Fast tror jag kommer slippa droppet dock iom att det varit så pass mycket nu senaste 1½v så lär det vara rätt klart omgående. Alltid nått positivt Men blir helt kalrt ingen tisdagsbebis iallafall.. aja 40h kvar myyyycket kan hända på 40h tror ni inte?

• Druvan

Johanna; Vet du nåt mer om imorgon?

• englamax

petra- minsta storlek i katalogen va 86 ..på internet alltså! vill ha gröna va ner på titt in idag och handlade kälder till max..orkade inte åka till örebro, får gö det nästa vecka! hittade iaf 3 snygga tröjor *chockad men det kostar juh inte billigt!!
    men du det va juh knasigt att du inte hörde mobilen..stackarn..hur e det med han nu då? öm iansiktet bla ..eller! vilka härliga klder jonas hade på sig idag förästen..tyckte dom va jätte fina och härliga färger! det va juh synd att inte du ska med imorn!! hm.... nej nu ska jag skutta tillbaka till max på golvet.. hörs kanske senare..efter IDOL

• englamax

druvan- ja om ett barn åker me michelle och kristina och 2 vuxna och ett barn åker med elin så går det juh bra på det viset...med elin gick det bra det är bara att höra med michelle....

Svar på tråden LindeMammor05