• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Tehus

Hanna: Du får bestämma vilken dag vi fikar hos dig, jag kan ju både onsdag och torsdag egentligen, tyckte bara onsdagen passade mig bättre men det är ju roligt om flera kan vara med.

Helena: Vilken skön vändning, hoppas att det håller i sig!

Ida: Vad kul att han härmar dig! Jag längtar efter att få mer respons från Wilhelm, men jag har ju börjat få leenden nu i alla fall =).

Titti: Var är det du bor? Jag är gärna med på promenad någon dag, fast jag går rätt långsamt fortfarande.

Just nu känner jag mig rätt nöjd med att jag vågade mig på att promenera ner till Lindex och shoppa ensam med Wilhelm idag. Kunde dock konstatera att Lindex inte är barnvagnsanpassat, antar att jag kommer få fler såna uppenbarelser framöver =).

• lillaC

Åsa: Jag bor på Hallsås. Åker gärna iväg för en promenad i vanliga fall, men just den här veckan är så rörig att jag gärna vill undvika i och ur bilstol/vagn på fredag.

Igår och idag har min lilla verkligen vaknat till och ler och till och med skrattar massor. Härligt!

• simsarabim

...oooj, vad det skrivs!gäller att inte missa inloggning här typ varje dag...jag fikar/träffas gärna ons eller tors i veckan (öxyrydsvägen 4 är ju krypavstånd för mig), och går på promenad också...eller så!
    Emma; nu händer det!garanterat! fast det är bättre att du tänker på andra saker!

• Annapanna79

Jag fattar inte vart tiden tar vägen, jag sitter och planerar min lilla tjejs 2års kalas nu på lördag (fast hon fyller på fredag) Helt otroligt vem har sagt att hon fick bli så stor. Det var inte alls längesen hon föddes, fast det ändå kanns som att hon alltid varit med.

Härligt med alla skrattande bebisar det finns inte mycket som går upp mot de där leendena

• MiniStumpan

Wohoho...fick precis Max att somna om, i sin egen säng, efter att han vaknat. Jag tog inte ens upp honom. Killade bara lite gott på huvudet och sjöng, med min finaste sångröst, blinka lilla stjärna, imse vimse spindel, bä bä vita lamm och i brist på fler sånger fick jag dra till med en sockerbagare här bor i staden.
    Och som sagt, han somnade om. Nu har han sovit i alla fall en kvart till, hittills. Det gör mig inget om han vaknar snart igen men bara att kunna få honom att somna om utan att ta upp honom kändes som ett steg i rätt riktning. Kan tillägga att han är mätt men kände sig antagligen bara lite sällskapssjuk.

Tjohoo. Gonatt.

• lillaC

Inatt sov min lilla fröken 21-07, med en kort amning kl 4! Idag blir det världens snurrigaste dag, typiskt att det ska röra till sig när det äntligen börjar bli ordning.
    Först ska jag till sjukjymnasten på Östra (fråga mig inte vad hon ska göra) på efterkontroll för att jag fick sy så mycket. Sen ska vi jobba på Noahs förskola mellan 14:30- 17:30.
    SEN ska jag på anställningsintervju kl 18:45! Hannah dricker ersättning och/eller utpumpad bröstmjölk på kvällen förutom vanlig amning, men jag vågar inte riktigt åka utan att ta med henne ännu. Får se hur den här dagen slutar...

Men det verkar ju som att det fina vädret kommer tillbaka, så det är ju synd att klaga! Hoppas att ni har det bra allihop.

• MiniStumpan
    lillaC skrev 2009-05-11 09:15:11 följande:
    Inatt sov min lilla fröken 21-07, med en kort amning kl 4! Idag blir det världens snurrigaste dag, typiskt att det ska röra till sig när det äntligen börjar bli ordning. Först ska jag till sjukjymnasten på Östra (fråga mig inte vad hon ska göra) på efterkontroll för att jag fick sy så mycket. Sen ska vi jobba på Noahs förskola mellan 14:30- 17:30. SEN ska jag på anställningsintervju kl 18:45! Hannah dricker ersättning och/eller utpumpad bröstmjölk på kvällen förutom vanlig amning, men jag vågar inte riktigt åka utan att ta med henne ännu. Får se hur den här dagen slutar...Men det verkar ju som att det fina vädret kommer tillbaka, så det är ju synd att klaga! Hoppas att ni har det bra allihop.
    Guud vad jag önskar att Max sov så länge på natten. Men faktiskt. Efter hans omsomning igår så sov han ända till kl 2. Så han låg ju i sin säng i tre och en halv timma totalt utan att jag behövde ta upp honom.

Och igår öppnade sig en ny värld här i Ståhl Wiking huset. Vi blev introducerade i Baby Björns värld. Så igår kunde jag göra en massa saker när jag hade två händer fria för en stund. Och idag skall jag Max och hunden ge oss ut på en riktig promenad. Här hemma kan jag inte promenera md vagnen och hunden samtidigt men med Max på magen istället blir vi såå mycket mer rörligare.
  • lillaC

Härligt med Babybjörn. Jag minns att Noah bodde i den när han var liten och vi renoverade. Så skönt när man hittar något som funkar!

• Knuff

Vi gillar oxå björnen! Det har betytt att jag får både frukost och lunch utan gråt... Samvetet blir lättare då.

Vi ska göra stor utflykt i dag. Åka bil till Västerås. Edwin har åkt bil 2 gånger hittills och sovit gott hela tiden så vi hoppas det går bra.

Nu får jag starta dagen. Packa och shoppa!

Titti! Lycka till på intervjun!

• simsarabim

lycka till med bilåkandet Sara! Jag och Alicia åkte till skåne i helgen själva, det gick väldigt bra! 2timmar i bilbarnsstolen går bra om man har torr blöja och är mätt i magen tycks det som!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3