• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • cbm

Hej allihopa!

Marie här, som e med i er föräldragrupp Sara, Sara, Åsa och Emma. Kände att det var dags att hänga med i denna tråd=) Bättre sent än aldrig!
    Hoppas man kan hänga med på nån fika/promenad framöver!

• HannaJohansen

Hej tjejer!
    Skall vi säga onsdag då, 11.30.
    De som vill kan ju ta en promenad längs Stamsjön efter fikat om det passar era bebisars mat och sovschema
    Marie du är själklart välkommen också om du kan. Öxerydsvägen 4

Mystiskt väder vi har idag, skall det regna eller inte...

Jag skall i alla fall ner till Solkatten och framkalla tackkort sen skall vi leka lite på Aluddens lekplats.

Alex snackar just nu högljutt med sin babygym, undra vad han säger???

/Hanna

• efia

Tjena Marie, kul att du hänger på nu när din lilla har anlänt! Allt bra?

Intervju Titti, vad spännande, nu blev jag nyfiken! :) Lycka till i alla fall.

Igår passerade då BF-datumet utan dramatik. Började dock förvärka rätt regelbundet igår kväll och det fortsatte imorse och har inte slutat än, så hoppas på att det betyder att det är på gång. Börjar känna mig tveksam på att jag trots allt kommer att veta när vi ska åka in? Tycker inte att värkarna gör SÅ ont men de känns ju och kommer regelbundet men antar att de kan fortsätta med samma frekvens men börja göra mer ont efterhand? Har liksom tänkt att det kommer att ge sig att de kommer att börja med större mellanrum och sen öka i frekvens. Men, kanske bara är förvärkar fortfarande. Ja ja, det blir i alla fall ingen shoppingsväng som vi hade planerat idag (planen var både Allum, centrum och Ikea...).

Förresten Caroline, ovanligt med så låg aktivitet på dig, men du kanske har varit bortrest i helgen?

• Tehus

Emma: Låter ungefär som jag kände mig på dagen innan det satte igång på natten. Mina värkar var ju inte som de "ska", en treminutersvärk på tio minuter när vi ringde in. De ville inte ha in oss förrän de hörde själva hur långa värkar jag hade och då var jag öppen 7-8 cm när jag kom in. Men jag har inte hört om någon som följt normerna för hur det ska gå till =). Håller tummarna för er nu i alla fall!

Hanna: Vad trevligt! Ska lägga upp det på Facebook också eller vill du hålla det på listan?

Ida/Anna: Kunde jag åka med någon av er på onsdag? Vore toppen i så fall!

Titti: Lycka till med intervjun, vad det nu kan vara för något spännande =).

Sara W: Lycka till med resan! Hoppas Edwin är lika förtjust i att åka bil som Wilhelm är, han är nöjd så länge motorn är igång men stannar den blir han tjurig (om han är vaken, annars sover han vidare).

• Projekt Lennart

Hej, hej,

Emma: Nej då, I'm still alive och jag har faktiskt varit hemma i princip hela helgen, vet inte varför jag inte varit ute på det stora nätet (antagligen en stark ovilja från att se något jobbmail som man borde åtgärda, eller förberda sig på mentalt ).

Var på sista föräldrautbildningen i förmiddags. Scary. Nu börjar det närma sig! Låter onekligen som om din lille krabat är på G, Emma. Spännande!!!

Titti, stort lycka till på intervjun (inte dåligt att få till en intervju när man i princip är nyförlöst - de lär vara väldigt intresserade av dig! Go Girl!).

• MiaMitisen

Här var det full rulle. Jag har bråkat med datorn och internet i några dagar nu så jag gav upp alla försök med att skriva något.

Idag är vi bara hemma. Är hundvakt också så det passar ju bra. Orkar inte bråka med alla maskiner på en "ledig" dag. Men det finns massor att göra här hemma ändå.

Hanna: jag kanske dyker upp på onsdag också om det är okej. Men tar nog bilen bort denna gången. Ska ju hämta oscar vid halv två. Orkar inte stressa fram och tillbaka.

Hej Marie och välkommen till tråden.

Imorgon tror jag att det är BM igen. Nu är det bara 23 dagar kvar till BF.
    Är inte det minsta nervös inför förlossningen utan tankarna går nog mer åt hur Oscar kommer ta det. Tror jag börjar få lite separationsångest. Men ska verkligen försöka fortsätta att ge honom all den umärksamhet han behöver. Antar att det är gansk normala tankar är man får nummer 2. Ja ja...det löser sig nog.

Nu ska jag ta och greja ute lite.

Även jag har gärna fika hemma någon gång. Bara så ni vet.

• MiaMitisen

På torsdag ska jag till Elisabethskolan!!!

• Annapanna79

Caroline jag har tänkt att gå ikväll kanske bara går dit och bubblar óm jag känner att jag inte orkar röra mig Har du tänkt att gå ?

• Projekt Lennart

Anna, jag har tänkt att gå till VP idag (om jag kommer loss från jobbet - helt plötsligt en miljard saker som måste göras - och jag som bara hade tänkt ägna mig åt avlämningsPM...). Jag har de senaste gångerna mest bara stått still och gjort små, små rörelser i bassängen, men det känns ändå bättre än inget (eller - det har faktiskt gjort motsatsen till gott de senaste gångerna så om det blir samma sak i dag kommer jag i fortsättningen inte gå mer på gympan, men kanske bubbla lite iaf - men idag ska jag göra ett sista försök, som sagt).

Vi ses (förhoppningsvis)!

• Thursday

Så bra, då blir det onsdag kl 11.30! Ska jag hämta er en stund innan där, Åsa? Du kan väl inboxa mig så jag hittar?

Hej Marie, kul med fler tjejer i tråden! Jag tycker verkligen att det är jätteroligt att lära känna lite folk i Lerum, jag som är inflyttad och inte känner någon.

Ni är alla så aktiva, intervjuer och gympa och förlossningar inte att glömma. Här händer inte mycket Idag har jag... startat diskmaskinen och gått en promenad. Nu ligger Axel i babygymmet och jag sitter bredvid, maken till sällskapssjuk unge, det går inte ens för sig att jag sitter i fåtöljen. Ajaja, min arma rygg, men jag har bestämt mig för att han behöver ligga där ibland så han får träna på att slå till mumintrollen! Än så länge verkar han mer vara en "seer" än en "doer" men visst händer det att snorkfröken får sig en smäll

Imorgon ska vi dra in till city och luncha och leta kläder till mig. Vi ska på bröllop i slutet av maj och mina snygga klänningar duger ju inte att amma i... är det någon som sett en snygg fest-kjol till ett facilt pris får ni gärna tipsa - det är svårt!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3