• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Nu har jag varit ute och klippt gräset. Skönt när det är gjort. Patrik gick med trimmern.
    Snart blir det nog sängen för mig. Är dundertrött. Vaknar hur ofta som helst på nätterna pga sovande händer. Blir bra värre och värre....

Imorgon ska jag nog fukosta på jobbet, sen blir det k-rauta och kolla lite. Ska nog titta in på nordic också.
    Sen blir det hem och plantera smultronplantor som jag fick av grannen. Eller Oscar rättare sagt.
    Vid 13 ska oscar till en astmadoktor. Får se vad han säger. Ville ju haft ventoline utskrivet för några veckor sedan då han hade sin jobbiga hosta. men fick tid hos läkare imorgon istället...
    Tur han är lite förkyld.
     På torsdag eller fredag ska vi till High Chaparral och titta på fyrhjulingar. Hela stället ska tydligen invaderas av dom.

Idag är det 16 dagar kvar till BF. Ska försöka med det mesta nu tror jag.. Tror dock inte att det hjälper.
    Men man kan ju alltid testa.

• lillaC

Jag kanske är med på onsdag om det funkar med våra mat och sovtider. Ska till bvc kl 11:45. Vart och när tänkte ni ses?

• Thursday

Titti - du har köpt en Ergo alltså? Är du nöjd? Varför valde du den? Jag tänkte dra till stan imorgon och testa Ergo (som jag hört ska finnas på Storken?) och Manduca. Är grymt sugen på en ergonomisk sele!

• efia

Ja, jag tror nog att det delvis var EDA:n som gjorde att det stannade av, men jo, jag hade ändå tagit den även om det hade gjort att det gått snabbare utan. För min del stannade det också av för att jag var så trött överlag. På ett sätt var det ändå bra att få det droppet eftersom man då kan styra hur snabbt det ska gå, man ökar på så går det fortare helt enkelt. Efter att jag hade fått den så fick vi bli lämnade i fred i nästan en timme och Tobbe kunde sova lite och jag småslumrade också faktiskt, vilket också var en jättebonus efter att ha haft värkar och varit vaken i över 20 timmar vid det laget.

• Annapanna79

Mamma pappa barn i partille säljer också ergo om man inte vill åka till stan

• solima

Jag rekommenderar också EDA även om det kan ta lite längre tid. Det var skönt att kunna få slappna av ordentligt.

Jag kan tyvärr inte på onsdag, Mikael ska lämna sin motorcykel på service på förmiddagen då behöver jag hämta honom sen kommer bvc hem kl. 14.

• lillaC

God morgon!

Idag har vi inga planer, förutom att jag och Noah ska hjälpas åt att hålla Hannah vaken så att vi kan börja vända hennes dygnsrytm en aning...

Jag har inte provat Ergon ännu, eftersom Hannah är lite för liten och att jag ville tvätta den först. Hoppas på många sköna skogspromenader, när Hannah blir lite större och kan hålla huvudet ordentligt!

• Projekt Lennart

Ha, ha, vad det är bra att ha sen BF i den här tråden - känns hur bra som helst att få höra om era upplevelser och om vad ni tycker och tänker om förlossning (tack för alla tankar kring EDA!) och de första månaderna! Men... nu längtar jag så att jag nästan dööör tills det blir min tur

Vi har fått en ny tränare på vattengympan på måndagar (hon som hade det innan är tydligen gravid och är med och plaskar ist ). Igår hade hon satt ihop ett nytt program med ny musik (halleluja!) och nya övningar. Övningarna var dock kanske inte riktigt anpassade till stortjockisar - tre låtar magövningar är ju kanske inte riktigt vad man är sugen på i v 35... Men, men bara en gång kvar nu faktiskt.

Ska till Skåneland under kristihimelsfärd och tänkte ta vägen om Ullared på lördagen. Har inte varit där förut men har hört att de har bra och billiga bebisgrejer - någon som har tips på vad som är särskilt bra?

Emma och Jane - hur går det för er? Är det så omtumlande som man tänker sig att komma hem med en bebis? Vad gör ni om dagarna nu? (längtar tills ni känner er redo att kasta er ut i stora vida världen så att man kan få träffa de små ).

• simsarabim

Jepp - EDA rules säger jag bara! efter att ha kämpat i 12timmar fick jag den och kunde sedan sova och äta lunch!!!rena himmelriket!
    Sara, Marie, Åsa...(Titti?) ska vi ses hos dig Åsa eller vad orkar du med(strunt i dammet!)? Annars kan vi ju ta en fika i Lerums City(!!) om det passar? Jag är öppen för alla förslag...lunchtid eller däromkring hade passat mig bäst imorgon.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3