• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Druvan

Johanna: Kristina ska inte med, men vi får ju inte bara plats med Michelle utan då åker väl 1 vuxen och 1 barn med Elin.
    Skulle Elin komma hit upp och isåfall vilken tid?
    Skulle vi köpa med Lunch?

• Isaccc

Hej alla, ville bara säga att jag är inne och tjuvläser lite. Jag själv har inte varit ute på ett tag för vi hade främmande hela helgen.
    Var det fikaträff i morgon redan?? Något man kan hänga på??. Vilka var hur när????

• MaLevi

Fikaträffen är hemma hos mig i vedevåg kl 11 och framåt men vid 16 måste jag åka till skolan så då slänger jag ut er

Såhär är det iaf. Jag har glömt att handla så jag åker int ill Linde imorgonbitti. Så någon kan åka med mig hem igen. Vem ska bli den lyckliga?!?!

Jessica: Elin kommer imorgon så hon undrar om ni ska göra bytet?

Mat vet jag inte hur vi ska lösa? Pizza eller något? Eller ska vi slänga ihop något hemma hos mig? Sallad eller något. Just nu står hjärnan still Någon som har något bra förslag på maträtt som går snabb och inte kräver mycket i köket för jag vill oxå vara med och snacka....

• Peand

Johanna - så du hittade lite kläder iallfall. Härligt! Synd att de byxor du ville ha!!
    Det var ju inte det att jag inte hörde telefonen - klanten hade den iu inte på ens!! Ska bli skärpning på det.
    Jag åker förbi Jennys hus när jag kommer tillbaka i morgon. Är ni kvar så tittar jag in. Beror på hur länge ni orkar var i denna håla!!
    Fick fundera lite på vad Jonas hade på sig idag.....Men han hälsar och tackar...Body från HM`s super rea och byxor från Ullared....En riktig design bebis alltså!!!!Tycker att bodyn är så fin med alla bilar på, är även en favorit hos bror och pappa - konstigt!!!!
    Ja, Jesper börjar anta en viss blå/lila färg på vissa ställen i ansiktet och känner sig lite allmänt svullen. Fläskläpp, bula i pannan och en till bula under ögat....Blir en rolig syn imorgon.

Nä nu ska jag försöka leta här på internet efter någonstan att ha en bröllopsfest, inte till mig själv dock!! Någon som har en idé?? Ska rymma 50 pers och var mysig. Bara lokal eller full service med mat och allt spelar ingen roll just nu, allt är av intresse. Gäller ett bröllop i december....Tacksam för ideér.....

Isaccc - fikat imorgon ska vara hemma hos Jenny (mysan) här i central orten Vedevåg....
    Tror inte att det är några problem att hänga på. Ska leta på fikalistan men jag har för mig att det var kl 11. Vi har inte bestämt någon fika inne i lilla Linde denna vecka men det kanske vi kan göra redan nu för nästa vecka - snacka om framförhålning i såfall.
    Återkommer snart med fikalistan....

• Peand

¤ baby träff¤
    Onsdag 21/9 hemma hos jenny(mysan) i vedevåg kl: 11:00

Jessica & kevin
    johanna & max
    Jenny & Levina
    ev. petra, jesper &jonas

Såg att Jenny redan hade svarat.....Inte lätt att veta att någon skriver samtidigt. Eller så tar jag för lång tid på mig....

• Peand

Jenny - snabblagat!! Här tror jag att mina herrar ska få stuvade makaroner och köttbullar. Känns som en nivå jag orkar med idag. Snabbt enkelt även med ett barn på höften.....

• Brodsmulan

Petra.. en ypperlig lokal är väl folketshus i Linde? Eller annars om man kan låna Wook House, den restaurangen de hade där innan.. hmm.. kommer inte ihåg namnet på den nu, då kunde man ju va där uppe och de har ju bar där uppe med, kan ju va bra med Annars finns ju lite mer avsides Storå Folkan, även de med rättigheter.. men blir ju lite utanför stan. Volvogården brukarman väl kunna få hyra, fritidsgården eller vad den heter, är rätt mysig och kommer undan litegrann, lite mer ensligt men ändå inne i Linde. Ja, bara några tankar..
    Vedevåg är jag inte så hemma på avd ni har, vet bara att det finns affären, skolan & fritidsgård där *s* så'n koll har jag.
    Annars kan jag ju slå ett slag för Gillersklack som en ensam ung herre nyligen själv övertagit, där går det ypperligt att hyra in sig, finns bar & restaurang, bad för den som vill.. eller behöver kylas av ska själv upp dit på kombinerat 80/30års kalas den 7e okt, men lär väl inte bli någon kvällssväng för min del då inte. Men gubben sparkar jag allt dit.. han är så fjantig, då ska han helt plötsligt va hemma.. jisses.. räcker väl gott om en är hemma.

• Peand

Tack Cissi - många uppslag.
    De ska vigas i Fellingsbro kyrka och har bokat in sig på en restaurang i trakterna här om kring men nu har lite saker skett och det verkar som restaurangen inte riktigt uppfyller det de hade tänkt.....Viktigt att bröllopet och middagen blir till allas belåtenhet. Så nu kollar de runt om de kan hitta något annant som passar....

• MaLevi

Vi var på bröllop utanför Nora......nu minns jag inte vad det heter men det är hitom nora. En stor herrgård och de fixar rubbet tror jag.

Ska vi göra så att jag handlar mat och så fixar jag iordning (något?!!?) och så delar vi på kostnaden? Det blir billigare och nyttigare än om vi skulle köpa mat var för sig. Någon som är allergisk mot något???

FÖRSLAG PÅ MAT MOTTAGES TACKSAMT!!!

• Druvan

Jenny ; En sallad och baugetter kan väl vara nåt, vet ej vad Johanna och Michelle tycker för de är ju inte online.

Ja, Elin och jag kan fixa vårt byte.
    Skulle Hon komma upp och hämta oss och hittar hon till dig?

Svar på tråden LindeMammor05