• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Annapanna79

Jag har också plats i bilen, för idag har jag köpt mig en större bil
    Det blev en Renault Megane kombi känns ganska ok bytte bara ner standarden lite
    Men jag som kör max 500 mil per år kanske inte behöver så mycket extra utrustning.

Hoppas att alla får en trevlig helg och att det kanske pluppar ut några småttingar...

• Thursday

Torsdag förmiddag funkar för mig (och onsdag med!). Jag har också plats i vår nyköpta kombi om någon behöver, det är bara att hojta i så fall. Så fort jag fått lite mer snurr på städningen är ni välkomna upp i skogen också, men just nu vågar jag bara släppa hit mina egna föräldrar

Axel verkar besväras mindre av sin mage de senaste dagarna, igår och idag har kvällsskriket varit mindre ilsket och gått att avleda med lite bad, amning och kramar. Jag håller tummarna för att det avtar för gott nu när det faktiskt inte är så länge kvar till den magiska tremånadersgränsen!

Hanna - lycka till med banankakan! Gör bara inte som jag gjorde en gång, googlade efter ett recept med tre bananer eftersom det var så många bruna som behövde gå åt och fick så mycket smet att det helt svämmade över!

Emma - vi håller tummarna för att lilla Tuss har förstått planeringen och anländer enligt schema!

• HannaJohansen

Hej!
    Det blev ingen banankaka utan kladdkaka, men det är ju alltid lika gott och ett säkert kort.

Det verkar som om onsdag vid 11.30 ligger bra till, ni är så välkomna. Hoppas att lite mackor och kakor är ok.
    Hör av er om ni behöver vägbeskrivning. Det är i alla fall Öxerydsvägen 4.

Nu skall jag luta mig tillbaka i soffan och slappa då båda barnen precis träffat John Blund!!
    /Hanna

• lillaC

Jag kan nog inte om det blir på onsdag, då har jag Noah hemma. Är det någon som vill gå en sväng på torsdag eller fredag istället?

• MiniStumpan

Jag kan inte heller tyvärr komma på onsdag. Skall köra en uppvisningsrunda på jobbet då hade jag tänkt.
    Men jag skulle kunna tänka mig en promenad på torsdag. Om det inte spöregnar. För jag har inga regnkläder

F*n. Där förlorade sverige mot kanada. >-(

Konstigt. Max som inte gjort annat än ätit i 5 veckors tid har helt plötsligt "slutat" äta. Äter i max 10 minuter. Sen vill han sova. Och i natt lyckades jag lura på honom nappen vid 2 vaket. Och gissa vad...han somnade om till 4. Så egentligen åt han inte något mellan halv 12 och 4. Rekord.
    Kanske har han haft en 5 veckor lång tillväxtperiod (med tanke på viktuppgången) som nu börjar plana ut lite. I alla fall är det vad jag hoppas på.
    Dessutom blir han inte lika hysterisk när han är hungrig. Gråter gör han men det är inte lika hjärtskärande.

Får se hur natten blir.

• HannaJohansen

Hej,
    Hur var kosläppet? Jag såg att det var mycket bilar där när vi körde till buslandet i Torslanda. Var de vilda??

Torsdag fungerar fint för min del också så om fler kan då så kan vi ta vid 11.30 på torsdag istället.

Hanna

• Thursday

Nu är Axel och jag ensamma hemma en kväll för första gången! Axels pappa är på svensexa i stan. Det känns lite konstigt, men magen hans är lugn idag också (annat än tillfälligt obehag av en rap eller prutt) och nu sover han så sött här bredvid mig i soffan så jag har både matta katterna och lagat en snabbmiddag till mig själv. Får se om vi klarar av att komma isäng sen också! Kan inte nog uttrycka min beundran för ensamstående föräldrar!

Idag har Axel och jag verkligen gjort framsteg! Jag löjlade mig för honom och gjorde pruttljud med munnen (vansinnigt skoj enligt lille A!) och helt plötsligt inser jag att han härmar mig! Först sa jag aaaah-prrrrrr och sen gjorde han likadant! Jag blev så oerhört imponerad att jag höll på att ringa svensexan och rapportera men hejdade mig i tid och nöjde mig med att mina väninnor beundrade honom

• lillaC

Noah och Andreas var på kosläppet igår tillsammans med ett gäng andra människor. Min syster var med och sålde korv och de sålde över 800 st! Jag stannade hemma med Hannah och fick till en riktigt bra dag som flöt på bra och slutade redan kl 20:45. Då var lilla mamman glad...

På eftermiddagen igår var Noah på barnkalas. 18 st 4- åringar utklädda till pirater tog de föräldrarna hand om i två timmar. Där har ni något att se fram emot!

Veckan som kommer verkar bli fullt upp för min del, och den lilla tomma tid som blir kvar håller jag mig nog hemmavid för att inte tappa alla rutiner.
    På fredag är jag hemma hela dagen om det är någon som vill komma förbi och fika och kanske gå en promenad.

Om det blir en träff i nästa vecka kan jag säkert vara med.

• Knuff

Det var säsongspremiär för basebollen igår och Edwin och jag var där. Vädret var väl inte helt OK, blåst och en ordentlig hagelskur precis när matchen skulle börja men sen blev det bättre. Edwin visade stort intresse, inte.... Han sov hela tiden men det var ju skönt att kunna ha honom nerbäddad i vagnen för det var ju inte så varmt. Tyvärr gick det inte så bra för Göteborg, de förlorade båda matcherna mot Sundbyberg. Bättre lycka nästa gång!

På fredag kan vi vara intresserade av både fika och promenad! Vi hörs av!

• HannaJohansen

Det ligger en glad liten kille vid mina fötter och försöker tappert vända sig från rygg till mage, men han behöver nog lite tid innan han klarar det konststycket.
    Igår fick han sitt livs första skrattanfall. Tydligen gjorde jag så roliga miner att han inte kunde hålla sig utan gapflabbade en lång stund, jag och min man med. Tänk ett sådant skratt kan verkligen göra en hel dag.

Inbjudan hem till mig kvarstår om någon har lust och som sagt onsdag eller torsdag fungerar bra vilket som för mig.

Ha en skön söndagseftermiddag och kväll!
    /Hanna

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3