• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Ett jättegrattis till er Emma! Skönt att allt gick bra.

God morgon ligan kan jag ju börja med.
    Nu börjar allt komma i sin ordning hos oss igen. Man har pratat med grannfrun och det känns bra. Det var nästan det som skulle bli jobbgats. Eller att försöka att inte få oscar till att säga mannens namn. Men det har gått bra. Oscar är där som vanligt och pratar md henne och äter glass. Vi har ännu inte berättat för honom om vd som har hänt.
    Han var ju nästan som en extra morfar/farfar för oscar. Men sanningen måste ju fram så småningom.

Iövrigt mår vi fint. Oscar är som vanligt lite förkyld och hostig. Jag mår fint och det gör nog mage och bebis också.
    Idag ska oscar och jag åka och handla lite krukor och blommor och så ska jag fortsätta dra upp våra"fina "tujor.

Nu ska vi in och hoppa lite på patrik så han vaknar och sen blir det frukost. Patrik ska på byalagsmöte.

Hej så länge!!

• Projekt Lennart

Pust, Emma, låter som en pärs, verkar som om han trivdes bra i din mage Tur att det gick bra till slut och att ni mår bra nu. Det var värstens att det var sånt tryck även i Borås, där rök min motiveing till att åka genom Härskogen...

Kan ju inte säga annat än att Sixten är ett bra val på en gosse, ligger i topp även på vår namnlista Åh, vad jag längtar efter att få träffa honom, och se vad det är för en liten krabat som låg och gömde sig i din stora mage!

Jenny - se där, du hittade hit till slut Well done!

Mia, hänger inte riktigt med, vad är det som har hänt mellan Oscar och grannen?

Tortyr att kolla på Gbg-varvet igår, herrejössenes vad jag längtar till nästa år, då jä*lar...

Nu en go söndag och sedan tre kontorsdagar, fyra lediga dagar, två kontorsdagar, tre kursdagar och sedan.... LEEEEEEEEEEEEEEEEDIG!

• HannaJohansen

Grattis Emma!! Jag är imponerad över att du låter så positiv efter den pärsen, du fick ju vara med om det mesta...
    Nu är du med i x-klubben dvs barn med x i namnet

Ha det bra!!

• solima

Grattis igen Emma! Skönt att höra att ni mår bra...
    Härligt Caroline med så få dagar kvar ! =)

Min förlossning började med att slemproppen släppte på söndag morgon, men som vi alla vet behöver ju inte det betyda något.
    Vi åkte iväg till min pappa för att han och Mikael skulle såga ved. Efter det bar det iväg till Mikaels farmor på middag.
    Så när vi äntligen kommit hem och satt oss i soffan, då gick vattnet (kl. 22). En smärre syndaflod!
    Vi åkte in för kontroll men valde att åka hem igen eftersom jag inte hade så mycket värkar. Vi hann inte vara hemma mer än ca 40 min innan värkarna tilltog och vi åkte in igen(var inne ca till kl. 01). Då var jag öppen 3 cm. Fick bada, det var skönt en stund. Efter det prova jag lustgasen, är inget störrre fan av den. Eftersom inte lustgasen funkade så bra på mig undrade barnmorskan om jag ville ha någon annan smärtlindring och då kom vi överrens om att jag skulle prova ryggbedövningen. God bless you! Den var ju grym! Tyvärr gjorde den att jag inte kände krystvärkanrna så barnmorskan besluatde att plocka bort EDA:n efter ett par timmar. Jag fick även värkstimuleranddropp. När det var satt föddes hon en halvtimma senare (kl. 8 måndag morgon).
    Jag sprack inte så mycket behövde sys med 2 stygn. Vi mådde alla väldigt bra efter förlossningen, lite trötta dock.

Inatt sov Isa jätte bra... hittills har hon varit en exemplarisk bebis. Just nu sover hon gott i vagn, den verkar hon trivas i.

• Thursday

Åh, vad härligt att alla färskingarna och mammor mår bra Det ska bli roligt att träffa er sen!

Emma: det lät ju väldigt likt min förlossning måste jag säga, förutom att jag inte tog EDA och sprack av mig själv. Du har väl koll på järnvärdet, jag blir helt skakig när jag tänker tillbaka på de där först veckorna!

