• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • lillaC

Skulle inte klaga et dugg på regnet- om jag inte hade en stor kille som är ett sånt där barn som gör sig bäst ute, och behöver flera timmar utevistelse per dag för att vi ska trivas ihop!

Nåväl, det finns ju inget dåligt väder... Och bra kläder har vi ju!
    Så får vi ju testa regnskyddet till vagnen, det är väl på tiden.

• MiaMitisen

Hejsan hej!
    Gud vad jag vill ha ut den där lilla varelsen som ligger i min mage nu! Längtar verkligen... Nu är det bara 28 dagar kvar...

Härligt att höra att alla mår bra.

Nu ska jag snart åka till Partille och klippa mig. Sen blir det kanske en sväng på Allum innan jag ska hämta oscar. Patriks sysslingar har ju fått bebisar så man måste ju köpa något till dom.*shoppingbehov*

Sen blir det hem och bära in lite ved och tända brasan. Alltid mysigt med lite knaster från kakelugnen en regnig dag som denna. Får ta oscar till hjälp, det tycker han är roligt.

Jag har funderat lite på oscars sommarschema på dagis. har ju satt att han ska vara hemma från det att bebisen kommer ( BF vecka 24) till och med vecka 32. Men börjar nu känna att det kanske är för lång tid för honom att vara hemma. Så min tanke är att låta honom vara hemma de tio dagar som patrik är hemma och sen skicka iväg honom till dagis de veckor som är kvar innan det stänger för sommaren. sen blir han hemma en extra vecka då de bara var en fröken på dagis.
    Jag tror nämligen att han behöver få vara med sina kompisar dom timmarna i veckan.
    Vad tror ni?? Är det fel att tänka så???

• efia

Idag har det faktiskt lite skönt med regn, men vår planerade utflykt till havet ställdes dock in. Blir en massa fixat här hemma (i vanlig ordning) när vi båda tassar runt, dröjer det här länge så finns det väl risk att ett nytt renoveringsprojekt drar igång, så nej, nu kan det få sätta igång.

Nu är vi inne på stora födelsedagsveckan i våra släkter så vi väntar bara och ser på vilken dag Tuss ska behaga komma och vem hon/han ska dela födelsedag med. Fortfarande bara förvärkar och sammandragningar så verkar inte vara på gång än i alla fall.

• lillaC

Mia: Noah var hemma de 10 första dagarna. Andreas och han var nere på förskolan en förmiddag och lekte lite och sen var han med på påsklunchen. Det känns ganska lagom med 15 timmar tycker jag, det är uppskattat för så stora barn som våra är!
    I sommar är Noah ledig midsommarveckan, då vi åker iväg, plus de 4 veckorna som det är stängt på förskolan. Ev blir det fler dagar ledigt om vi åker iväg något mer.

Jag träffar ju många barn på mitt jobb som får syskon och märker att det är väldigt olika hur de reagerar. Huvudsaken tror jag är att de känner sig delaktiga och inte utstängda från allt som händer i familjen. En del vill bara vara hemma och "bevaka" medan andra inte tycker att det är något märkvärdigt alls och gärna träffar kompisarna. Man får nästan vänta och se. Skriv upp honom, man kan ju alltid ta ledigt mer!

Vi ficka aldrig provat regnskyddet till vagnen. Hannah sov så skönt inne när vi ville gå ut att hon fick sova kvar inne. Skönt att man kan ta med "lyssnaren". I eftermiddag kommer det hit en kompis till Noah och leker lite, då får vi nog flytta med lillasyster ut i vagnen ändå.

Ses imorgon!

• Annapanna79

Mia: jag hade också skrivit att han skulle vara där det handlar ju trots allt bara om 15 timmar i veckan och vill du ha honom hemma så är det ju lättare att ta ledigt.

Caroline: jag hämtar dig gärna lämnade mitt nr i din inbox.

• MiaMitisen

Ja det var så dom sa där nere också. Så jag ska fylla i att han är där hela somaren.
    Vad skönt att ni kom med samma svar.

Vilket väder det blev nu. Massa sol. Fst jag kan tycka tt det är mysigt med regn också.

Dags att greja. Iställetför att greja allt på en dag blir det lite varje dag. Vad ska man annars görapå dagarna.

• Tehus

Har skapat ett event på Facebook för morgondagens lunch. Vet inte om jag kommer själv. Är det det här stället: www.aludden.se/home/index.asp&mid=1 ?

Här skrivs det en massa som vanligt. Vi har haft en ovanlig dag hemma hos oss. Åke är tillbaka på jobbet och Wilhelm kunde inte bestämma sig för om han ville sova eller äta på förmiddagen så det blev lite av varje i alltför korta vändor. Någon gång efter tolv bestämde han sig i alla fall för att sova och han sover fortfarande! Jag har kunnat äta lunch och prata i telefon ostört medan han bara sover och sover. Har puttat lite på vagnen emellanåt när han gnytt till lite men nu sitter jag mest och väntar på att han ska vakna någon gång.

• MiaMitisen

Låter som du har det gott Åsa. Vad härligt.
    Japp det är Aludden.

• Tehus

Mia: Tack! Jo, nu känns det rätt bra. Har haft det lite deppigt en period men det verkar vända nu, mycket tack vare vår underbara distriktsköterska! Fick veta att Wilhelm inte skriker för han har ont i magen på kvällarna utan för att mjölken är blaskig då, han vill bara ha gräddmjölk (det syns på honom också)! Verkar som vi klarar oss bra själva nu första dagen utan pappan också, skönt!

• MiaMitisen

Skönt att det vänder. Aldrig kul att vara deppig när man vill vara som lyckligast.
    Det ska bli riktigt intressant sen och se hur man klarar sig själv på morgonen innan dagis och så. En riktig prövning.
    Hoppas verkligen att oscar fortsätter vara så positiv som han är nu även sen när bebisen tittat ut. Men det blir väl vad man gör det till.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3