• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

WW: Det var inte kul att höra. Hoppas verkligen att det inte är någonting och att du och bebis får hålla er friska.
    Men jag kan ju säga att jag fick högt blodtryck typ 3 dagar innan min Max tittade ut. Och min bm sa faktiskt då att högt blodtryck kan vara ett tecken på att förlossning är nära. Håller tummarna för er i alla fall.

Caroline: Åh vad det låter mysigt med liten bebis killandes i magen. Är det nåt ja saknar så är det alla sparkarna innifrån magen. Det var ju bara sååå härligt.

Idag var vi på bvc. (Kul att träffa er Åsa)
    Max det lilla matvraket vägde nu 5020 g...och har passerat 3 viktkurvor på en månad. 58 cm lång var han också. Haha han är en liten tjockis men ds på bvc säger att det är helt normalt och att vikten planar ut ungefär vid 6 månaders ålder. Så vi skulle inte oroa oss att han blir tjock när han blir stor sa hon. Det har ja inte alls varit orolig för men jag tycker bara att det är kul att vi har en ds som säger att allt är normalt. Man har ju hört från kompisar som har barn att de nästan fått skäll på bvc för att barnet antingen äter för mycket eller för lite och skräms genom att säga att barnen är för korta eller för långa. Men våran säger bara att alla barn är olika och allt (för det mesta) är normalt och jämnar ut sig med tiden.

Kollade förresten vädret på smhi. Torsdag verkar inte bli en höjdare för utomhusfika. Skall vi satsa på en lunch på Aludden istället?
    Passar kl 12 för de flesta? Eller har någon nåt annat förslag?

• MiniStumpan

Haha såg nu att ni redan diskuterade plats och tid. Tog ett tag innan jag fick iväg mitt meddelande.

• lillaC

Hannah väger också 5 kg och är 59 cm lång nu när hon är fem veckor.
    Så det finns fler matvrak...
    Nu ligger hon nöjd i sitt babygym medan Andreas är ute och snickrar på en vedförvaring och Noah sover. Vi börjar till och med få lite rutin på de här tröttsamma kvällspassen på 3 timmar. Men blir klockan över 22 blir inte den här mamman glad!

• HannaJohansen

Nu har lugnet lagt sig över huset igen, dessa timmar är ovärderliga...

WW: jag tycker det låter som om en havandeskapsförgiftning är på ingång. Jag har flera i min närhet som haft precis samma symptom och då blir det förlossning på stört...fast det kanske är dags snart ändå.

Kul att träffa er och bebisarna på torsdag. Min kille väger nu 7200 g, snacka om sumobebis, hans ben är inte att leka med.

Ha en skön kväll. Missa inte The Mentalist kl 21 på 3:an, grym serie med söööt huvudrollsinnehavare.

• Thursday

12 på Aludden är noterat! Får se om Axel är på bättre humör än han var på lunchen idag... han har annars varit en rätt nöjd kille idag och fått rätt så bra ro på sin lilla mage, utom mellan 5.15 och 5.45 (varefter jag var alldeles för vaken för att somna om) och i ungefär en halvtimme medan jag lunchade med gamla kollegor... typiskt!

Där ser man Helena, Axel ligger ju i lä Den lille stackaren var ju över 9 veckor innan han kom över 5-kilos-strecket!

Vad trist att FK strular så för er, jag har som tur är (peppar peppar) inte råkat ut för det än. Funderar på att se om jag kan gå ner på fyra dagar i veckan framöver. Jag tycker att det är svårt det där, man vill ju gärna ha dagar kvar men å andra sidan vill jag inte bara sitta hemma och äta havregrynsgröt under föräldraledigheten heller...

• Tehus

Jag var också på BVC idag som sagt (och träffade Helena och Max där). Wilhelm är tre veckor i morgon, väger 4480 och är 54 cm lång så här kommer en tjockis till!

Sköterskan (Magdalena) sa att jag kunde föra vidare att deras väntrum är öppet för alla om man behöver någon stans att ta vägen för att amma, byta eller så, 8-17 varje dag. Det finns visst en micro man kan låna (blir väl senare i så fall) också men den står inte i väntrummet pga stöldrisk. Kan vara bra att känna till.

Får se om jag tar mod till mig och kommer på torsdag, just nu känns det inte som vi är riktigt redo, Wilhelm och jag. I morgon börjar Åke jobba så det blir spännande att se hur vi klarar oss själva.

Nu ska vi försöka komma i säng här.

• Projekt Lennart

Hej alla!

Roligt att höra att det går bra med era små bebisar nu (verkar som om det är de första veckorna som är värst - om man kollar vad som skrivits på denna tråden iaf ). INTE roligt att höra att du inte har bra värden WW - håller tummarna för att det ska gå bra.

Jag var på FK-info igår och insåg att jag ännu inte bett min arbetsgivare fylla i det där intyget om att man jobbar och jag har inte anmält någonting ännu. HAr nog inte riktigt förstått att det börjar närma sig (50 dagar till BF idag, 13 kontorsdagar kvar...). Tur att jag fick en spark i baken igår iaf.

Jag ska se om jag kan jobba hemifrån imorn. Det vore väldans skönt, för nu börjar det verkligen bli obekvämt att jobba. Ont i ryggen när jag sitter, ont i fogarna när jag står. Suck. Hursom OM jag jobbar hemma imorn skulle jag gärna luncha med er! Risk dock för att sambon snor bilen till jobbet, skulle jag kunna åka med dig då Anna (eller är det någon annan som bor åt mitt håll? Helena, du kanske t.o.m. kör förbi mig på Häradsvägen när du kör till Aludden?). Jag skickar ett meddelande med mitt mobilnummer till er (man vet ju inte vad det är för galningar som läser den här tråden, så det känns bäst att inte skriva här) så kanske vi kan höras imorn, om det passar?.

Ha en go dag (och klaga INTE på att det regnar - ni är ju hemma )

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3