• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • lyckospeja
    Eeny skrev 2009-04-21 12:26:50 följande:
    Grattis till er tjejer!!!
    Tack! Ja grattis till oss alla!

Bel: Ja jag längat faktiskt efter att få trippa runt med magen i vädret i sommar... :) Vad kul att vi gjorde återföring samma dag! Fast jag gjorde FET. (Kom förresten på nu att vi då absolut borde få samma BF, väl?!)

afrodite78: Njae... Tycker min mage ser sådär plufsig ut som vanligt, haha. Däremot har jag först varid hård i magen ett tag, sen nu de senaste två dagarna har det varit tvärtom. Märker att det även är tätare mellan beöken redan nu också. Skumt, jag har alltid trott att det händer först när man får jättemage.
    Annars mår jag lite illa om kvällarna, och är inte sådär jättesugen på mat. Däremot suktar jag efter fräscha, fruktiga saker som iskall Coca Cola, smoothies, frukt och bär... Mmmm!
  • Bel

Ja du lyckospeja, det låter ju lite märkligt Det var min klinik som gav mig det datumet idag när jag ringde.
    Eller jo...förresten..det blir väl samma BF? Jösses, är så trött så att jag inte orkar tänka

Appropå magar! Min ser inte klok ut! Jag är kanonsvullen och spänd. Undrar hur jag kommer att se ut efter ett par månader! :-P
    Men min kompis sa att det bla är tarmar som svullnar som gör att man ser uppblåst ut. Jag menar..bebisen är ju typ 2 mm eller nåt. Stor som en brödsmula.
    Jag mår också illa, och det kan verkligen komma lite när som. På morgonen, mitt på dagen eller kvällen, ingen logik alls! Men det gör absolut inget! Jag älskar att må illa haha! Då vet jag att jag är gravid!

• MissMarti

Hej på er alla nya o gamla!!

Afrodite78: Men gudd vilken hemsk historia...men grattis till pyret i magen nu!! Hur känns de då?? Jag känner mig asfet fått en extra fläskring precis ovanför naveln....skitsnyggt hahahah

Bel: JAg tycker verkligen du ska hänga kvar här hos oss =)) vi kommer nog bli en trevlig grupp som diskuterar symptom o jämför magar i sommar....o visst e de skönt o få prata med fler som haft lite svårt o få barn...de som råka missa skyddet spelar man inte i samma liga som...

Jag mådde illa under helgen o kräktes även då...o igår men idag är de lugnt än så länge "peppar peppar"

Jag frågar er nya med då hur gamla är ni o var bor ni...de skulle vara lite småkul o få kompisar man kan träffa med...alla mina tjejkompisar har redan fått barn...så när ja får min är deras redan nått år gamla...

• Waiting 4U

lyckospeja: Så himla kul att erat första försök gick så bra, vårat gick med toppen. Hade med synarela & gonal-f som behandling. Så här såg det ut...

ÄP - 24/3 10 ägg plockades.
    ET - 26/3 7 ägg delade sig, 1 sattes tillbaka i mig & 4 ligger i frysen.
    TD - 9/4 graviditetstestet visade positivt.

Ska på ultraljud nästa vecka så då vet vi nog mer om BF & så. Men om jag räknat rätt så ska jag vara i vecka 6+1. Men inget är ju säkert än.

Lycka till allihopa! :)

• lyckospeja

Ska försöka göra en bättre lista här, så man kan läsa av lätt ifall vi blir många fler här inne. Kul att vi redan är 5 st! För ja, man känner sig inte riktigt jämbördig inne på de andra trådarna där en del blir gravida så fort de råkar se sin partners kalsonger... :P

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader), Bel (2år)

?: Frazilo

Frazilo, räkna ut ungefär när du har BF så du får stå med på listan! :) Är bara att ändra sen när du fått ett datum efter ul. Så får jag också göra, för jag har räknat ut själv och jag vet inte om det stämmer... :)

• Bel

Jag är 29 år gammal och bor i Karlshamn, Blekinge.
    Idag har jag skrivit in mig hos barnmorskan! Fan, trodde aldrig jag skulle få uppleva det
    Så den 12/5 ska jag dit, hoppas bara jag får en snäll barnmorska. Det känns lite obehagligt och skrämmande att lämna Cura i malmö. Jag menar..det är ju där man har gjort hela denna resa, och man har lärt känna läkare och sjuksköterskor som man har stort förtroende för, och nu ska man lämna den tryggheten!
    Tur att jag får åka ner och göra mitt första UL i v.8 hos Cura. det blir ett bra avslut hos dom (hoppas jag). Usch..börjar bli nervös. Tänk om det inte syns något!

