• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Thursday

Projekt Lennart skrev 2009-05-14 07:29:01 följande:

Åh, Ida, du är så klok och jag är en sådan tok... Hörde ryktas om att du var inne och lunchade i stan i veckan och att Axel skötte sig utmärkt
    Om man med "sköter sig utmärkt" menar "vägrar att ligga i vagnen och sova utan vill sitta i knät och dessutom käka när alla andra käkar så att mamma får amma mitt på uteserveringar på Avenyn" så får han högsta betyg den lille spjuvern
  • Projekt Lennart

Men han var ju vaken och visade upp sig

• MiniStumpan
    Om man med "sköter sig utmärkt" menar "vägrar att ligga i vagnen och sova utan vill sitta i knät och dessutom käka när alla andra käkar så att mamma får amma mitt på uteserveringar på Avenyn" så får han högsta betyg den lille spjuvern
    Haha det gäller ju att välja sina tillfällen när man vill ha mat. Men nu börjar man ju vänja sig vid att dra fram tuttarna på de mest konstiga ställen bara för att göra bebis nöjd.
  • Thursday
    MiniStumpan skrev 2009-05-14 11:15:08 följande:
    Haha det gäller ju att välja sina tillfällen när man vill ha mat. Men nu börjar man ju vänja sig vid att dra fram tuttarna på de mest konstiga ställen bara för att göra bebis nöjd.
    Men visst är det konstigt! Jag kan inte påstå att jag är direkt förtjust i det, men som sagt - vad gör man inte för att göra honom nöjd!
  • HannaJohansen

Har du provat handdukstricket ännu Ida? Jag skulle bli fullständigt tokig om jag inte ens hade en hand att skriva eller zappa med!!

Åsa jag kompletterar med mailen genast!

Alex vandrar vidare i sin gåstol, han har gått flera varv i vardagsrummet men bara baklänges än så länge och varje varv tar mellan 5 och 10 minuter. Inom kort kommer han att susa fram i den med väldig fart och förfölja mig genom huset precis som Samuel gjorde. Jag kommer ihåg hur sur han blev när jag gick på toaletten, där var tröskeln för hög för honom. Då stog han på utsidan och grät tills jag kom ut igen...det var inte alls stressande!!

Hanna

• simsarabim

...haha!ja dra fram brösten får vi nog alla göra på massa roliga ställen!
    själv hade jag och Alicia premiär i stan igår - lunch på soho med kompisar . Och gissa vad ?Vägrade ligga i vagnen och skulle vara i knäet hela tiden - och just det , amma när alla skulle äta! man börjar bli bra på att äta med en hand! eller hur?men, annars fick vi åkt spårvagn och trängas med alla andra vagnar i stan - helt klart en händelserik dag i Götet!
    jag lämnar uppgifter på fb...när jag blir handsfree...ngn gång ikväll....

• Tehus

Jag har dåligt minne så jag måste fråga

Ida: Vad hette stället där man kunde köpa bodyförlängare?

Anna: Vad hette den där bäranordningen som inte var en sjal och inte riktigt en sele?

När, var, hur ses vi nästa gång? Tyckte det gick så bra och var så trevligt igår så jag vill gärna fika igen snart!

• lillaC

Fika/ promenad hos mig imorgon kl 12. Välkomna ni som vill/kan.

Idag har jag varit på Sport outlet på Eriksberg och köpt mig ett riktigt bra regnställ. Sen har jag fått tag på en Ergo bärsele på Blocket. En bra dag med andra ord!

• Annapanna79

Åsa: antingen den som Titti skrev Ergo eller den som jag har Patapum var det jag pratade om. Jag kan ta med min sele nästa gång vi ses om du bara påminner mig, minnet är tyvärr inte vad det borde vara

Idag var vi hela 2 st på vattengympan alltså inget utrymme för att fuska lite, men idag kändes det otroligt mycket bättre jätte skönt.
    Caroline vi saknade dig!

• MiaMitisen

OJ vad ni skriver. =) Roligt! Förlåt för alla namn och datumsfel.

Vi har haft lite jobbigt dom sista dagarna så jag har inte varit så aktiv här. Men nu börjar man smälta saker och ting. Angående fyrhjulingsolyckan i Härryda i onsdag...

Idag ska vi fika på gatan så ungarna får leka av sig. Kan behövas. Oscar är tokig.
    Annars övrigt mår vi fint. Magen rör sig i de allra konstigaste former. Igår rodde jag att jag skulle få ut en fot i sidan och även söndersparkade revben. Men jag klarade mig.
    Fick en "tunnelsdiagnos" av barnmorskan sist jag var där.
    Caroline: kan det ha varit samma som dig? Domningar i fötter och händer.... Kommer inte alls ihåg vad hon sa att det hette.

Nä, nu blir det väl en dusch tror jag.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3