BF framåt jul 2009!
Här är min story...
Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.
1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.
Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)
Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
LITEN ÄNDRING!
Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
Alltså planerade små bebisar. :)