• Bel

Lyckospeja, jag läste längre bak i tråden om att du har så svåra menssmärtor. Du har inte Endometrios? Jag har det och det är därför som jag har svårt för att bli med barn. Endometrios visar sig oftast genom kraftiga mensblödningar och extrema smärtor.

• lyckospeja
    Bel skrev 2009-04-22 13:42:55 följande:
    Lyckospeja, jag läste längre bak i tråden om att du har så svåra menssmärtor. Du har inte Endometrios? Jag har det och det är därför som jag har svårt för att bli med barn. Endometrios visar sig oftast genom kraftiga mensblödningar och extrema smärtor.
    Tja... De har gjort utredningar, men hur mycket de egentligen kollat upp är jag osäker på. vet inte hur de ser om man har endometrios. Jag har iaf inte hört att de pratat om nåt sånt, trots att jag berättat om mina mensproblem.
    Brukar ha väldigt ont och så, men jag kan nog inte säga att jag haft så kraftiga blödningar direkt... Måste det vara både stor smärta och kratiga blödningar för att kunna vara endometrios?
  • lyckospeja
    Bel skrev 2009-04-22 13:38:13 följande:
    Jag är 29 år gammal och bor i Karlshamn, Blekinge.Idag har jag skrivit in mig hos barnmorskan! Fan, trodde aldrig jag skulle få uppleva det Så den 12/5 ska jag dit, hoppas bara jag får en snäll barnmorska. Det känns lite obehagligt och skrämmande att lämna Cura i malmö. Jag menar..det är ju där man har gjort hela denna resa, och man har lärt känna läkare och sjuksköterskor som man har stort förtroende för, och nu ska man lämna den tryggheten!Tur att jag får åka ner och göra mitt första UL i v.8 hos Cura. det blir ett bra avslut hos dom (hoppas jag). Usch..börjar bli nervös. Tänk om det inte syns något!
    Ja det måste kännas tråkigt att byta. Själv har jag inte hunnit rota mig nånstans direkt. Har varit både i denna småstad vi bor i, Karlstad och Örebro. Så mig kvittar det känns det som... :P Men det hade varit skönt att prata med en och samma varje gång man är iväg. Även om de informerar varann väldigt bra så tappar man ju det där personliga fortroendet.
  • Bel
    lyckospeja skrev 2009-04-22 14:17:40 följande:
    Tja... De har gjort utredningar, men hur mycket de egentligen kollat upp är jag osäker på. vet inte hur de ser om man har endometrios. Jag har iaf inte hört att de pratat om nåt sånt, trots att jag berättat om mina mensproblem.Brukar ha väldigt ont och så, men jag kan nog inte säga att jag haft så kraftiga blödningar direkt... Måste det vara både stor smärta och kratiga blödningar för att kunna vara endometrios?
    De flesta har det så, men man säger ju att det finns lika många symptom på Endometrios som det finns kvinnor.
    Jag har minimal Endometrios, alltså inga cystor eller sammanväxtningar. Har helt fria äggledare, men ändå så har jag förbaskat ont vid mens, och blöder en hel del. En utav svårigheterna att bli gravid pga endometrios är för att vissa påstår att det blir dålig miljö för äggen, pga den städiga inflamation som pågår.
    Oftast ser man bara endo genom titthålsoperation. På mig såg dom det när jag gjorde ÄP eftersom ett par blåsor var fyllda med någon slags brun vätska.
Svar på tråden BF framåt jul 2009!