Här har vi det väldigt krångligt för närvarande, Axelmannen hatar numera eftermiddagar. Han är hungrig men vill inte äta och trött men vill inte sova och så blir han för hungrig för att sova och för trött för att äta och vips så har han varit mer eller mindre missnöjd i fyra-fem timmar och omväxlande illvrålat, krånglat vid bröstet med korta intervaller där han är skitglad. Jag intalar mig att det är det beryktade utvecklingssprånget vid 12 veckor och stålsätter mig inför den kommande veckan. Inte sover vi något vidare heller, så det är nästan så jag hoppas på att vaccinationen på onsdag sks göra att han sover i ett par dagar som jag hört talas om att andra ungar gör...

• efia

Tack för gratulationerna! Jodå, känner mig ändå positivt inställd till minnet av förlossningen i stort, även om det verkligen var j-vligt jobbigt. Caroline, Borås var grymmebra - du behöver ingen mer motivering än så! :) De sa dock att de väntar ett lika stort tryck under juni-juli, vilket ju är lite ovanligt.

Tack för tipset om järnvärdet Ida, har känt mig helt snurrig idag så kanske är det. Blödde dock inte så mycket så hoppas att det ska hålla sig i schack.

Just nu gör det dock löjligt ont i klippet, trots smärtstillande och bedövande gel. Blä. :( Även här är det hittills en exemplarisk bebis som sover bra på natten och sköter sig i största allmänhet.

Generation X, säger jag bara, haha! :)

• lillaC

Grattis alla nya bebisar! (Vet inte om jag har sagt det..)

Idag har jag och Hannah, tillsammans med min syster, varit i Jönköping på dop. Lillskruttan sov dit, nästan hela tiden där, och hela vägen hem. Väl hemma har hon omväxlande ätit, slumrat och gnällt. Får väl se hur kvällen blir, hon verkar ju redan vara en tjej som gillar rutiner, och idag har ju inget varit som vanligt...

Är det någon som vill köpa en babybjörn active? Jag använde den mycket till Noah, men Hanah verkar inte gilla den, och nu kommer jag nog använda min nya Ergo!

• MiniStumpan

Jaha så satt man här och ammade igen .
    Brukar inte surfa mitt i natten men vi har inga tv kanaler då antennen ligger på backen så fick kolla in här istället.

Våran helg har varit bra. Igår tog vi en dagstur hela familjen till Oslo och hälsade på Max faster som bor mitt på Karl Johan. Det var en lagom dagstripp och Max skötte sig i bilen båda vägarna. Ett stopp räckte för att hans lilla mage skulle hålla sig nöjd.

Kul att läsa era fl historier Jane och Emma. Att allas fl kan vara så olika trots att våra fantastiska kroppar är skapta för att föda barn och att de under graviditet och förlossning ändå vet hur de skall fungera och bete sig.

Så nu verkar Max ha somnat igen så nu skall jag testa att gå och lägga oss igen. Så att jag hinner sova innan nästa amning som brukar ske vid sådär kl 5. Underbart att gå upp mitt i natten men så länge han håller de här "fasta" tiderna kl 2 och 5 så känns det lungt.

Natti natt

• Projekt Lennart

Jane och Emma, ni verkar ju båda tycka att EDA:n var jättebra (vilket är bra att höra om man själv skulle tveka) men jag undrar lite över det där att ni båda sedan behövde värkstimulerande, för det verkar ju vara ganska vanligt när man tar EDA. Klart att man ju inte kan veta att ni inte skulle ha behövt det om ni inte tog EDA, men om man tänker att ni inte skulle behövt värkstimulerande och att det hade gått fortare utan EDA, skulle ni ändå rekommendera den?

Hmm, är inte förvånad över att de väntar ett fårt tryck under juni/juli, själv känner jag sju stycken som har BF mellan 13/6-12/7! Det är väl bara till att hoppas att man lyckas tajma in en dag som det råkar vara mindre tryck på

Roligt att höra att du tyckte Borås var bra ändå. Puh, vad jag längtar till det är min tur nu!

Planen är att ta mig till vattengympan ikväll - ses vi Anna och Jenny?

• Annapanna79

Jag ska till vattengympan ikväll det är ju bara 3 gånger kvar.Undrar om vi blir 2 eller 10 idag, sån skillnad var det ju förra veckan.

Vi har haft en helt fullspäckad helg med kalas varje dag fredg, lördag och söndag så jag är faktiskt lite sliten idag. Det var riktigt skönt att det blev tyst här när busfröna gick till förskolan imorse... Men HIlma har varit så lycklig hela helgen och verkligen älskat uppmärksamheten hon har fått.. och faktiskt ingen svartsjuka från storebror jätte skönt.

Roligt att läsa om era förlossningar.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3