• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Projekt Lennart

...men Caroline saknade inte vattengympan (fast tjôtet i poolen saknade jag ju såklart )... Pouh, långa dagar på kontoret nu (men inte supereffektiva som ni märker ) men idag är det sista fredagen på kontoret (ledig nästa fredag och på kurs fredagen därpå ).

Var hos BM i morse och allt ser finfint ut. Så himla skönt att höra!

• MiaMitisen

Skönt när man kan se ett slut på arbetandet.

• Thursday

Ojojoj, vad ni skriver.

Själv roar jag mig med att vika små tygbitar och stoppa under bröstet vid amning, tror nog att vi ska kunna komma fram till något på den fronten även om det känns väldigt främmande Har ju gjort på samma sätt i månader nu.

Åsa: på Onetex.se var det jag sett dem, under Vettiga prylar.

Mia: Det lät jobbigt, men skönt att ni mår bättre.

Nu vaknade Axel just efter att bara ha sovit i en kvart fast han var jättetrött och grinig innan han somnade... men det låter som om en ren blöja kanske är på sin plats strax, så kanske han somnar om sen

• Tehus

Tack Anna. Enligt www.knyt-an.se/ går Patapum Baby att använda först när de är 5 månader (eller 65 cm) så vi får väl se om det blir något. Blev lite sugen på en sån här också: www.knyt-an.se/list_varugrupp.asp&t=Ella+Roo+Mei+Tai Någon som testat dem? Den var söt också =). Tror iofs inte att vi kommer köpa någon eftersom vi har en ärvd BabyBjörn men man kan ju drömma lite. =)

Fint väder, måste ut! Är sugen på att promenera till Titti men det vågar jag mig inte på, en timme ska det ta enligt GoogleMaps så det får nog vänta en stund. Trist att Åke måste ha bilen idag men syrran kommer hit ikväll med sina barn så det är ju trevligt om han kommer hem i tid och har handlat på vägen. Dessutom "försov" han sig (låg kvar och myste med Wilhelm) i morse.

Kanske ska se om jag hittar någon ny runda att gå idag.

• Tehus

Ida: tack! Ska ta en titt på den sidan.

• Annapanna79

Åsa ja det stämmer jag hade sjalen fram tills Hilma var så stor..

Mia vad skönt att det är bättre.

Idag så firar vi vår lilla Hilma som fyller 2 år idag... och imorgon blir det kalas.

• Projekt Lennart

Mia, karpaltunnelsyndrom tror jag att det heter och ja, händerna (inte mina fötter tack och lov) domnar och värker pga att en nerv ligger i kläm. Känns mest på natten när jag liksom viker handlederna i sömnen (har fått några snygga skenor att sova med, men de är ungefär lika obehagliga som det gör ont så det går på ett ut...).

Snart helg (och då hade jag inte tänkt jobba), tjolahopp!

• WonderfulWord

nu går jag här och är BF + 10 och tycker att tiden går såå långsamt...men man skall ju inte tänka på hur långt över man är. kroppen vet när det är dax. synd att hjärnan är mer utvecklad än så och tycker att det var dax för 3 veckor sedan...

• liökel

Bättre sent än aldrig...men nu har även jag fått tummen ur och registrerat mig här!! Vissa av er har jag redan träffat, antingen på fika (tack vare Caroline!) eller plaskandes på Vattenpalatset. BF för vår del är den 14 juni, inte långt kvar alltså - även om det känns så när man sitter på jobbet och våndas. Men nu är det bara en arbetsvecka kvar och sedan LEDIGT!!

• efia

Hej tjejer,

och grattis till Isa, Jane!

Då var han här då, lille Sixten. Han kom i tisdags 12/5 efter 18 timmars förlossning och har sedan dess skött sig exemplariskt. Äter mycket och ofta och har idag vägts och gått upp till 5 gram mer än sin födelsevikt, som var 3870 g, längd 51 cm.

Det var ju värkarna som hade satt igång när jag skrev sist (i måndags) och de tilltog under dagen och vid 16-tiden åkte vi in till Borås eftersom Östra var fullt. Trist nog var jag bara öppen 1 cm då så vi åkte hem igen. Man kan ju säga att man tvekar lite att åka in igen sen, så kul är inte den vägen att åka, men när vi väl kom in igen vid 01.30 så var jag öppen 7 cm - underbart skönt att höra! Det blev bad, lustgas och thank heaven for epidural säger jag bara. Vid det laget var jag dock väldigt trött och värkarna var inte tillräckligt starka, fick konstant ökat värkstimulerande dropp men det drog ändå ut på tiden och inte förrän 11.55 föddes han med hjälp av klipp, sugklocka och barnmorska tryckandes på magen. Puh, ingen lätt match men resultatet blev superlyckat! :)

Nu mår vi efter omständigheterna bra, amningen fungerar tack och lov bra och det är skönt att vara hemma. Vi åkte faktiskt hem en dag tidigare eftersom även BB på Borås var fullt så Tobbe fick inte sova där, andra natten sov han ändå i min säng, hur vi nu lyckades med det...

Kram på er, vi ses någon gång framöver när vi vågar oss ut! :)

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3